Kuka KJ:n tilalle?

  • 731 573
  • 2 613

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eilisessä haastattelussa Söde nimenomaan painotti sitä, että nyt edetään aina vain ottelu kerrallaan ja lähdetään voittamaan sitä seuraavaa peliä, eikä mietitä tulevaisuutta ja tulevia vastustajia. Toisin sanoen keskitytään siihen, mikä ja millainen vastustaja on kulloinkin vastassa ja lähdetään valmistautumaan peliin siltä pohjalta.

Juuri siksihän tämä kausi näyttää selvästi paremmalta ja nyt on HIFK tehnyt itse muutamia asiallisia nousuja 3. erässä. Tuo viittaus vastustajan ignooraamisesta tai vastaavasti oman pelikirjan tinkimättömästä noudattamisesta oli mielestäni selvästi nähtävissä parina edellisenä kautena, mutta asia ei kiinnosta mua tässä ja nyt pätkääkään - siis oikeasti. Mennään tätä kautta ja nyt on löytynyt variaatioita. Yksi osa asiaa on Stigun mainitsema turha kiltteys playoffympäristössä. HIFK pelasi viime keväänä ultraröyhkeästi vieraissa Kalpaa vastaan, itse asiassa toista kertaa peräkkäin, ja ilmassa oli selvästi asetelmien hakemista pleijareihin. Joihin sitten lähdettiin aivan sukkasillaan varoen. Luulin jo tämän ongelman itse asiassa kokonaan kaikonneeksi, mutta hieman säikähdin narrimatsin kahta ensimmäistä erää. Vanha painajainen nosti päätään, mutta pää katkaistiin. Älköön se nousko enää. Ja puhuvat palstan "ifk ei kuittaa" -pipertäjät muista joukkueista mitä tahansa noin kolmen näkemänsä HIFK-matsin perusteella, kaikkihan ovat huomanneet, että nyt on oltu ilkeitä ja lähetetty noutajaa ihan mukavasti pitkin runkosarjaa.

Mielestäni HIFK:n ongelmat omassa päässä ovat todellisia ja johtuvat siitä käytännön syystä, että joukkue on kasattu hyökkäyspainotteisesti ja joukkueen vahvuus on siten hyökkäys. Ei tässä niin joulu ole, että puolustaminen olisi samanaikaisesti kondiksessa. Tähänhän on kiva lääke: Kannattaa pysytellä pois sieltä omasta päästä ja mielellään keskialueeltakin ja painaa peli omalle vahvuusalueelle hyökkäyspäähän. Eilen HIFK karvasi aivan esimerkillisesti. Kalpa seisoi oman maalin takana leipomassa kiekkoa ja meillä oli 1-2-2 kuvio siten, että 1-2 olivat syvällä sisällä - kaunista!

edit: ultrarille - Kojon Kärpät hankki mielestäni pelaajia aina todelliseen tarpeeseen. Ykkösketju oli kasattu kuitenkin jo ennen kauden alkua ja uusina pelaajina muistan Chiodon, joka otettiin Tarkin möhellettyä ehkä kolmessa matsissa...krhm...näinkin saa siis tehdä, sekä uutena myöskin Haakanan, joka hankittiin tuomaan lihaa alakertaan. Ykköspariin hänelläkään ei ollut asiaa. Kyllä mä yhden profiili / isäntäpakin ottaisin, mutta jos Kuhta-Haataja-Micke-VP-Ramu-Ahtola-PW -osasto on kokonaan jalkeilla, niin mitä me tehdään jollain kaverilla, joka vie Järvisen, Liivikin tai Pöystin paikan? Jonkun on pakko puolustaakin.
 
Viimeksi muokattu:

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
edit: ultrarille - Kojon Kärpät hankki mielestäni pelaajia aina todelliseen tarpeeseen. Ykkösketju oli kasattu kuitenkin jo ennen kauden alkua ja uusina pelaajina muistan Chiodon, joka otettiin Tarkin möhellettyä ehkä kolmessa matsissa...krhm...näinkin saa siis tehdä, sekä uutena myöskin Haakanan, joka hankittiin tuomaan lihaa alakertaan. Ykköspariin hänelläkään ei ollut asiaa. Kyllä mä yhden profiili / isäntäpakin ottaisin, mutta jos Kuhta-Haataja-Micke-VP-Ramu-Ahtola-PW -osasto on kokonaan jalkeilla, niin mitä me tehdään jollain kaverilla, joka vie Järvisen, Liivikin tai Pöystin paikan? Jonkun on pakko puolustaakin.

Voi olla, että vanha muistaa väärin, mutta sinne saattoi liittyä tammikuussa myös Jonas Andersson, joka olikin finaalien yksi tärkeimmistä pelaajista, en jaksa asiaa tarkistaa, joten tämä täysin jostain aivojen sopukoista haettuna. Tuohon HIFK:n tilanteeseen, että jos kaikki olisivatkin ehjinä, niin Haataja on etenkin monikäyttöinen pelaaja ja pystyy milloin tahansa klaaramaan puolustavammassa kentässäkin roolinsa. Järvisen ja Pöystin roolin näen kyllä keväällä aika pienenä. Olen melko varma, että KJ miettii myös kovasti, onko PW riittävän hyvä meidän ykkössentteriksi keväällä, Granlund on täysi kysymysmerkki siihen, Ramstedt ei vielä pysty kantamaan joukkuetta ratkaisupeleissä ja Töykkälän rooliksi jää ne jämäminuutit. Hamilton ei ole keskushyökkääjä, joten hänet voi siitä unohtaa. Jalonen on kahdesti epäonnistunut HIFK:n valmentajana keväällä, silti mies on analyyttinen ja varmasti miettii tuota tilannetta vielä monta kertaa ennen siirtoajan loppumista. Laitahyökkääjiä meillä on riittävästi, siihen ei keväällä kaaduta.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Voi olla, että vanha muistaa väärin, mutta sinne saattoi liittyä tammikuussa myös Jonas Andersson ...

Oikeassa olet. Tammikuussa 2008 Kärppiä täydennettiin oikein urakalla. Tepsissä tupenpurijaksi jäänyt Juho Jokinen tuli "vahvistamaan" oululaisten peräpäätä Ruotsista tulleen Haakanan lisäksi. Eipä tietenkään Jokinen Kärppien rosteriinkaan mahtunut seitsemättä pakkia ylemmäksi. Sen lisäksi hommattiin Kerhosta "lahjapaketti": Chiodolla paikattiin Tarkin hörppyjä, Andersson hommattiin täytemieheksi ja pisteenä iin päälle Alatalo alasajamiseen. Andersson osoittautui toki melkoiseksi kultakimpaleeksi varsinkin pleijareissa ja 2009-kaudella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Andersson pitää paikkansa ja hän breikkasi kunnolla seuraavalla kaudella. Pointtina oli se, että ei Kojo 1-2 -kenttiään sorvannut uusiksi. Viimeksi tällainen tammikuun ihme nähtiin narreissa ja kuinkas kävikään huippuvahvistuksien kanssa? Mun mielestäni HIFK näyttää nyt Joukkueelta, kuten otteluketjuun kirjoitin ja pitäisin kyllä kaikin voimin kiinni tästä. Ohi yksittäisten tähtien. Ja voin toki olla väärässäkin.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Jalosen olisi pitänyt sorvata kärkikentät uusiksi jos/kun homma toimi jo aikaisemminkin. Jalosen tammikuun kikkailut olivat enemmänkin hienosäätöä kuin volttilähdön keksimistä uudelleen. HIFK:ssa kärkikentät, ja oikeastaan muutkin, toimivat jo, joten Granlund mukaan ja hyökkäys on siinä. Tällä hetkellä pakki on hankintalistan kärkipäässä, Riksmanin selkä määrittelee maalivahdin tarpeen. Eikä sen pakinkaan tarvitse olla mallia "Cory Murphy", vaan oman pään perusluuta.

Järventie - Kankaanperä
Söderholm - Kurvinen
Vallin - XXX

Vasemmanpuoleiset nimet ovat ns. kiekolliset, stuntman "Kode" ja oikeanpuoleiset taas varmistavat kiekollisten menemisiä, tilapäisapu "Mede".

Vähän sama oli muuten Kekäläisen HIFK:ssa aikoinaan. Tammikuussa tuli Melomo, ja suoraan ns neloseen. Muut kolmikot kun toimivat jo.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
m&t:n koodinimet mede ja kode saavat kannatusta tältä suunnalta. Itseasiassa ei tohon jengiin mitään ihmeellistä tarvita enää. Riksmanin mahdollista stunttia varten sitten loput fyrkat.

Ot: Nybarilla ei muuten taida hirveä 'tsägä' käydä veskojen kanssa. Ensin oli tuomassa Chiodoa ja Nokka halus Pitkämäen, sitten toi Norosen joka ei halunnut kiirehtiä jatkon kanssa ja nyt 2v Riksman ontuu selästä. Pitäisköhän HIFK:n ulkoistaa nämä mv-signaukset ja scouttaukset? Nykyinen mv-valmennus pitäisi nyt ainakin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Miksi Jalosen olisi pitänyt sorvata kärkikentät uusiksi jos/kun homma toimi jo aikaisemminkin. Jalosen tammikuun kikkailut olivat enemmänkin hienosäätöä kuin volttilähdön keksimistä uudelleen. HIFK:ssa kärkikentät, ja oikeastaan muutkin, toimivat jo, joten Granlund mukaan ja hyökkäys on siinä.

No mutta tätähän olen siis itsekin voimakkaasti puoltanut. Micke sisään ja VP, Kibe, Haataja, Ramu, PW ja Ahtola kun ovat oletetusti riveissä, niin eihän tohon mahdu Iljakaan messiin. Tai jotenkuten ehkä menisi Skeden paikalle neloseen. Joukkue on silloin varsin ideaalilla tavalla koottu, kun siihen ei tosiankaan tarvita kuin hienosäätöä joulu-tammikuussa. Pentin jengeistä saattoivat puuttua 1- ja 2-sena sekä tasokas snaipperi vielä joulukuun puolivälissä. Mutta ulkomaalaisista ei ollut pulaa. Ja niitä otettiin lisää tammikuussa. Yksikään heistä ei kuitenkaan ollut 1- tai 2-sena, puhumattakaan snaipperista. Mun tärkeysjärjestys hankinnoiksi on: 1) Profiilipakki, joka on myös fyysinen. Koodinimi "Jere" 2) Sentteri, jos on vähääkään epäselvyyttä Micken tilanteesta. Koodinimi "Bates". Bubbling under: veskari, koodinimi "Hei Olen Ykkösveskari Ja Olen Pelannut Useinkin Voittaneessa Joukkueessa". Siis HOYJOPUVJ.

Mitä tulee HIFK:n oletettuihin vastuksiin ns. Isoissa Otteluissa, niin jostain syystä en näe Jypiä ylivoimaisena peikkona. Itse asiassa Jypin pelityyli tuntuu sopivan HIFK:lle hyvin. Jyp pelaa, eikä seisoskele ja sellainen ympäristö sopii selvästikin Kojolle. Pelkään itse eniten isokokoista vauhdintappoon lähtevää joukkuetta. Koodinimeksi "Lukko" tai "Ässät". Kiekkokontrolliin pyrkivä HIFK on vaikeuksissa, kun vastustaja ottaa päätoimialueekseen keskikentän antaen kiekon näennäisen suosiolla HIFK:lle.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Mitä tulee HIFK:n oletettuihin vastuksiin ns. Isoissa Otteluissa, niin jostain syystä en näe Jypiä ylivoimaisena peikkona. Itse asiassa Jypin pelityyli tuntuu sopivan HIFK:lle hyvin. Jyp pelaa, eikä seisoskele ja sellainen ympäristö sopii selvästikin Kojolle. Pelkään itse eniten isokokoista vauhdintappoon lähtevää joukkuetta. Koodinimeksi "Lukko" tai "Ässät".

Tätä olen myös itse ajatellut, vaikka HIFK pystyy haastamaan ja taklaamaan, niin juuri fyysisessä väännössä HIFK:lla voi olla eniten vaikeuksia. Meidän pakit ovat Kankaanperä unohtaen ei niin fyysisiä (Melart ei mahdu kokoonpanoon keväällä enää), jo ns. kuitin jakaminen on hankalaa, kun ei ole siihen rooliin juuri uhrattavia pelaajia. Itse näkisin myös tämän uuden puolustajan olevan "Halkidis 2.", kiekollista osaamista puolustuksessa on riittävästi, mutta kovuutta voisi olla enemmän. KJ hommasi Ouluun Haakanan, kun siihen oli tarvis, toistaa saman nyt meillä.
 

scholl

Jäsen
Mitä tulee HIFK:n oletettuihin vastuksiin ns. Isoissa Otteluissa, niin jostain syystä en näe Jypiä ylivoimaisena peikkona.

Pelkään itse eniten isokokoista vauhdintappoon lähtevää joukkuetta. Koodinimeksi "Lukko" tai "Ässät".

Jypin vauhti alkaa vähän hyytyä ja jos Vatanen myydään pois niin saavat vähän lisää osumaa kuten Wallinheimon ulkoistuskaudella.

Lukko on paha kuten sanoit. IFK:lla on hirveä apina olkapäillä siitä työsulkukaudesta. Sen sijaan Ässiä vastaan IFK:lla pitäisi olla aikamoinen henkinen etu. Se oli erittäin tärkeätä, että joukkue nousi tasoihin tappiotilanteesta viime viikolla.

Veikkaan: Kultaa: IFK, hopeaa: Jyp, pronssia: Jokerit.

Ensi kautta, jos ajatellaan niin Keklu tekee nyt oikein, kun kokoaa rauhassa koko tiimiä. Sieltä haetaan yksi valmentaja Pohjois-Amerikasta ja katsotaan pystyykö hänkin auttamaan joukkuetta. On turha aliarvioida apuvalmentajien merkitystä. Keklu on nähnyt ammattilaissarjoissa sen, että päävalmentaja on se kapellimestari, mutta myös muita tarvitaan. Meillä liigassa usein ne apuvalmentajat ovat jotain ahkeria kavereita, jotka ovat mukana sen takia, kun ovat olleet tarpeeksi kauan ahkeria organisaatiossa eli sitä ydinosaamista ei ehkä edes ole kartoitettu. En väitä, että Raution kohdalla olisi näin, mutta voisi olla. Jos Matikainen tulee päävalmentajaksi ja jos hän on sellainen tsemppari vailla pelifilosofiaa niin silloin olisi vieläkin tärkeämpää, että löydettäisiin kunnon valmennustiimi. Jaloselle maajoukkueessa sellainen on ilmeisesti löytynyt ja mäkihyppyjoukkueessakin lienee tilanne nyt niin. Hyppyporukat ovat hankkineet yhden kundin ulkomailta ja muut Suomesta, samaa tekee siis Keklu nyt.

En usko, että on kaukana se aika, että valmennustiimeihin alkaa tulla yli lajirajojen asiantuntijoita. Sitä on muualla jo nähty.
 

scholl

Jäsen
3) ns. likaiset, mutta pleijareiden henkeen kuuluvat otteet pleijareissa (joita mm. HPK esitti IFKta vastaan). Pyhäkoulumeiningillä ei mestaruutta voiteta.

No pitäisikö valmennustiimiä täydentää. Allu Lähteenmäki sinne kertomaan kuinka poikkaria vedetään, kun paha paikka tulee. Joku Joel Armia menee kolmeen osaan sen käsittelyn jälkeen.
 

Puoliveltto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks.
- - - ns. kuitin jakaminen on hankalaa, kun ei ole siihen rooliin juuri uhrattavia pelaajia.

Liivik on hanskaustaitojensa puolesta nykyliigaan ihan katu-uskottava kuittaaja. Pelitaitojensa puolestakaan ei ole niin suuri menetys joukkueelle kuin esim. Kanki.

Tämä tosin edellyttäisi sitä, että Töykkälä vetäisi nelosta, jossa Liivik olisi laiturina - tällöin ei tarvitsisi vetää matsia loppuun kolmella sentterillä. Ja jos Simo kuokkaansa saisi, äijästä saisi samalla otettua kuvan ensi vuoden kausijulkaisua varten. Reservissä olisi pelikieltoja varten vieläkin Wärniä etc.

Jos korrektista käytöksestä pitää jotakuta muistuttaa, olisi tietysti ideaalista että saisi istuttaa penkin päässä 13. hyökkääjänä jotain luonnevikaista rottweileria, mutta kun ei saa, Simo on aivan riittävä tähän rooliin.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ote Jatkoajan otteluraportista koskien Melartin flaidista:

"Lehdistötilaisuuden päätteeksi Jalonen kommentoi tapahtumaa ytimekkäästi.

– IFK ei taka-askelia ota.
"

Hyvä Kojo. Hienoa että otetaan kantaa, eikä vaan hymistä että "pojat siinä vähän innostuivat, hehe". Tällaisilla pikkujutuilla sitä valmentaja myy itsensä ainakin tällaiselle tunne edellä -kannattajalle, vähän sellaista sheddenmäistä otetta. Toivotaan että yhteinen taival päättyy keväällä kultajuhliin, tässä on pari kautta ollut sellaista hampaiden kiristelyä että kaikki osapuolet ansaitsisivat paremman jälkimaun.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvältä tuntuu IFK:n syyskauden otteet. Paljon on kärsitty loukkaantumisista, ihan avainmiesten osaltakin, mutta silti IFK on tukevasti sarjakakkosena. Eli tähän nähden IFK on suorittanut hienosti. Vierasottelut meni ennen maaottelutaukoa ns. vihkoon, mutta siihenkin on saatu korjausta. Vähän on näkynyt uinahduksia välillä, mutta loppuun asti pelaamisella saa paljon anteeksi.

Tässä ja nyt on kiva olla IFK-kannattaja. Luottavaisin mielin pystyy otteluun lähtemään, oli vastustaja kuka tahansa. Kyllä menestys itselleni on se tärkein juttu, vaikka joukkueen puolta pidetään myös synkkinä hetkinä (joita on riittänyt).

Silti, joku sisäinen pessimisti nostaa päätään. Viime syksynä IFK oli myös hyvässä kiidossa, mutta kevään muistaa kaikki. Toki viime kauteen erona on se, että ns. kovia vastaan pärjätään hienosti ja rutiinitaso tuntuu kovemmalta. Vähän on sellainen fiilis, että ei oikein uskalla riemuita ennen kuin keväällä näkee, ettei pelaaminen sula käsiin. Puikoissa on kuitenkin sama valmentaja, jonka joukkue floppasi silloinkin...

Katsellaan...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ote Jatkoajan otteluraportista koskien Melartin flaidista:

"Lehdistötilaisuuden päätteeksi Jalonen kommentoi tapahtumaa ytimekkäästi.

– IFK ei taka-askelia ota.
"

Hyvä Kojo. Hienoa että otetaan kantaa, eikä vaan hymistä että "pojat siinä vähän innostuivat, hehe".

Eilisessä Hesarissa Kojo kommentoi SaiPa-matsin ensimmäistä erää suunnilleen seuraavasti: "Varottiin/välteltiin jäähyjä liikaa ja peli meni vähän "hiihtelyksi"."

Ilmeisesti pelaajille ei ole vieläkään aivan täysin selvää, miten pitää pelata silloin, kun Jalonen peräänkuuluttaa järkevää ja maltillista peliä, mutta jäähyjen ottamista ei siis selvästikään ole kielletty, jos siihen ilmenee tarvetta. Penkin takaa ei ole tullut käskyä pelata kananmunat kainalossa - ei edes vieraissa. Tästähän on ollut paljon epäilyksiä vuosien saatossa.

Petu Matikainen on muuten saanut Bluesin aika hyvään lentoon. Jos PM tulee KJ: n seuraajaksi, ei IFK:n kannattajan elämä välttämättä muutu synkäksi ja toivottomaksi tappioputkessa taapertamiseksi.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Eiköhän Petu rakenna itsensä näköisen joukkueen jo ensi kaudeksi, eli maaginen ykkönen, lähes yhtä maaginen kakkonen, kolmoseen fyysisyyttä ja neloseksi kunnon kiekonsyöviä taistelioita, nykyisestä puolustuksestakin saa kahdella vaihdolla erittäin paljon fyysisemmän, tehokkaamman ja monipuolisemman. Ramstedt, Haataja, Ahtola, Töykkälä, Järvinen, Vallin, Järventie ja edg pihalle ja Nordlund, Karalahti, Laakso, Tyrväinen ja uusi paremmin puolustava kolmossenu vaikka "Öhman" tai "Uusikartano" sisään.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Espoon puolelta bongattua keskustelua jatkuvuudesta. Voisin kuvitella, että nimimerkki tietää mistä puhuu :)

Matikaisen tulevaisuuteen. Hän jatkaa IFK:ssa tulevat seuraavat kaksi vuotta. Sen jälkeen on tavoite ulkomailla, jonne hänellä oli vielä viime kevänä / kesällä hyviä virityksiä päällä. Myös maajoukkue kiinnostaa kunnianhimoista valmentajaa. Perhetilanne ja työt Suomen maajoukkueen kanssa painoivat kuitenkin syksyllä vaakakupissa ja ilmeisesti hyviä tarjouksia Petulla oli ulkomailta, mutta aivan sellainen ”maaginen” vrt. Suikkanen tarjous puuttui. Syksyllä Matikaisesta oli myös moni kotimainen seura kiinnostunut, koska tiedossa oli, että mies ei Bluesissa jatka. IFK:n ohella Jokerit oli pisimmällä neuvotteluissa. Neuvottelut päättyivät kuitenkin ja Jokerit tekivät toisen ratkaisun. Matikainen myös ilmeisesti itse koki IFK:n sopvivan paremmin hänelle ja varmasti näin on. IFK ei neuvottele enää Nokan kanssa. Neuvotteluja käytiin siihen asti kun Matikaisen tilanne oli epävarma. Jokerien uusi valmentajaratkaisu ratkaisi tilanteen lopullisesti ja Petu teki IFK:n kanssa sopimuksen. Blues tiedotti omat valmentajaratkaisut tänään. Asia on ollut jo pitkään tiedossa, mutta kokeneen Saarisen tulo valmennustiimiin oli ainakin minulle yllätys. Hirvosen tiesin siellä olevan. Meillä on hyvä tiimi. Matikaisen ifk soppari julkistetaan varmaan jo ennen kauden päätöstä, koska Blues on ratkaisut tehnyt. Varmasti hyvä liitto, mutta en kuitenkaan toivo Petulle sinne onnea. 
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Espoon puolelta bongattua keskustelua jatkuvuudesta. Voisin kuvitella, että nimimerkki tietää mistä puhuu :)

Toivon helvetin todella, ettei HIFK salli minkään sortin ilmoituksia ensikauden koutsikuvioista ennenkuin tämä kausi on paketissa, meni miten meni. Se on typerää ja amatöörimmäistä. Ensin vedetään kuluvat duunit loppuun ja sitten puhellaan tulevasta. Näin siis julkisesti. Inside-pelaaja jutut on homma erikseen.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Matikaisen tulevaisuuteen. Hän jatkaa IFK:ssa tulevat seuraavat kaksi vuotta.

Harmi. En voi sille mitään, mutta en jostain syystä näe Petussa mitään suurta ja hienoa. Varmasti osaa tsempata, eiköhän sen pelikirjassakin ole pari sivua, mutta valju kuva hänestä on jäänyt. Kuin Toivola kakkonen, pelkkää katupoikauhoa muttei muuta. "Syödään tätä paskaa ja jatketaan". Mä en halua syödä paskaa, mä haluan purra kultaa.

Vaikken mikään KJ-fani ole ollut, olisin toivonut Kojolle jatkoa. Sen verran hyvin tämä ja viime kausi runkosarjan osalta ovat menneet, ja uskon että viime pleijareista on opittu. Kyllä kyrsii mestaruusjuhlissa, kun kelaa että tämä sama ei enää seuraavana kahtena kautena toistu.

P.S. Neljä edellistä viestiä on täysin väärässä ketjussa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Espoon puolelta bongattua keskustelua jatkuvuudesta. Voisin kuvitella, että nimimerkki tietää mistä puhuu :)
Toisaalta eikös täälläkin tiedetty jo pitkään että Jalonen on ensi kaudella Jokereiden valmentaja?

Matikainen saisi mun mielestä syödä paskaansa jossain ihan muualla. Vituttaa jo pelkkä nimi.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Toisaalta eikös täälläkin tiedetty jo pitkään että Jalonen on ensi kaudella Jokereiden valmentaja?

Matikainen saisi mun mielestä syödä paskaansa jossain ihan muualla. Vituttaa jo pelkkä nimi.

Jep, sukunimi aiheuttaa jo kylmiä väreitä:). Mutta ei siinä mitään. Jos Petu on tullakseen niin teretulemast sitten. Aika näyttää oliko millainen ratkaisu ottaa Petu ja jättää KJ ulkopuolelle. Annetaan nyt silti mahdollisuus miehelle. Ja erittäin paljon on kiinni rosterista joka valmentajalle annetaan. Jos aikoinaan Sheddenille olisi annettu muuta kuin 1 kentällinen kelpo miehiä olisimme olleet mestareita.

Ps. Jergus takaisin Petun följyssä!!!
 

vsqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matikainen

Kaikki on puhuneet, että Matikainen on HIFK:n seuraava valmentaja, mutta herää kysymys, kun lukee tarinaa, että PENTTI Matikainen ei ole sanonut ei valmentaja uralle.Siinäkö Matikainen penkin taakse ?? Aika järkyttävä ajatus.
 

scholl

Jäsen
Kaikki on puhuneet, että Matikainen on HIFK:n seuraava valmentaja, mutta herää kysymys, kun lukee tarinaa, että PENTTI Matikainen ei ole sanonut ei valmentaja uralle.Siinäkö Matikainen penkin taakse ?? Aika järkyttävä ajatus.

Pentti Matikainen valmennuspäälliköksi! Laittaisi silloin Petri Matikaisen ojoon nanosekunnissa ja loppuisi kaikki nöyristely ja paskansyönti. Pentti opettaisi itseluottamusta!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jos Matikainen II on meidän seuraava valmentaja, sopisi miehen käydä parturissa siistimässä lettiään, tai hommata lisää hiusvahaa. IFK:ssa pitää olla aitiossa takatukka ojennuksessa, eikä näyttää tuollaiselle hampuusi maakuntavalmentajalle.
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Eilen saimme nauttia tv:n välityksellä loistavaa viihdettä, jossa leijonamme olivat pääosassa. Mietiskelin hieman Tsekki ja Ruotsi peliä ja muistelin aikaisempia leijonien näytöksiä J.Jalosen alaisuudessa. Tästä lähtivät ajatukset rullaamaan aina tulevalle HIFK:n kaudelle 2011-12.

Näimme hienon esimerkin siitä, että Matikaisen ja Nurmisen taso ei riitä kansainväliselle tasolle. Puolustuksen on kasannut kyseinen kaksikko ja Suomen yv pyöri jälleen samalla kaavalla kuin 2000-luvun taitteessa. Palasimme historian kirjoissa yli kymmenen vuotta taaksepäin, jolloin kiekkoilijoille luotiin uskoa ja tsemppiä, sekä yv:ssä oli pelottavia viivamiehiä ja sitä pelattiin pelkästään viivan kautta. Täydellinen kopio tämän kauden Bluesin vastaavasta.

Vaikka hyökkääjätkin olivat toistuvasti omissa hätää kärsimässä niin puolustajien taitotaso korostui kaikkein parhaiten. Nykykiekossa on puolustajan osattava luistella ja käsiteltävä mailaa hyvin. Tila ja aika omassa päässä haetaan myös rauhallisuudella ja hyvällä itseluottamuksella ja tämä joukkueesta puuttui lähes kokonaan. Myös HIFK:n pelaajien taso omassa päässä ihmetytti, koska oma pelityylimme on liigassa vastaava, jota Leijonat pelaavat.

Onko spartalaisuudesta sittenkään tuomaan tarpeeksi itseluottamusta joukkueeseen ja tulemmeko näkemään HIFK:ssa tulevilla kausilla jälleen samanlaista kiekkoa, jota ulkomaalaiset valmentajamme peluuttivat? Oma veikkaukseni on, että palaamme ajassa 90-luvulle pelillisellä tasolla ja itse ainakin mielenkiinnolla odotan, miten sillä pärjää nykykiekossa. Olisi tietysti loistava paikka näpäyttää Suomalaisia kiekko analyytikoita, mutta ainakin minä haluaisin nähdä taitokiekkoa edelleen omassa hallissamme. Ensikauden puolustuksemme tulee näyttelemään isoa roolia tulevalle pelityylillemme.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Matikainen II on meidän seuraava valmentaja, sopisi miehen käydä parturissa siistimässä lettiään, tai hommata lisää hiusvahaa. IFK:ssa pitää olla aitiossa takatukka ojennuksessa, eikä näyttää tuollaiselle hampuusi maakuntavalmentajalle.

Paska-Spartan värväys on kohdannut odottamatonta nikottelua kannattajien puolelta. Jos Petri haluaa sulattaa fanien sydämet kertaheitolla, luopuu hän säälittävästä parrastaan ja jättää vain viikset kasvojensa kruunuksi. Seuraavaksi rasvainen piiska pehmennetään kuohkeaksi leijonanharjaksi fööniä ankarasti käyttäen. Näin meillä on vaihtoaitiossa Matikainen isolla ämmällä, eikä mikään luokaton katujätkä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös