Kuka on liigan ärsyttävin pelaaja?

  • 64 993
  • 358

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Te pari jyppifania, jotka mainitsitte pyörälän niin olisi kiva kuulla perusteluja. Itse en keksi mikä pyörälässä voisi ärsyttää muu kuin, että on hyvä pelaaja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti tiikeri
Voisikohan syy olla kenties tässä ?

Joo muistin itekin tuon melkein heti, kun olin laittanut viestin. Lassehan itse sanoi horjahtaneensa ja oli reilusti sanonut Hauhtoselle pelin jälkeen, että taklaus oli puhdas.

Oli miten oli, niin aika herkästikin yhden tilanteen takia voi päästä "ärsyttäväksi" pelaajaksi. Mutta niinhän se usein menee :)
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TOP 3

1. Kai Nurminen, TPS: kaikki valmentajat ovat havainneet miehen kusipäisyyden, mutta suurelta yleisöltä se on jäänyt maalitilaston varjoon. Sukeltelee, ronkkii ja purnaa. Toivottavasti ei enää koskaan maajoukkuepaitaan.

2. Petri Varis, Tappara: jo se, että kaveri on otettu tamperelaisjoukkueeseen, on suuri vitsi. Ei aiheuta nykyisin pienintäkään vaaraa kentällä vastustajille, mutta koko olemus ärsyttää silti jostain syystä.

3. Martin Spanhel, HIFK: alpomainen selänkääntäjä ja rotta. Täysin turha pelimies, joka on häpeätahra kunnioittamani vastuksen perinteiselle pelityylille. Taas yksi sulka The Penan Onnistuneiden hankintojen-päähineeseen.

Bubbling under:
Kimmo Rintanen, Jussi Tarvainen, Mikko Koivu, Antti Aalto

Muut kuin pelaajat:
PENTTI MATIKAINEN, Mika Saarinen, Jukka Koivu, Urpo Helkovaara, Hannu Aravirta
 

Citizen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HIFK, HPK
Kimmo Rintanen? Mikäs hänessä ärsyttää? Ja mitä tarkoittaa turkulainen kusipäisyys? Itse olen huomannut heissä lievää ylimielisyyttä ja aggressiivisuutta. En muuta.. :P Okei, toi selvitti jo sen turkulaisen kusipäisyyden.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Eddie
Te pari jyppifania, jotka mainitsitte pyörälän niin olisi kiva kuulla perusteluja. Itse en keksi mikä pyörälässä voisi ärsyttää muu kuin, että on hyvä pelaaja.

Kukapa sitä suosikkijengin pelaajassa näkisi mitään vikaa..?
Kun JJ on vähentänyt Kärpissä niitä sukelteluja, Pyörälä on ruvennut tekemään niitä entistä enemmän. Ja se maila on tehty muuhun kun vastustajapelaajan huitomiseen ja poikittaisten mailojen jakeluun.

Viestin lähetti VH87
JYP
Jyri "Puhdas taklaaja" Marttinen: Ei vaadi perustelua

Eihän se Jyssyn vika ole, jos Kivenmäen leuka ei kestä kunnon niittiä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Köpi
Kukapa sitä suosikkijengin pelaajassa näkisi mitään vikaa..?
Kun JJ on vähentänyt Kärpissä niitä sukelteluja, Pyörälä on ruvennut tekemään niitä entistä enemmän. Ja se maila on tehty muuhun kun vastustajapelaajan huitomiseen ja poikittaisten mailojen jakeluun.

Onko tosiaankin näin? Tämä oli yllätys minulle.

Mitä oman joukkueen pelaajien ärsyttävyyteen tulee, niin ainakaan minulla ei ole vaikeuksia sanoa, että Jussi Jokisen filmit ärsyttävät minua itseänikin. Mutta tuo Speden listaaminen oli kieltämättä yllätys. Spede käyttää mailaansa mielestäni sen verran vähän epäolennaiseen, että noilla perusteilla 75% SM-liigan pelaajista pitäisi mainita. No, mielipiteensä kaikilla ja niitä kunnioitetaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viestin lähetti Köpi
Kukapa sitä suosikkijengin pelaajassa näkisi mitään vikaa..?
Kun JJ on vähentänyt Kärpissä niitä sukelteluja, Pyörälä on ruvennut tekemään niitä entistä enemmän. Ja se maila on tehty muuhun kun vastustajapelaajan huitomiseen ja poikittaisten mailojen jakeluun.

No suuri yllätys minulle. Minä kun olen pitänyt pyörälää varsin esimerkillisenä ja rehtinä pelimiehenä. Ja kyllä sitä monessakin suosikkijoukkueen pelaajassa näkee vikoja. Esim. JJn filmaukset ovat ärsyttäneet, mutta liekkö lukee näitä sivuja, kun on vähentyneet merkittävästi. Lotvosessa ärsyttää hitaus. Haatajassa se, että saa luottoa vaikka mitään ei tapahdu. Tenkratissa se, että käyttää joskus turhan surutta sitä keppiä huitomiseenki. Aarniossa se, että vetää joskus aika tyhmiä myöhästyneitä niittejä, eikä osaa kiekon kanssa tehdä kummoisia jne.. Pyörälää olen pitänyt yhdeistä rehdimmistä pelimiehistä Palsolan ja lerssin jälkeen, mitä kärpistä löytyy.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti axe
Eipä tuo kohtalo kai niin hirmuinen ollut. Pari vitostakin ainakin näköjään tullut.

Indianapolis (IHL) 5. 0+0=0. 0
Greenville (ECHL) 20. 3+5=8. 14
Kentucky (AHL) 26. 2+2=4. 15
Louisville (ECHL) 38. 10+6=16. 19

Katohan. En tiennytkään, että heppu on tuolla mantereella pelannut. Nyt tiedän. Äänestys silti pitää. Tuolla pelityylillä meriittinä voisi pitää vähintään 60 rm/kausi. Ts. siis jos heppu sikailisi "rehdisti" enemmän(vrt.The Pasi), miehen ämmä-maine olisi huomattavasti pienempi. Siis veisi tilanteet loppuun. Toki liigamme edellyttää suunsoittoa varsinaisen actionin sijaan.

Piristävää tässä äänestyksessä on se, että vain kaksi JYP-fania jaksaa enään jauhaa tuosta Kukkosen kaatumisesta taklaustilanteessa. Edistystä, eikä edes vielä edes yhtään linkkiä jonkun photoshop-nysvääjän kotiarkistoihin... ;) No, jostakinhan ne playoff-provot pitää repiä, sinänsä ymmärrettävää.
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Viime kaudella olisin sanonut ehdottomasti Antti Aalto. Heti alkupeleistä lähtien vitutti niin ettei veri kiertänyt. Sitten kun se tuli takas meille ja tekee piste per peli niin ei se ärsytä enään yhtään. Emmä ketään inhoo eikä kukaan pelaaja oikeestaan ärsytä (johtuu kai siitä kun A.Aalto on takas), muuta Jukka Jalonen on melkoisen ärsyttävä "mediapelinsä" takia. Viimeksi oli tämä Nielikäisen täysin puhdas taklaus ja heti aletaan vihjaileen et ens Saibu pelissä kostetaan. Sellanen ärsyttää.

Ja Janne Pesónen. Oululaiset sanoo sen nimen niin hassusti ja sen jälkeen kun Mikko Röönman kerto kuinka vaatimaton Pesonen ajelee viis kiloo geeliä päässä äitin fillarilla pitkin Oulun katuja rupes kiukuttaan. Johtunee enemmän Grönmanista kuin Pesosesta.

ps. Calounista tykkään, se mitään itke ja kaikki filmaa.
 

jlahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti viren
Viime kaudella olisin sanonut ehdottomasti Antti Aalto. Heti alkupeleistä lähtien vitutti niin ettei veri kiertänyt. Sitten kun se tuli takas meille ja tekee piste per peli niin ei se ärsytä enään yhtään. Emmä ketään inhoo eikä kukaan pelaaja oikeestaan ärsytä (johtuu kai siitä kun A.Aalto on takas), muuta Jukka Jalonen on melkoisen ärsyttävä "mediapelinsä" takia. Viimeksi oli tämä Nielikäisen täysin puhdas taklaus ja heti aletaan vihjaileen et ens Saibu pelissä kostetaan. Sellanen ärsyttää.

Tuota tuota... Ellen ihan väärin muista, niin Jalonen ei suinkaan ollut kostamassa Nielikäisen taklausta, jonka hän myönsi itsekin puhtaaksi. Jalonen puhui Yli-Torkon taklauksesta, jonka johdosta Laakkonen loukkaantui.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Liigan ärsyttävin pelaaja"-palkinto menee tällä kertaa jakoon kahden puppelipojun kesken. Ylivoimaiset voittajat Pasi "mä kunnioitan Samia" Nielikäinen ja Sami "mä kunnioitan Pasia" Helenius. Samalla näille voisi jakaa myös "kauden turhin pelaaja"-palkinnon.

Karalahti tulee sitten hyvänä kolmosena, mutta hieman eri meriiteillä kuin edellä mainittu kaksikko. Oikeasti ärsyttävä ja vielä hyvä pelaaja. Suoraan sanottuna, Jeren kuuluisi pelata Tepsissä samassa ketjussa A. Aallon kanssa.
 

Jääkarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hellas Verona, AC Milan, Tottenham
Ärsyttäviä pelaajia liigassa on niin paljon ettei kaikkia jaksa luetella. Monen muun joukkueen fanin mielestä varmastikin esim. Karalahti ja Vopat ovat ärsyttäviä, mutta koska itse lukeudun IFK-faneihin, eivät he minua luonnollisestikaan ärsytä. No, tässä muutama paskiainen.

- Marco Tuokko (taannoinen juttu Johnny Kniga-lehdessä kertoo kaiken)
- Jani Kiviharju (viemärirotta)
- Mikko Rautee (tukkarotta)
- Antti Aalto (miksei tätä piilopaskiaista hakata useammin?)
- Jari Korpisalo (tuo tosin väriä matseihin)
- Tappara (erityisesti Marko Mäkinen)
- Petri Virolainen (ja muut ammattikahvaajat)
- Tomek Valtonen (menis pelaamaan sinne mitä passissa lukee)
- Marko Jantunen (vittumaisen näkönen äijä)

lisäksi kaukalon ulkopuolelta Jukka Rautakorpi, Hjallis "mä lähen nyt naimaan" Harkimo sekä Urpo Helkovaara saavat verenpaineen nousemaan.
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Viestin lähetti jlahde
Tuota tuota... Ellen ihan väärin muista, niin Jalonen ei suinkaan ollut kostamassa Nielikäisen taklausta, jonka hän myönsi itsekin puhtaaksi. Jalonen puhui Yli-Torkon taklauksesta, jonka johdosta Laakkonen loukkaantui.

No mulkku se on kuitenkin !
 

krobbe

Jäsen
Blues: Ei kukaan varsinaisesti ärsytä, Caloun on loistava pelaaja, mutta välillä miehen toilailuille saa nauraa kippurassa.

HIFK: Ei kukaan varsinaisesti ärsytä, Karalahti on erinomainen pelimies, säälittää vaan se, että mies pilaa touhunsa noilla typerillä ylilyönneillään.

HPK: Louhi hieman ärsyttää, mutta toisaalta poika on niin mitätön pelimies, että ei hänestä kannata oikeastaan perustaa, paska mikä paska.

