Kuinka paljon rahaa kannat lompakossa?

  • 6 736
  • 60

Paljonkos rahaa kannat lompakossa?

  • 0€

    Ääniä: 28 12,3%
  • 1€ - 5€

    Ääniä: 12 5,3%
  • 5€ - 10€

    Ääniä: 14 6,2%
  • 10€ - 20€

    Ääniä: 42 18,5%
  • 20€ - 50€

    Ääniä: 44 19,4%
  • 50€ - 100€

    Ääniä: 23 10,1%
  • 100€ - 500€

    Ääniä: 18 7,9%
  • koko omaisuus.

    Ääniä: 6 2,6%
  • Korttirahaa sen olla pitää.

    Ääniä: 40 17,6%

  • Äänestäjiä
    227

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Lisäkysymys:
Onko lompakossasi koskaan ollut 500 € seteliä?
Minulla ainakaan ei ole ollut enkä edes livenä nähnyt. Itselläni ei ole ollut edes 200 € seteliä. Kiinalaisilla ja saksalaisilla turisteilla olen niitä nähnyt sekä kerran Vermon totopeliluukulla eräällä tunnetulla hevosenomistajalla. Hänellä oli niitä paksu käärö.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Eipä siellä huvikseen tule hirveästi pidettyä, ellei ole tarvetta. Ilman koronaa yleensä 20-40€. Nyt kun käteismaksajia tuijotetaan ilkeästi, taitaa tuolla lompakossa olla joku kympin seteli pahan päivän varalle. Tuolla kympillä irtoaa varmasti myös alelaarin taksi, eli kaverin kyyti jos sellaista sattuu tarvitsemaan.
Toisinaan näkee ihmisillä lompakoita jotka pullottavat jotain 50€ tai suurempia seteleitä. En tiedä miksi, mutta kai näillä on tarkoitus kiusata jotain kaupungin pienimpiä kahviloita/liikkeitä joissa vaihtoraha on kassassa tiukassa ja sitten pääsee ivallinen ilme kasvoillaan vetäisemään sen viiskybäsen taskusta ja jos myyjä sanoo, ettei ole vaihtorahaa niin voi alkaa vinkumaan, "kuinka ei käteinen kelpaa".
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Toisinaan näkee ihmisillä lompakoita jotka pullottavat jotain 50€ tai suurempia seteleitä. En tiedä miksi, mutta kai näillä on tarkoitus kiusata jotain kaupungin pienimpiä kahviloita/liikkeitä joissa vaihtoraha on kassassa tiukassa ja sitten pääsee ivallinen ilme kasvoillaan vetäisemään sen viiskybäsen taskusta ja jos myyjä sanoo, ettei ole vaihtorahaa niin voi alkaa vinkumaan, "kuinka ei käteinen kelpaa".
Tää on ilkee ongelma, varsinkin kun automaatit antaa aina näitä kiusallisen isoja seteleitä. Pakko aina mennä johonkin megamarkettiin aina viiskybänen kerrallaan että saa tätä ihmisten rahaa vaihtotavarana. Enkä puhu että mulla olisi paljon rahaa, mutta kai sitä aikuisena joutuu näkee näinkin isoja rahoja kun pitää vuokraa ja sellaista hoidella.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Elämä helpottuu kun ei käytä käteistä rahaa, joten miksi sitä tahallaan vaikeuttaisin. Myin pari juttua tässä viime viikolla ja nyt sitä käteistä on jossain purkissa kotona, kun ostajat eivät osanneet tai muuten vaan ollut siirtyneet esimerkiksi mobiilimaksamisen maailmaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Elämä helpottuu kun ei käytä käteistä rahaa, joten miksi sitä tahallaan vaikeuttaisin. Lompakko on turha esine. Myin pari juttua tässä viime viikolla ja nyt sitä käteistä on jossain purkissa kotona, kun ostajat eivät osanneet tai muuten vaan ollut siirtyneet esimerkiksi mobiilimaksamisen maailmaan.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Lisäkysymys:
Onko lompakossasi koskaan ollut 500 € seteliä?
Minulla ainakaan ei ole ollut enkä edes livenä nähnyt. Itselläni ei ole ollut edes 200 € seteliä. Kiinalaisilla ja saksalaisilla turisteilla olen niitä nähnyt sekä kerran Vermon totopeliluukulla eräällä tunnetulla hevosenomistajalla. Hänellä oli niitä paksu käärö.

Kerran on ollut. Kävin hakemassa muistaakseni vajaan 1000 € pitkävetovoiton pankista, ja kiikutin siitä sileän viissatasen suoraan Verkkokauppa.comiin. Seteli taisi viettää lompakossani siis noin puoli tuntia. Pikaisen googlauksen perusteella vuosi on ollut 2006, sillä mukaan tarttui tuliterä Nokia E70.

Luuri maksoi 499,90 €, olihan se hauskaa saada 10 sentin kolikko takaisin siitä 500 € setelistä.

Duunin puolesta tuli aikoinaan useinkin käsiteltyä, kun olin duunissa venäläisturistien suosimassa paikassa.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Normisti joku 60-80 Euroa + 40-60 USD ja nyt näyttää jääneen viimeisimmältä Brasilianmatkalta 80 Realia lompakon pohjalle. Normi oloissa (lue ei koronan aikaan) matkustan työasioissa varsinkin USA:han melko paljon ja siksi on noita US dollareita kaiken aikaa hieman lomapakossa. Tosin käteistä en ole käyttänyt sen jälkeen kun tämä Koronavius epidemia alkoi. Kortilla maksan muutenkin about 95% kaikki ostokset myös ulkomailla ollessani, joten käteistä en ihan hirveästi käytä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Kerran on ollut. Kävin hakemassa muistaakseni vajaan 1000 € pitkävetovoiton pankista, ja kiikutin siitä sileän viissatasen suoraan Verkkokauppa.comiin. Seteli taisi viettää lompakossani siis noin puoli tuntia. Pikaisen googlauksen perusteella vuosi on ollut 2006, sillä mukaan tarttui tuliterä Nokia E70.
Minulla oli kerran yksiön hinta seteleinä,, kun vanha nainen keneltä asunnon ostin, halusi saada kauppahinnan käteisenä. Pankin shekki eikä tilisiirto sopineet hänelle, vaikka kaupantekotilaisuudessa oli paikalla hänen asianajajansa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Joskus on ollut minullakin rahaa taskussa jokusia tonneja vähän aikaa, kun olen joutunut joko ostamaan auton tai ottamaan myymäni auton hinnan käteisellä. Kerran oli omakotitalon kauppasumma shekkinä taskussa käveltäessä pankista toiseen (muutamia kymmeniä metrejä).

Venäjällä taalat käteisenä oli kova sana ja useamman kerran jouduin kiikuttamaan Suomesta projektitoimistoihimme dollareita käteisenä muutaman kuukauden tarvettta varten. Pikkuisen joskus kylmäsi tullissa, kun käskivät näyttää rahat siinä kaiken kansan keskellä, että varmasti minulla oli ilmoittamani määrä. Venäjällä venäläisen projektiporukan kanssa reissatessamme minulla oli "muovikassillinen" ruplia matkassa reissukassanamme - kymmeniä tuhansia pikkuseteleinä, kun kaikki hotellimajoituksetkin, muusta puhumattakaan, piti maksaa käteisenä ja ruplilla tietysti.

Mutta joo, normaalisti nykyään mulla on vain ostoskärrykolikko taskun pohjalla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kysymys ja vaihtoehdot tosiaan pahasti vanhentuneet yli 15 vuodessa. En minä edes tiedä missä lompakkoni on. Saati pankkikorttini. Kännykällä maksan kaiken. Auton tuhkiksessa saattaa olla jotain kolikoita, en tiedä miksi.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kännykällä maksan kaiken muun paitsi bensat. Ajokortti ja muut kortit kulkevat mukana korttilompakossa ja käteistä rahaa ei ole yhtään mukana.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sama kaksikymppinen on tainnut olla lompakossa koko alkuvuoden.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kymmenkunta vuotta lompakossani oli parhaimmillaan 20 euroa rahaa, useimmiten vain kolikkoja. Päivittäinen kulutukseni oli about kolme euroa päivässä ainakin viiden vuoden ajan. Lienee siis selvää, että vietin suurimman osan päivästä keräilemällä pulloja. Rajallista budjettiani helpotti suuresti Myllypuron ruokajakelu, jonka ansiosta sain ainakin syödäkseni.

Tuossa pari vuotta sitten aloin vihdoin saada säännöllistä taloudellista tukea, sillä vasta silloin anomukseni tuesta hyväksyttiin ja niistä ajoista lähtien on lompakossani ollut aina vähintään 80 euron edestä rahnaa. Tällä hetkellä summa on jotain 350 euroa, mutta sen pitää riittääkin useamman viikon ajan. Säästeliäs...tai oikeastaan helvetin nuuka kun olen jo muutenkin luonteeltani eli en ryyppää, polta enkä uhkapelaa enkä käy missään sellaisessa paikassa, jossa pitää maksaa sisäänpääsymaksu, niin yllättävän vähän tuota rahaa palaa viikossa. Tosin syödäkin pitää, mutta silti uskoisin, että parin viikon päästä taskussa on silti päälle 200 euroa.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Lompsassa kaksikymppinen, ollut kai vuoden. Autossa pari-kolme egee kolikkoina.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Joskus on näköjään tullut vastattua 20 - 50€, mutta eipä siellä pariin viime vuoteen ole ollut kuin kortteja. Kännykällä maksaminen tuntuu hankalalta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vaikka kortilla suoritankin aika paljon ostoksia, olen niin sanotusti vanhan liiton miehiä eli luotan käteiseen. On parempi olla hieman enemmän rahaa taskussa, jos tulee vaikka äkillisiä hankintoja, kuten olen monasti tämän kuluneen kuukauden aikana huomannut tulevan.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vaikka kortilla suoritankin aika paljon ostoksia, olen niin sanotusti vanhan liiton miehiä eli luotan käteiseen. On parempi olla hieman enemmän rahaa taskussa, jos tulee vaikka äkillisiä hankintoja, kuten olen monasti tämän kuluneen kuukauden aikana huomannut tulevan.
Mitä nämä isommat hankinnat on, mitä ei pysty pankki/luottokortilla suorittaa? Itse olen nimittäin pärjännyt hyvin ilman käteistä myös isommat hankinnat. Tietty ymmärrän kyllä jos jotain tiettyjä laittomuuksia maksetaan edelleen käteisellä.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Sehän vähän vaihtelee, mutta on yleensä 120-250€. Just nyt näytti olleen 150€, mutta eihän tuota käteistä tule käytettyä juurikaan koskaan eikä missään paitsi just sillon kun ostaa palveluita tai tuotteita ilman kuittia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös