Itsekin olen sillä kannalla, ettei ihan joka jannun paitaa voi laittaa kattoon. Ei edes vaikka olisi ollut lojaali seuralle ja menestystäkin olisi tullut. Eihän Edmontoninkaan dynastian pelaajista kaikkien paidat kattoon päätyneet, puhumattakaan noista joukkueista, joilla on kymmeniä mestaruuksia. Numerot loppuisivat kesken. Olisi tietysti upeata, että todellisten legendojen kuten Kurri paidat kattoon hilattaisiin, mutta ongelmaksi muodostuu se, että peliura on useinkin tullut tehtyä ulkomailla.
Janeckyn paita (tai itse asiassa eivät ne narreilla paitoja ole) kattoon on ihan hyvä juttu. Sen sijaan Selänteen paitaa en sinne välttämättä laittaisi. Tiki oli narreilta aivan älytön veto, sen sijaan Wade oli paikallaan. Espoossa en laittaisi kattoon ketään. Ja mitä tulee IFK:hon niin aika näyttää tuleeko sellaista pelaajaa näistä nykyisistä, joka vielä IFK:ssa näyttää osaamistaan siihen tahtiin, että numero kattoon tulisi oikeutetuksi. Karalahti on mahdollinen, mutta hänhän taitaa vaihtaa numeroakin harva se hetki. Ville Peltonen mokasi tilaisuutensa. Tuomo Ruutu ja Olli Jokinenhan saattavat vielä vanhoilla päivillään tulla johtamaan IFK:n muutamaan mestaruuteen, joten ... Jo jäädytetyistä numeroista en oikein osaa sanoa. Pepe Lehtosen paita kuuluu ehdottomasti kattoon, samoin Hakki Hagmanin. Kortelainen ja Lindfors menivät vähän helpolla sinne. Stigua, Murtsia ja Hexiä en lähde kommentoimaan, koska olin aika nuori siihen aikaan, kun äijät pelasivat.
Ja se mitä tulee landejengien hallejen kattoon niin on aivan sama, vaikka jokaisella olisi 28 jäädytettyä seppo kääriäistä olvilogoineen piippuhyllyllä istujia kiusaamassa.