Itse olin tuolloin kuuden vanha, ja olin tuolloin Suomessa, joten minäkään en murhaaja ollut. Muistan silti melko hyvin tuon tapauksen. Meillä oli kotosalla radio päällä, ja sieltä tulleissa ylimääräisissä uutisissa kerrottiin tapauksesta. Muistan vaan, kun kuulin isäni toteavan kuuluvalla äänellä jotain tyyliin: "Voi hemmetti!". Kävin sitten pikkupojan uteliaisuudella kysymässä, mitä oikein on tapahtunut. Äijä siinä selitti hämmästyksissään, että Ruotsin pääministeri on murhattu.
Muistan sitten, kuinka asiaa pyöriteltiin uutisissa. Erityisen hyvin mieleen ovat jääneet sen ajan TV-uutisten lopuksi tullut tiivistelmä: "Uutistemme pääaiheita olivat tänään...". Palmen tapauksen yhteydessä kaikki pääaiheet taisivat liittyä tuohon murhaan. Silloin pikkupoikakin tajusi, että jotain suurta on tosiaan tapahtunut.
Muistan myös hyvin, että murhasta otettiin ensin kiinni joku epäilty, joka vapautettiin melko pian. Hänen kuvansa näytettiin kuitenkin jo Suomenkin mediassa. Sen jälkeen otettiinkin kiinni toinen epäilty, joka vangittiinkin muistaakseni joksikin aikaa. Otaksun tämän olleen Pettersson. Kun tämän kasvokuva näytettiin televisiossa, muistan mummoni tokaisseen: "Katos kun on ihan murhaajan näköinenkin!".
Noh, varmuutta murhaajasta ei tosiaan saatu millään. Palmen murha vaikutti kuitenkin paljon minun ja kavereitteni leikkeihin. Isä kertoi jokunen vuosi sitten nieleskelleensä tuona kesänä muutamaan kertaan, kun oli hakenut minua päiväkerhosta... olin siellä pihalla leikkinyt kavereiden kanssa ilmeisesti jotain salapoliisileikkiä ja huutanut kuuluvalla äänellä: "Katsokaa! Tuossa on Olof Palmen hyytynyttä verta!". Parin kaverin kanssa muistan meidän olleen ihan varmoja, että murhaaja oli eräs meidän kylän persoonallinen kylähullu... ja ihmettelimme, kun poliisi ei ole vieläkään häntä osannut epäillä...
Kaikenlaisia asioita minä vaan muistan... 25 vuotta tuostakin... niin se aika rientää.