Ilves: Ei pahaa sanottavaa, mitätöntä massaa, kukaan ei pysty saamaan tunnepitoisia reaktioita aikaiseksi, Raimo tosin on liigan punaposkisin urputtaja, mutta hänen koohotustaan on aina hauska katsella.

Jokerit: Ei ärsytä muu kuin Heleniuksen ylenpalttinen arvostus. On väitetty, että jätti on liigan 75:ksi paras puolustaja kun totuus on luvun sata paikkeilla.

JYP: Ketä siellä pelaa, ärsyttää vain kun ei jää muut mieleen kuin Jaska ja Toronton lupaus.

Kärpät: Sukeltaja-Kames.

Lukko: Saarela, kävi syömässä mun aamupuuron.

Pelicans: Ärsyttävän huono koko mitättömyys.

SaiPa: Kokko on luuseri, joka on olevinaan oikea jääkiekkoilija.

Tappara: Ärsyttää välillä Tapparan ylivoimaisuus paikallisvastustajaan, jännitys paikalliskamppailluista tiessään.

TPS: Mikko Eloranta, koko liigan mulkku. Jatkuvaa pikkukoiruutta.

Ässät: Tyhjästä on paha nyhjästä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Blues: Marko Tuomainen,Tero Määttä,Miika Elomo
HIFK:-
HPK:Marko Tuulola
Ilves:ihme,ei tuu ketään mieleen
Jokerit:Teemu Laine
JYP:Petri Virolainen
Kärpät:-
Lukko:-
Pelicans:Toni Saarinen
Saipa:Ville Immonen
Tappara:Marko Mäkinen
TPS:Antti Aalto,Marco Tuokko ,Mikko Rautee,Jani Kiviharju
Ässät:Jari Korpisalo
 

travolta

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En osaa yhtä nostaa ärsyttävyydessään ylitse muiden, mutta muutamia mainitkseni:

Karalahti (järjetön ego), Marko Mäkinen, Sebastian Sulku ( "isäntä")...

Ja tämän lisäksi noin puolet TPS:n joukkueesta ( mm. Koivu, Aalto, Rautee...)

Yhtä on ylitse muiden paha nostaa, riippuu siitä, ketä milloinkin joutuu katselemaan. ;)

edit: Mikä saa Tuulolassa veren kiehahtamaan? Kun itse häntä katselen ritari-lasien lävitse, niin en pysty objektiivisesti arvioimaan.

Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Marco Tuokko

Jatkaa kivasti kaikkien muiden Marcojen sarjaa (Bjurström, Björs...).
 

RolleX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja muut urheilua harjoittavat seurat.
1.Antti Aalto --->mm.Raksilan remontin aiheuttaja ;)
2.Shayne Toporowski ---->Neiti/yhden ottelun perusteella :)
3.Jaana Caloun ------>ei kaipaa selityksiä
4.Jussi Jokinen ------->ei kaipaa selityksiä
5.Jortikka ---->lapsellinen noin vanhaksi mieheksi!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Yleisesti ottaen vihaan pelaajia, jotka pelaavat pikkusikaa ja ärsyttävät vastustajiaan, mutta eivät ole valmiita vastaamaan tekemisistään vaan luikkivat tuomarin selän taakse tai alkavat inisemään tyyliin "en mä tullut tänne tappelemaan". Ärsyttävää ei siis ole se, että vastustajia ärsytetään vaan se että tuomareiden seläntaakse luikkiminen on järjestelmän väärinkäyttämistä.

Puhtaat taitopelaajat tyyliin Kimmo Rintanen tai Jan Caloun eivät minua läheskään niin paljoa ärsytä edes fimauksineen, mutta puolustujat jotka eivät mene laitoihiin ettei heitä taklata ärsyttävät suunnattomasti. Kaikkien aikojen pahin esimerkki tälläisestä pelaajasta oli Hanna Virta, mutta Marika Kiprusoff on kyllä hyvä manttelin perijä.

Kolmas ryhmä ärsyttävä on tappelijat, jotka tarkoituksella vahingoittavat vastustajiaan mailalla, kyynerpäillä tai vastaavilla raukkamaisilla tavoilla. Tappelijoiden tehtävä on toimia poliiseina ja poliisi joka rikkoo sääntöjä saisi saada pelikiellon kyseiseen liigaan (Tie Domi ja monta muuta). Suomessa Sean Gagnon kuului tähän tyhmään.

NHL:ssä löytyisi vielä muutama pelaaja jotka ovat mielestäni koittaneet raukkamaisesti vahingoittaja *) vastustajia tyyliin C.Lemieux ja B.Marchment, mutta suomesta kukaan pelaaja ei ole tästä kategoriasta kunnolla esille noussut.

*) semi-lukutaidottomille haluan korostaa, että on ihan eri asia satuttaa (eli tuottaa kipua) kuin vahingoittaa vastustajaa (aiheuttaa loukkaantuminen tahallaan).
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti travolta

edit: Mikä saa Tuulolassa veren kiehahtamaan? Kun itse häntä katselen ritari-lasien lävitse, niin en pysty objektiivisesti arvioimaan.

Kiitos!

Itseäni Tuuskissa ärsyttää hänen likaiset otteett mm. Pesosta kohtaan. Raksilassa Tuulola taklasi Pesosta rumasti selkään ja Stenkan värillisten lasien mukaan (eli radiosta kuultuna) Tuulola koulutti Pesosta väärin ottein myös Hämeenlinnassa (kädet korkealla). Tuulola ei silti ole mikään inhokkini. Markon niittejä on upea katsoa ja avauksetkin on aika tasokkaita.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
TPS on liigan kärjessä ja puolet pelaajista täysiä kusipäitä, kevät näemmä lähenemässä. Oikein mieltä lämmittää tämä TPS:n pelaajien ärsyttävyys. Näin sen pitääkin olla.

Mutta pitäähän sitä itsekkin vastata. Ärsyttäviä ovat tietenkin (ei missään TOP3 listassa) Pärssinen - Harkins - Kuhta. Liigan paras ketju tällä hetkellä ja todella ärsyttävän hyvä hyökkäysketju.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti dana77


Kolmas ryhmä ärsyttävä on tappelijat, jotka tarkoituksella vahingoittavat vastustajiaan mailalla, kyynerpäillä tai vastaavilla raukkamaisilla tavoilla. Tappelijoiden tehtävä on toimia poliiseina ja poliisi joka rikkoo sääntöjä saisi saada pelikiellon kyseiseen liigaan (Tie Domi ja monta muuta). Suomessa Sean Gagnon kuului tähän tyhmään.


En voisi olla enempää samaa mieltä. Itse olen ollut pääsääntöisesti koko poliisikulttuuria vastaan juuri tämän takia. Suomen kehittyneestä P-Amerikan apinointikulttuurista on unohtunut juuri tämä osa. Nyt nämä poliisit ovat niitä, joita varten poliiseja alunperin perusteluissa piti hankkia. Kuka pitää ohjia yksinäiselle poliisille? Kyllähän Helenius saa tällä hetkellä tehdä ihan mitä lystää ilman pelkoa kuittauksesta. Todellisia törkeyksiä en ole nähnyt ja hyvä niin. Tämän takia Helenius ei ärsytäkään yhtään.

En listannut vielä ketään ärsyttävyydessä, mutta Sean Gagnon koko ilmiönä ylitti ärsyttämisen ala- ja ylärajat ja meni vielä paljon pidemmälle. Kyse oli enemmän raivostuttamisesta.

L
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Blues: Caloun, Elomot
HIFK: Karalahti, nuoret wannabe kovat pellet
Jokerit: Tomek
Tappara:Marko Mäkinen
Ässät:Korpisalo
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Hifk: Arajuuri

Oulu

Ilves: Kavaltaja-Raipe

Hpk: Jutta Jalonen

Tappara: Varis

Blues: Jaana

Turku
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös