Kuinka moni teistä työskentelee terveydenhuollon alalla – nyt keskustelu käyntiin!

  • 4 227
  • 30

teppana

Jäsen
Toimin terveydenhoitoalalla mutta tukipalveluiden puolella ilman suoria potilaskontakteja. Siitäkin huolimatta päivittäin tulee eteen alan koko kirjo flunssasta mielenterveysongelmiin ja syövistä lonkkavikoihin. Tätä on jatkunut nyt reilut 8,5 vuotta. Välillä oikein ihmetyttää että miten helvetin sairas tämä kansakunta onkaan, ja kuitenkin pitäisi olla kyse hyvinvointivaltiosta.

Hyvinvointivaltio on tuonut mukanaan liudan elintapasairauksia. Syövät ovat ihan ymmärrettäviä, kun keski-ikä kasvaa myös syövät yleistyy.

Mutta kaikenlaiset tuki- ja liikuntaelimien sairaudet sekä sydän- ja verisuonitaudit yleistyvät elintapojen muuttuessa. Diabetes on myös paha riesa. Ihmeellisintä tässä on se, että vaikka hoitava henkilö sanoo selvällä suomen kielellä että esim. diabetes poistuu ruokavalion muuttamisella ja liikunnan lisäämisellä ihmiset silti mielummin vetävät pizzaa ja löhöävät sohvalla piikittäen insuliinia. Sama pätee aika vahvasti myös alkoholiin ja tupakkaan.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä toimii aika hyvin terapiaketjuna myös.

Tänään ollut todella sekava päivä. Kriisiasiakkaita useita ja varsinaisia asiakkaita tulossa heidän tilalleen. Heille vain pitäisi keksiä jotain muuta. Vittuilua kiitokseksi.

Samalla kesäsijaisilla ei ole vielä lääkelupia tai kokemusta avanteen hoidosta...ei oikein aika riitä hoitamaan muiden juttuja. Joutuu jättämään avanteen iltavuorolle.

Sitten vielä asiakkaita tulee ihan vääriin aikoihin, jolloin huoneet eivät ole vielä Vapaita eikä siivottuja. Ei missään voi tulla 3 tuntia etukäteen, jos sovittu aika tiedossa. Ymmärrän toki jos kyseessä Olisi muistamaton puoliso.

Sitten vielä yksi vanhempi neito potkaisi meikäläistä selkään, kun ystävällisesti yritin ohjata häntä omaan huoneeseen, kun oli erehtyt huoneesta. Välillä ei vaan auta vaikka olet miten ystävällinen ja lähestyisit oikein asiakasta. Ei sattunut, eikä varsinaisesti edes haittaa, mutta melkoinen ninja oli kyllä.

Kahden päivän vapaat odottaa muutaman tunnin päässä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Yleisesti en osaa oikeen kantaa ottaa siitä, että mitkä alat ansaitsevat mahdollisesti minkäkinlaisia palkankorotuksia. Mutta jos hoitoalan mainetta ei saada parannettua ja yleistä palkkatasoakin jonkin verran ylemmäs, niin nuoret eivät sitä alaa tule enää valitsemaan kovinkaan helposti. Työvoimapulaa on jo nyt, ja kuten on jo vuosia puhuttu, niin tekijät loppuvat samalla kun väestön keski-ikä se vaan nousee.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Yleisesti en osaa oikeen kantaa ottaa siitä, että mitkä alat ansaitsevat mahdollisesti minkäkinlaisia palkankorotuksia. Mutta jos hoitoalan mainetta ei saada parannettua ja yleistä palkkatasoakin jonkin verran ylemmäs, niin nuoret eivät sitä alaa tule enää valitsemaan kovinkaan helposti. Työvoimapulaa on jo nyt, ja kuten on jo vuosia puhuttu, niin tekijät loppuvat samalla kun väestön keski-ikä se vaan nousee.
Kai nuoretkin voidaan pakottaa opiskelemaan alaa, kun alanvaihtajatkin voidaan tulevaisuudessa poliisivoimin hakea töihin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä tein paluun noin neljän vuoden jälkeen hoitoalalle osittain pakotettuna. Olen viittä vajaa valmis a la carte kokki, vaan kun siinä pitää olla koko vuoron jalkojen päällä ja polvi en sen verran rikki, että ei tahdo onnistua (lääkärit eivät ole millään suostuneet mua magneettikuviin lähettämään) ja kun työvuorot saattaa olla helposti 12 pitkiä.Tehostetun hoidon vanhusten palvelutalolla saa sen välillä istua ja höpötellä mummujen kanssa, niin polvi pääsee vähemmällä.
Jos polven joskus saan ehjäksi, palannen kokkihommiin, mutta ei se varmaa ole.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minä tein paluun noin neljän vuoden jälkeen hoitoalalle osittain pakotettuna. Olen viittä vajaa valmis a la carte kokki, vaan kun siinä pitää olla koko vuoron jalkojen päällä ja polvi en sen verran rikki, että ei tahdo onnistua (lääkärit eivät ole millään suostuneet mua magneettikuviin lähettämään) ja kun työvuorot saattaa olla helposti 12 pitkiä.Tehostetun hoidon vanhusten palvelutalolla saa sen välillä istua ja höpötellä mummujen kanssa, niin polvi pääsee vähemmällä.
Jos polven joskus saan ehjäksi, palannen kokkihommiin, mutta ei se varmaa ole.

Tosta magneetista tuli mieleen, että varasin 3v sitten omakustanteisesti Terveystalolta ajan magneettikuvaukseen, ja vaikka hintaa sille tuli 520€, niin se olikin parhaimpia päätöksiä joita olen onnistunut tekemään. Ja olisi tietysti ollut sitä, vaikkei mitään erkoista olisi löytynytkään, sillä sain ajan samalle viikolle ja tarvittavaa tietoa.

Joo voin vaan kuvitella kuinka veemäistä on töissä kärsiä jatkuvista kivuista. Kyllähän se on työpaikkaa vaihdettava, kun tollasta vaivaa on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös