Kuka on ärsyttävin liigavalmentaja?

  • 10 760
  • 127

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Matti Alatalo. Alatalo riisti tittelin Jukka Jaloselta viikolla kolme.
Uskomaton parkuminen hävityn Lukko-pelin jälkeen tiistaina ja samaisen illan lausuntojen kanssa täysin ristiriidassa olevat kommentit heti torstai-tappion perään. Kaiken maailman pellejä niitä ääneen päästetäänkin..
Muutenkin ulkoinen olemus ja saavutukset muistuttavat erään toisen kuulapään vastaavia.

Matti Alatalo, JyP: En halua katsoa tällaista jääkiekkoa, jossa häiritään mailalla ja estetään kiekotonta pelaajaa niin kuin Lukko teki. Lukko näyttää olevan nyt huippuunsa viritetty joukkue, joka pyrkii elimimoimaan virheet. Tappara voitti tällä tiellä muutamassa vuodessa mestaruuden.UR 14.01.2004.


Matti Alatalo, JyP: Otitteko mallia Rautakorvesta tähän peliin?
- No ei todellakaan, että kyllä me pelattiin ihan tyylikkäästi. Pelattiin tiivistä puolustuspeliä, niinkuin vastustajakin pelasi. Ei me sen enempää estetty kiekottomia pelaajia kuin hekään. Pyrittiin rakentamaan hyökkäyspeliä ja luotiin loistavia maalintekotilanteita. Meillä oli mm. ottelussa kaksi läpiajoa, jos ne eivät ole silmänruokaa yleisölle, niin johan on kumma.

- Tottakai kaikki pelaa kahvakiekkoa. Kaikki pelaa sen minkä tuomari antaa myöden. Mekin. Kaikki mitä tuomari sallii.
jatkoaika.com 15.01.2004
 

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
Niin ja selittäkääpä tämä lausunto?

Olitteko opiskelleet Lukon pelitapaa?

- Eihän sitä voi verrata, mehän sentään yritetään pelata. Eihän me mennä tuonne välttämään virheitä, mutta meidän resursseilla pitää yrittää puolustaa niin hyvin kuin mahdollista.(Alatalo)
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Kyllähän nuo Hockey Nightin tilastot jo osoitti, että Jyp on itse se joukkue joka kahvaa melkeimpä eniten :)

Muutenkin lähinnä naurattaa nuo Alatalon kommentit tyyliin "jos meillä ois yhtä paljon rahaa kuin teillä niin kyllä mekin pärjättäis".
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Toivottavasti Jypin mahdollisuudet säälipleijareihin säilyvät aina viimeiselle kierrokselle saakka, koska mikä olisikaan makeampaa kuin lähettää Alatalon kahvajengi kesälomalle murskalukemin. Alatalo saa aukoa päätään niin paljon kuin huvittaa, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että lukko ja jyp ovat tällä kaudella selvästi eri kerroksen väkeä ja pelityyli jypillä on selkeästi enemmän kallellaan siihen suuntaan mistä Alatalo lukkoa kritisoi. Kateus on kamala asia...ymmärrän että Jyväskylän kokoisella talousalueella katsellaan hieman huuli pyöreänä lukon satsausta, mutta saavat kyllä syyttää itseään jos eivät siihen pysty tai halua vastata.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Jukka Rautakorpi on ehdottomasti yksi ärsyttävimmistä. Käyttää ehkä räikeimmin hyväksi sen minkä liiga sallii. Ei siitä sen enempää. Joka tapauksessa voittava koutsi.

En myöskään pidä meiän kakesta. Jaksaa tilastojen valossa kehua kärppien ylivoimaa, mutta on se todellisuudessa hirveän näköistä. Lisäksi ärsyttää sosiaalikiekko ja munattomuus tietyissä tilanteissa, kuten tänään 2,5 minuuttia ennen loppua aloitus tepsin päässä ja 2 maalin tappiotilanne. Ei aikalisää ei mokkea pois. 4. ketjulla painetaan hamaan loppuun asti. Kake on loistava junnujen kanssa ja varmasti pätevä valmentaja, mutta pitääkö olla nuin pirun väritön. Tappioiden syyt haetaan yleensä tuomareista.

Ärsyttäväksi pitää lukea myös mika saarinen ihan vaan valmentamiensa joukkueiden pelityylin vuoksi.

Eipä tuu juuri muita mieleen. Jortikka on mun mielestä hyvä äijä ja sen tempaukset vaan värittää tätä monesti niin pirun tylsää liigaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Eddie
Jukka Rautakorpi on ehdottomasti yksi ärsyttävimmistä. Käyttää ehkä räikeimmin hyväksi sen minkä liiga sallii. Ei siitä sen enempää. Joka tapauksessa voittava koutsi.

Samaa mieltä. Ehkä yksi kaikkien aikojen hirveimmistä peleistä mitä olen nähnyt oli tuo taannoinen HIFK-Lukko ottelu. Se ottelu ei ollut hirvein siitä syystä että HIFK pelasi paskasti eikä siksi, että HIFK hävisi (näitä on nähty). Se ottelu oli sen takia hirvein mitä olen nähnyt, että ikinä en ole nähnyt vastustaja joukkueelta semmoista letkajenkkaa mitä silloin näin.

Pahimmillaan siellä meni Lukkolaiset toistakymmentä sekuntia kiinni HIFKin pelaajissa kaksin käsin. Tuossa ottelussa tuomarina oli Jyri Rönn josta tänään todistettiin, että hän viheltää vähiten kahva jäähyjä. Uskon, että myös Rautakorpi tiesi tämän ja oli siitä myös joukkuettaan informoinut.

Jos tuo Matti Alatalo on tuommoisia mennyt puhumaan, niin aika naurettavalta se kyllä minustakin kuulostaa hänen suullaan lausuttuna. Vaikka hän varmasti oikeassa onkin tuosta Lukon kahvaamisesta, niin ihan varmasti JYP harrastaa sitä yhtä paljon.

Jos tuossa Hockey-Nightissa olisi laskettu joukkueiden kahvausjäähyt Rautakorven tulon jälkeen, niin uskoisin Lukon olevan piikkipaikalla tuolla listalla.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Liigakiekon antikristus-skene

Niin, itse olen ehdottamasti sitä mieltä, että liiga kiekon suurin antikristus ja suurin äkämä ko. organisaation perseessä on kiistatta Jukka Rautakorpi.


Nimittäin. Ko. herra tuhosi liigasta hyökkäyskiekon ja juurrutti tilalle nykyisen pystypainimälväyksen. Tämän lisäksi herran hurskasteleva asenne ja tukan väri ottaa närpiöön.

Liigan muista mätämunista on otettava tietysti Jukka Koivu siitä syystä että herra huhujen mukaan harrasti ja kenties harrastaa vieläkin vahvaa selkäänpuukotusta ja juonitteluja.

Myös Aravirta on syytä leimata paskiais-leimasimella. Jaa miksikö? No siksi, että Ruotsi voitti suomen viime MM-kisoissa ja Aravirta vain seisoi penkin takana kuin halvaantunut paska.

Täältä tähän
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Liigakiekon antikristus-skene

Viestin lähetti ervatsalo
Myös Aravirta on syytä leimata paskiais-leimasimella. Jaa miksikö? No siksi, että Ruotsi voitti suomen viime MM-kisoissa ja Aravirta vain seisoi penkin takana kuin halvaantunut paska.

Aravirta on siis ärsyttävä liigavalmentaja tuon Ruotsi-pelin takia? Mikäs siinä, onhan sulla oikeus olla väärässä. Et ole ainoa besserwisser tässä maassa, joka näkee valmentajan suurimpana syyllisenä pelaajien hölmöilyihin.

Mielestäni Hannu Jortikka on yksi ärsyttävimmistä koutseista liigassa. Hän on toki värikäs persoona ja tuo siten mielenkiintoa liigakiekkoiluun, mutta mielestäni häntä kunnioitetaan liikaa. Saavutukset ovat ilman muuta kovat, mutta huonot hermot ja typerä kielenkäyttö ärsyttävät, Jortsu vaikuttaa ylimieliseltä kukkoilijalta.

Myös Jukat Koivu ja Rautakorpi ovat perseestä. Otsatukka-Jukan vittumaisuutta täällä onkin jo ansiokkaasti käsitelty, mutta Koivua vaivaa mielestäni hieman sama tauti kuin Jortikkaakin (turuntauti?), eli ylimielisyys ja yleinen kusipäisyys.

Viime kaudellahan ärsyttävin valmentaja oli ylivoimaisesti muuan Alphonse.
 

Jäske#13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi, Minnesota Wild
Kyllä selvästi ärsyttävin on meidän oma Saarisen Mika, joka on maailman paskin ihminen peluuttamaan pelaajia ja roolittamaan heitä oikeisiin rooleihin.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Liigakiekon antikristus-skene

Viestin lähetti ervatsalo
Jukka Koivu siitä syystä että herra huhujen mukaan harrasti ja kenties harrastaa vieläkin vahvaa selkäänpuukotusta ja juonitteluja.

Viestin lähetti Simon
Myös Jukat Koivu ja Rautakorpi ovat perseestä. Otsatukka-Jukan vittumaisuutta täällä onkin jo ansiokkaasti käsitelty, mutta Koivua vaivaa mielestäni hieman sama tauti kuin Jortikkaakin (turuntauti?), eli ylimielisyys ja yleinen kusipäisyys.



Ja nyt sitten jätkät seuraavaksi faktaa tiskiin.

Mitä ja kenen selkään puukotusta ?

Mikä ylimielisyys ? Mitä on julkisuuten lauottu tällä kaudella että Koivun tuosta tuomitset ? '

Ukkohan on ollut hyvin korrekti ja rauhallinen lausunnoissaan, täysin aloittelija verrattuna esm. viimekauden Jaloseen joka valitti ja rutisi kaikesta.


Edit.

Ja pliis. Lopettakaa tuo vitun kaffakeskustelu tässä ketjussa. Sitä varten on olemassa muita ketjuja pilvin pimein.

K
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Ck
Jos tuossa Hockey-Nightissa olisi laskettu joukkueiden kahvausjäähyt Rautakorven tulon jälkeen, niin uskoisin Lukon olevan piikkipaikalla tuolla listalla.

Melkoinen harhakäsitys, ja syynä pelkästään Rautakorven nimi.

Joku täällä laskeskeli näitä, jonkun aikaa sitten. Rautakorven tulon jälkeen lukko ei todellakaan ollut lähelläkään liigan "kahvauskärkeä", itse asiassa kahvajäähyiksi laskettavia oli vähemmän kuin Ikan aikana. Joku parempimuistinen muistakoon sen viestiketjun.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Re: Re: Liigakiekon antikristus-skene

Viestin lähetti Simon
Mielestäni Hannu Jortikka on yksi ärsyttävimmistä koutseista liigassa. Hän on toki värikäs persoona ja tuo siten mielenkiintoa liigakiekkoiluun, mutta mielestäni häntä kunnioitetaan liikaa. Saavutukset ovat ilman muuta kovat, mutta huonot hermot ja typerä kielenkäyttö ärsyttävät, Jortsu vaikuttaa ylimieliseltä kukkoilijalta.

Myös Jukat Koivu ja Rautakorpi ovat perseestä. Otsatukka-Jukan vittumaisuutta täällä onkin jo ansiokkaasti käsitelty, mutta Koivua vaivaa mielestäni hieman sama tauti kuin Jortikkaakin (turuntauti?), eli ylimielisyys ja yleinen kusipäisyys.

Kivat valmentajat pärjäävät työssään huonommin, kuin kusipäiset, joilla löytyy auktoriteettia. Ylimielisyys taas on hauska juttu ja jäällä tämän taidon taitaa Kai Nurminen.
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti H-katsomo

Matti Alatalo, JyP: Otitteko mallia Rautakorvesta tähän peliin?
- No ei todellakaan, että kyllä me pelattiin ihan tyylikkäästi. Pelattiin tiivistä puolustuspeliä, niinkuin vastustajakin pelasi. Ei me sen enempää estetty kiekottomia pelaajia kuin hekään. Pyrittiin rakentamaan hyökkäyspeliä ja luotiin loistavia maalintekotilanteita. Meillä oli mm. ottelussa kaksi läpiajoa, jos ne eivät ole silmänruokaa yleisölle, niin johan on kumma.

Olen seurannut Jypin koti/vieras pelejä ja pääsääntöisesti jyppi on vieraissa kotijoukkueille paha vastus yleensä juuri tämän roikkumisen takia, mutta kun kotiyleisölle halutaan näyttää muutakin niin useimmiten jypillä on kotona vaikeuksia.

Alatalon kommentit ovat kyllä aika luokattomia, tässä sen näkee miten paljon voi vi..ttaa kun toinen joukkue keskittyy vain pelaajien eliminoimiseen, eikä pelaa omaa peliä!
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti psychodad
Toivottavasti Jypin mahdollisuudet säälipleijareihin säilyvät aina viimeiselle kierrokselle saakka, koska mikä olisikaan makeampaa kuin lähettää Alatalon kahvajengi kesälomalle murskalukemin. Alatalo saa aukoa päätään niin paljon kuin huvittaa, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että lukko ja jyp ovat tällä kaudella selvästi eri kerroksen väkeä ja pelityyli jypillä on selkeästi enemmän kallellaan siihen suuntaan mistä Alatalo lukkoa kritisoi. Kateus on kamala asia...ymmärrän että Jyväskylän kokoisella talousalueella katsellaan hieman huuli pyöreänä lukon satsausta, mutta saavat kyllä syyttää itseään jos eivät siihen pysty tai halua vastata.

No kyllä se Jukka "Talonpolttaja" Rautakorvenkin porukka, mikäs se nyt tänä keväänä onkaan Tapp.. eikun Lukko osaa sen kahvaamisen, joten suu suppuun siellä takana. Lukko ja JYP ovat todellakin eri tasoa tällä kaudella, mutta kyllä niitä huonoja kausia sattuu Lukollekin. Joten nauttikaa nyt vielä, ennen kuin tulee "noutaja"...
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Jos lähdetään siitä, että valmentaja muokkaa joukkueen pelityylin "filosofiansa" mukaiseksi, kaikkein ärsyttävimpiä ovat minun mielestäni Jukka Rautakorpi ja Matti Alatalo. Näiden herrojen joukkueilta olen nähnyt hirvittävimmät kahvausesitykset tällä kaudella (paitsi viime JYP-peli). Muutenkin Rautakorpi on vituttanut minua jo Kahvara-ajoistaan.

Jos pitää näistä jompikumpi valita, niin Rautakorpi sitten.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti H-katsomo
Matti Alatalo. Alatalo riisti tittelin Jukka Jaloselta viikolla kolme.
Uskomaton parkuminen hävityn Lukko-pelin jälkeen tiistaina ja samaisen illan lausuntojen kanssa täysin ristiriidassa olevat kommentit heti torstai-tappion perään. Kaiken maailman pellejä niitä ääneen päästetäänkin..

Muutenkin ulkoinen olemus ja saavutukset muistuttavat erään toisen kuulapään vastaavia.

Onko Hannu Jortikka ainut liigakoutsi, jolla on oikeus puhua mitä haluaa (tai olla puhumatta)? Eikö se ole mukavaa, että joku koutsi herättää keskustelua sanomalla edes suht' suoraan mitä ajattelee? Johan näihin jargon-miehiin on kyllästyttykin - niin omien kuin vastustajienkin osalta...Eli tunnetta peliin, räiskykööt vaikka yli!

Lausuntoja kutsutaan mielipiteiksi, joihin vaikuttavat paitsi omat näkemykset, palkanmaksaja sekä mielentila, joka saattaa jopa valmentajilla nousta kiehumispisteeseen. Alatalokin kun on vain ihminen, saatanaa ei hänestä saa tekemälläkään.

Valmentajan arvostus ulkomuodon perusteella on laji, joka jätettäköön omaan arvoonsa. Kertoo hyvin paljon ihmisestä itsestään ja hänen arvoistaan...

Minusta ärsyttävin liigavalmentaja on Matti Alatalo - se versio miehestä joka ei vielä uskaltanut sanoa asioita niin kuin hän ne näki. Ehkäpä sillä sai mukavan miehen leiman, mutta pidemmän päälle moisen roolin vetäminen tunnerikkaassa valmentajan ammatissa on raskasta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Razzle
Lukko osaa sen kahvaamisen, joten suu suppuun siellä takana.

Kaikki osaavat, mutta lukko harrastaa sitä huomattavasti vähemmän kuin esim. Jyp.

Niinhän se menee, että ne ns. heikommat joukkueet joutuvat rikkomaan peliä enemmän pysyäkseen paremmin mukana.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti psychodad
Kaikki osaavat, mutta lukko harrastaa sitä huomattavasti vähemmän kuin esim. Jyp.


Ja olet ollut seuraamassa JYPin pelejä... kuinka monta tällä kaudella? Vai perustatko kuulopuheisiin?
 

tiikeri

Jäsen
Näin paljon se raumalaisia jaksaa vituttaa, että piti avata oikein oma ketju asiasta. Paha Matti-setä sattui kommentoimaan jotain Lukon helvetin viihdyttävästä pelityylistä, hui kauhea paikka sentään. Hankkikaa elämä, älkääkä jaksako vinkuko turhasta. Tuo on naurettavaa toimintaa.

Niin ja se ärsyttävin valmentaja löytyy Oulusta. Kari Heikkilä joka ei uskalla sanoa suoraan mitään, vaan laukoo niitä totuuksia vastustajan pelityylistä jossain Oulun paikallisessa metsäradiossa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ne ottelut jotka olen nähnyt, ovat olleet pääsääntöisesti kahvaamista. Olen tosin nähnyt vain 4 peliä.

Lukon pelejä olen nähnyt enemmän, eikä niissä ole kahvattu. Tosin en ole nähnyt kuin pari vieraspeliä.
 

piru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jukka Jukka ja Jukka

QUOTE]Niinhän se menee, että ne ns. heikommat joukkueet joutuvat rikkomaan peliä enemmän pysyäkseen paremmin mukana.[/QUOTE]


Luetaanko Lukko siis taitotasoltaan heikoksi joukkueeksi,

Joukkueen budjetti on vähintään keskikastia joten taitoa itse pelaamiseenkin pitäis olla.


Ärsyttävimmät valmentajat ovat Jukkia,

siis kärjessä "pelintappaja" Rautakorpi sekä heti perässä mailanmittaaja Jalonen.

Jukka Koivua olen oppinut tällä kaudella sietämään,
vielä jursinovin apupoikana hän oli listani kärjessä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Pärde
Jos lähdetään siitä, että valmentaja muokkaa joukkueen pelityylin "filosofiansa" mukaiseksi, kaikkein ärsyttävimpiä ovat minun mielestäni Jukka Rautakorpi ja Matti Alatalo. Näiden herrojen joukkueilta olen nähnyt hirvittävimmät kahvausesitykset tällä kaudella (paitsi viime JYP-peli). Muutenkin Rautakorpi on vituttanut minua jo Kahvara-ajoistaan.

Jos pitää näistä jompikumpi valita, niin Rautakorpi sitten.

Aivan samaa mieltä.Paitsi ,että itse kallistan vaakani Alataloon .Ei ole paljon varaa puhua kahvakiekosta kun itse pelaa sellaista peliä kuin esim.7.10 IFK-JYP-ottelussa.En nyt muista mitä Alatalo sanoi ottelun jälkeen ,mutta perusidea oli kuitenkin se ,että hän kielsi JYPin kahvanneen.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ei edes ärsytä

Nykyisistä valmentajista ei ärsytä kukaan. Sen verran 'matalaa profiilia' he Jortikkaa lukuunottamatta pitävät. J:n möykääminenkään ei ärsytä, lähinnä huvittaa.
Ex-valmentajista ärsyttivät todella paljot herrat Suhonen, Summanen ja Tamminen.
Kaikkilla heillä oli tavalla tai toisella suuret puheet, mutta hintsusti näyttöjä. Yksi heistä valmentaa nyt maajoukkuetta, mutta liigassa sen itku v..tti.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Razzle
Ja olet ollut seuraamassa JYPin pelejä... kuinka monta tällä kaudella? Vai perustatko kuulopuheisiin?

Ilman kuulopuheita ja valitettavan useita Jypinkin pelejä tällä kaudella seuranneena voin sanoa, ettei JYP ainakaan minua katsojana ole vielä kertaakaan viihdyttänyt. Vain Joensuun Kiekkopojat pelasi aikanaan yhtä sviddumaisella taktiikalla, jossa kaikki perustuu vastapuolen pelin rikkomiseen. Alatalon jeesustelu Lukon pelityylistä on sinänsä koomista.

Onneksi ko. seura ei ole tamperelaisjoukkueiden "lohkossa", vaikka pisteitä melko hyvällä prosentilla on tullutkin. Ennemmin katson vaikka tappiollisen ottelun, jossa pelataan molempien joukkueiden toimesta hyvää jääkiekkoa.
 

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Raymond Pearl
Ilman kuulopuheita ja valitettavan useita Jypinkin pelejä tällä kaudella seuranneena voin sanoa, ettei JYP ainakaan minua katsojana ole vielä kertaakaan viihdyttänyt. Vain Joensuun Kiekkopojat pelasi aikanaan yhtä sviddumaisella taktiikalla, jossa kaikki perustuu vastapuolen pelin rikkomiseen. Alatalon jeesustelu Lukon pelityylistä on sinänsä koomista.

Onneksi ko. seura ei ole tamperelaisjoukkueiden "lohkossa", vaikka pisteitä melko hyvällä prosentilla on tullutkin. Ennemmin katson vaikka tappiollisen ottelun, jossa pelataan molempien joukkueiden toimesta hyvää jääkiekkoa.

Kuten Tukka-Jukka itse lausui: Kotijoukkueen tehtävä on viihdyttää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös