Itse olen kyllä sitä mieltä, että sekä Tommy että Daespoo kuuluivat ehdottomasti Jatkoajan ärsyttävimpiin kirjoittajiin, mutta samalla he olivat myös värikkäimpiä. Itse asiassa jos minua pyydettäisiin luettelemaan Blues-faneiksi tietämiäni jatkoaikalaisia, en osaisi heti nimetä muita kuin Daespoon, Tommyn ja juhaht:n. Nyt kolmikosta on kaksi poissa ja heidän jättämänsä lovi Blues-ketjuihin on aika syvä.
Tässä kohdassa voisi olla paikallaan perusteltu keskustelu siitä mihin suuntaan koko Jatkoaika on menossa. Saittihan alkoi fanien keskustelufoorumiin. Faniuteen kuuluvat olennaisesti vahvat tunnesiteet jääkiekkoon, omaan seuraan, suosikkipelaajiin ja otteluihin. Siksi nuo tunneasiat näkyvät myös keskusteluissa räiskyvinä kannanottoina ja ei-objektiivisina mielipiteinä.
Olen huolissani siitä, että pyrkivätkö moderaattorit vähitellen karsimaan näitä tunteita pois ja tekemään foorumin keskusteluista kliinisen asiallisia. Vaikka sekä Tommy että Daespoo syyllistyivätkin silloin tällöin provoiluihin, olivat he kuitenkin pohjimmiltaan pelkkiä hardcore-Bluesilaisia. Tuollaisten aktiivikirjoittajien menettäminen on Jatkoajalle vaarallista, sillä heidän mukanaan saattaa hävitä myös muita kirjoittajia.
Hyvä esimerkki on Ilveksen keskustelufoorumi. Se toimii todella hyvin, kirjoittajia on paljon ja keskustelu korkeatasoista. Seuraus onkin se, että Jatkoajan Ilves-osion keskustelu on aina ollut vaisua verrattuna heidän omaan foorumiinsa. Itse asiassa sama ilmiö on havaittavissa kaikkien niiden liigaseurojen kohdalla, joilla on vilkas ja aktiivinen foorumi. Karkoittamalla Tommyn ja Daespoon kaltaisia aktiivikirjoittajia Bluesin omalle foorumille ylläpito tekee vain sen, että keskustelu siellä vilkastuu Jatkoajan Blues-osien kustannuksella.