On muuten harvinaisen paska se uusi juontaja.
Aivan! Olen monta kertaa tullut mieleeni tulla kirjoittamaan tänne asiasta, mutta vain ja ainoastaan pelko joutua telkien taakse on saanut minut rauhoittumaan. Mutta jotain nyt lyhyesti ja ytimekkäästi:
Radiokanava mokasi taas koko homman kuten arvata saattoi. Tuollaisen yksinkertaisen rekrytoinnin suorittaminen oli liian vaativa tehtävä.
TURVESUO
Joku kepulaisten juoni, että kaikki mahdolliset radiokanavat pitää saada täyteen murrejengiä. Sekin on ihan ok, jos saa fiiliksiä jostain täällä salovaaran pertti heeiiiii-meiningistä. Itse en diggaa yhtään murrejengistä. Ei pelkästään sen takia, miten puhuvat, vaan juttujen sisällöstä. Tuo Jaajon juontajakumppani elää kuin 100 vuotta sitten elettiin. Vässyköintiä ja erittäin ankeata elämää. Jutut ovat todella säälittäviä ja silti jotenkin paheksuu sitä, jos Jaajo arvostelee urpoja.
Sääliksi käy Jaajoa. Tosin tuo tilanne antaa hänelle jonkunlaisen diktaattorin aseman studiossa, mutta silti joutuu kuuntelemaan tuota uutta tyyppiä. Täytyy toki samaan hengenvetoon todeta, että niin joutuvat kuulijatkin. En ole edes päässyt nyt Vuorista kuuntelemaan kun hermot ovat menneet.
Tällä hetkellä tapahtuu siis surffausta radioaalloilla. Aluksi turvauduin jopa Ylen jonkun kv. kanavan ranskankielisiin uutislähetyksiin, mutta nyt olen sitten pääasiassa kuunnellut X3M:n A-Lagetia. Siellä on ihan hauskoja juttuja. Erityisesti silloin kun käydään läpi jotain edellisen illan urheiluselostusta ja selostaja on studiossa. Oli myös hauskaa, kun kertoivat, että ohjelman ainoa Etelä-Korean kuuntelija on menetetty. Oli ehtinyt oppia ruotsin ja muuttanut Vaasaan. Nyt sitten yrittivät soitella Koreaan ja saada sieltä joku kuuntelemaan ko. ohjelmaa. Jäi toki kesken kuuntelu, joten en tiedä miten projektissa kävi. Huono puoli X3M:llä on se, että soittavat aika paljon vittujou-musiikkia. Pakko laittaa silloin volume pois. Soittaisivat mielummin vaikkapa Thomas Ledinin Sommaren är kort. Ei todellakaan pysty kuuntelemaan jotain kolmoismurhaajien hiphopmusaa tai muuta roskaa, jonka tarkoitus on saada kuulija vain vihaiseksi.
On se tosiaan jännä, että etukäteen tiesi, että projekti menee perseelleen. Samoin tiedettiin, että asian voi vielä korjata, jos halutaan, mutta silti jääräpäisesti kanava teki kammottavan virheen. The Pena Trophy matkaa ko. radiofirmaan.