Saako näin muuten edes tehdä? Ennen ainakaan ei mäkkärissä saanut lisätä keittiön puolella hampurilaiseen mitään, mikä sinne ei alunperin kuulu. Sitä mitä reseptissä oli, sai lisää halutessaan, tai jonkun aineosan kokonaan pois. Mutta jotakin mikä ei reseptiin kuulu, ei saanut koskaan lisää. Kuulemma joku tavaramerkkirike olisi kyseessä, kun kerran tuotemerkkejä ovat.Mäkkärin kalahampurilainen on ihan jees kun siihen muistaa pyytää salaattia ja tomaattia mukaan.
Ja vinkkinä kaikille: Pitäkää hampurilainen vaakatasossa kun sitä syötte. Pysyy paljon paremmin kasassa. Melkein säälittää niitä, jotka pitävät hampurilaista melkein pystyssä, sitten puraisevat, ja sitten on kädet aivan suttuiset.
Nähtävästi saa, koska olen varmaan 1-2 kertaa per vuosi viimeksi kuluneen vuosikymmenen aikana tilannut Mäkkärissä kalahampurilaisen lisäsalaatin ja -tomaatin kanssa. Ikinä ei ole änkytetty vastaan. Toki myyjät muistavat aina sanoa, että lisätäytteistä veloitetaan muutama kymmenen senttiä ylimääräistä. Saattaa tietysti olla, että McDonald's oli tarkempi tuotteiden ja koko konseptin autenttisuuden suhteen joskus silloin, kun yhtiö oli vasta tullut Suomeen.Saako näin muuten edes tehdä? Ennen ainakaan ei mäkkärissä saanut lisätä keittiön puolella hampurilaiseen mitään, mikä sinne ei alunperin kuulu. Sitä mitä reseptissä oli, sai lisää halutessaan, tai jonkun aineosan kokonaan pois. Mutta jotakin mikä ei reseptiin kuulu, ei saanut koskaan lisää. Kuulemma joku tavaramerkkirike olisi kyseessä, kun kerran tuotemerkkejä ovat.
No ekana tungen osan rankalaisista anukseeni...jos siis olen ottanut dipiksi vaikkapa majoa. Toiseksi otan burgerista päälisämpylän ja lättään sen viereisen pöydän peelon naamaan aivan vitun lujaa. Tässä vaiheessa hesen väki alkaa olemaan hieman paniikissa. Lopun hampista nautin äänekkäästi mutustaen matkien panoääniä. Huomaan, että viereisen pöydän yh-äiti ottaa äpäräkersaansa kädestä kiinni ja raahaa ulos baarista...kiroan kun tuolta ei saa tilata gintonicia. Juomalla huuhtelen isommat rasvaklöntit suusta ja loput paskasta kolasta kaadan viereiselle penkille. Hesen myyjät näkevät tämän mutta eivät uskalla sanoa mitään kun pelkäävät saavansa pataan meikäläiseltä. Poistuessani otan telineestä mukaan iltiksen...ilmaiseksi.
Normilounas jälleen takana.
Musta tuntuu, että mä olen tainnut nähdä sut Mallorcalla.
Sun virhe. Olen ollut ainoastaan Varissuolla ja Mellunmäessä.
1. Ranskalaiset ja 2. Hamppari siitäkin syystä, että parhaat säästetään aina viimeiseksi.
Mä taas en keksi mitään osa-aluetta, missä hese olisi mäkkäriä parempi. Varsinkin noissa ranskalaisissa se ero on mielestäni suuri. Ja hesessä niitä ilmatäytteisiä ja lisäaineita sisältäviä ranskalaisia on paljon vähemmänkin kuin mäkkärissä.Lisäkysymyksiäkin oli niin sanotaan vielä sen verran että Hesessä aina ketsupin kanssa (on muuten selvästi paremmat ranet ja ketsuppi), McDonalds'issa ilman ketsuppia, tosin siellä tuleekin paljon harvemmin aterioita ostettua.