Mainos

Kuinka käytät kännykkääsi? Oletko sinäkin aina äänettömällä?

• 4 053
  • 50

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tämä keskustelunavaus sisältää myös anteeksipyynnön minua langan päähän silloin tällöin tavoitteleville palstaveljille. Kuulun nimittäin siihen ihmisryhmään, jonka kännykkä on 99% varmuudella äänettömällä.

Syyt tähän ovat seuraavat:

-tekstiviesti on ylipäätään mielestäni lähes aina riittävä tapa vaihtaa kuulumisia, jos ei nokikkain päästä tapaamaan
-työni vuoksi olen varsin usein tilanteissa, joissa joko äänitetään, kuvataan tai editoidaan jotain, ja puhelinhiljaisuus kuuluu pään katkaisemisen uhalla etikettiin
-tämän lisäksi olen myös usein, lähes päivittäin, asiakaspalavereissa
-olen myös varsin usein salilla hengailemassa, enkä halua katkaista treeniä puhumiseen, äänettömyys jatkuu sielläkin
-niin ikään työn vuoksi noin 60% klo 8-16 välillä soittavista henkilöistä on joka tapauksessa kauppiaita, joilla on myynnissä loistava paikka Markkinointi & Mainonta -lehdessä, Kauppalehden tilaus erikoishintaan tai sitten on tarjolla joku elämää suurempi hyväntekeväisyyskohde tai muuta vastaavaa. Ei ole kerta kaikkiaan aikaa jaaritella joutavia, siksi ääniviestissäni on se kuuluisa: "en vastaa puhelimeen, koska (muutama normaalisyy)..tai sitten soitat ilman numeronäyttöä". Tämän on moni kopioinut minulta, suosittelen. Lisäksi kerron kohteliaasti meiliosoitteen, jonne nämä ostotarjoukset voidaan toimittaa tsekattavaksi. Ainoastaan yksi kauppias on tähän mennessä tehnyt niin, ja sai muuten kaupat!
-em. syistä suurin osa asiakkaistani lähestyy minua meilillä, joka on muutenkin parempi tapa, koska siitä jää dokumentti. Ja muistini on aivan paska.
-samoin jokaisesta soitosta jää joka tapauksessa jälki ja saatan soitella sitten takaisin
-lisäksi on tietenkin vastaaja, joka tulee kuunneltua tasaisin väliajoin.

Miksi siis pitäisin kännykkää auki?
Kännykkä on kylläkin auki yhdessä paikassa eli autossa, jolloin Nokia töröttää autosarjassa niinkuin muillakin kiireisen oloisilla elviksillä. Siksipä vastaan mitä todennäköisimmin autosta, jos vastaan!

Kuis muilla?

edit: lisäys

Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Tämä keskustelunavaus sisältää myös anteeksipyynnön minua langan päähän silloin tällöin tavoitteleville palstaveljille. Kuulun nimittäin siihen ihmisryhmään, jonka kännykkä on 99% varmuudella äänettömällä.

Syyt tähän ovat seuraavat:

-tekstiviesti on ylipäätään mielestäni lähes aina riittävä tapa vaihtaa kuulumisia, jos ei nokikkain päästä tapaamaan
-työni vuoksi olen varsin usein tilanteissa, joissa joko äänitetään, kuvataan tai editoidaan jotain, ja puhelinhiljaisuus kuuluu pään katkaisemisen uhalla etikettiin
-olen myös varsin usein salilla hengailemassa, enkä halua katkaista treeniä puhumiseen, äänettömyys jatkuu sielläkin
-niin ikään työn vuoksi noin 60% klo 8-16 välillä soittavista henkilöistä on joka tapauksessa kauppiaita, joilla on myynnissä loistava paikka Markkinointi & Mainonta -lehdessä, Kauppalehden tilaus erikoishintaan tai sitten on tarjolla joku elämää suurempi hyväntekeväisyyskohde tai muuta vastaavaa. Ei ole kerta kaikkiaan aikaa jaaritella joutavia, siksi ääniviestissäni on se kuuluisa: "en vastaa puhelimeen, koska (muutama normaalisyy)..tai sitten soitat ilman numeronäyttöä". Tämän on moni kopioinut minulta, suosittelen. Lisäksi kerron kohteliaasti meiliosoitteen, jonne nämä ostotarjoukset voidaan toimittaa tsekattavaksi. Ainoastaan yksi kauppias on tähän mennessä tehnyt niin, ja sai muuten kaupat!
-em. syistä suurin osa asiakkaistani lähestyy minua meilillä, joka on muutenkin parempi tapa, koska siitä jää dokumentti. Ja muistini on aivan paska.
-samoin jokaisesta soitosta jää joka tapauksessa jälki ja saatan soitella sitten takaisin
-lisäksi on tietenkin vastaaja, joka tulee kuunneltua tasaisin väliajoin.

Miksi siis pitäisin kännykkää auki?
Kännykkä on kylläkin auki yhdessä paikassa eli autossa, jolloin Nokia töröttää autosarjassa niinkuin muillakin kiireisen oloisilla elviksillä. Siksipä vastaan mitä todennäköisimmin autosta, jos vastaan!

Kuis muilla?

Sama vika.
Pidän kännykkää äänettömällä lähes kokoajan, koska usein soittaa jengiä jolle ei jostain syystä halua vastata. Kännykän pirinä imee ympäristön huomion, eli fiksumpi antaa olla äänettömällä. Vibra hieroo munia tai sit pöytää, ja siitä huomaa jos huomaa. Josei niin seonharmi.

Tämän vuoksi on kyllä kieltämättä mennyt paljon hyviäkin juttuja ohi. Periaatteena kuitenkin se, että jos soittaja ei ole mun numerolistalla, voi laittaa viestin vastaajaan. Jos on oikeasti asiaa.
Yleensä en soita tuntemattomiin numeroihin takas.
Aika usein ei tule toista soittoa samasta numerosta, eli ei sit kai ollut kovin tärkeää asiaa..

Puhelin on myös aika usein kiinni. Esim. Studiossa. Ompa joskus kännykkä laulanut suorassa lähetyksessäkin, siinä on kiva sitten pitää skaboja, kumpi kuuluu lähetykseen paremmin :D

Oma puhelimeni on lähes aina joko äänettömällä tai värinällä. Ainoastaan kotona ollessani, jolloin puhelin ei ole taskussa tai työpöydällä se on hiljaisella soittoäänellä jossain pöydällä kuin 'tavallinen' puhelin.

Tämä johtuu yhtä paljon siitä, että kännykkän soiminen on eräs ärsyttävimmistä äänistä mitä löytyy enkä muutenkaan tykkää puhua puhelimessa vaan hoitaa asiat naamatusten, kuin siitä 'pienen miehen hiljainen protesti'-asenteesta kännyköiden ylivaltaa vastaan.

Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin pissikset tai lökikset (pissiksiä vastaava miespuolinen ilmestys) tuijottamassa kadunkulmassa isin ostamaa muotinokiaa odottamassa uutta soittoa tai viestiä kuin toista tulemista osaamatta tehdä mitään muuta.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Työn puolesta tulee yleensä pidettyä päällä ainakin ns toimistoaikana. Harvemmin se on sammutettu mutta kylläkin äänettömällä. Syy: tärinäakku on siitä hyvä että nuo rasittavat soitto-äänet jäävät muilta kuulematta. Eminemin "Stan" saa soittoäänenä vieläkin helposti aikaan kylmät väreet selkään. Mikä muuten siinä on että sen puhelimen on pakko olla pöydällä kun ko henkilö on vaikka kokouksessa? Ja sitä ääntähän ei voi pienelle laittaa vaan täysilä pitää soida. Hitto, mä jatkankin tätä Vitutusketjuun....

Miksi pitää kännykkää auki? No, monilla kuten muilla on työnsä puolesta ns pakko. Onhan meilläkin toki ihmisiä joita et yksinkertaisesti saa kiinni mutta eipä noita työpuheluita vielä tule niin paljon että se häiritsisi.

Edit: tuli tuosta T74 viestistä mieleen eräs tapaus. Istuin syömässä lounasta ja viereisessä pöydässä äiti antoi lapselleen känykän että tämä voisi leikkiä. Viitisen minuuttia jaksoin kuunnella kun lapsi soitti läpi kaikki soittoäänet yhteentoista kertaan ennekuin hermot pettivät....

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tärinä päällä!

Se riittää, sillä en kuule ääntä kuitenkaan taskusta. Sitäpaitsi ääni häirtsee ympärilläni työskenteleviä, konttorissa ollessani.

Myös minulle riittää tekstiviestien vaihtelu, kun on yksityisestä kommunikaatiosta kysymys. Kännykkään puhuminen on aika ikävää hommaa. Soitan itse todella harvoin, enkä aina vastaakkaan - en ainakaan yleisissä kulkuneuvoissa! Olen aina ihmetellyt mitä heidän mielessä liikkuu, jotka paasaavat omat asiansa kaikkien kuullen ja pitävät esitelmia sarjassa turhia puheluja. Varsinkin nuorten naisten rakkaushuolet ovat tylsää kuunneltavaa.

Sattui tässä joku aika sitten kaupan jonossa;
Patu edelläni soitti ja ilmoitti: "Hei rakkaani, olen nyt jonossa ja edelläni on kymmenen henkilöä".
Hieman myöhemmin hän soitti taas: "Hei rakkaani, edessäni on nyt viisi henkilöä, joten tulen pian kotiin".
Vielä kerran: "Hei rakkaani, nyt on edessäni vain yksi henkilö, joten tulen ihan pian".

Kyllä se käy... hehe..

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Pakko pitää hälyt päällä ainakin työaikana. En usko, että työnantaja olisi mielissään, jos olisi hälyt pois päältä. Nehän ne laskutkin maksaa joten varmaan olettavat, että meikän saa kiinni.

Ja muutenkin työmailta tulee aika paljon kysymyksiä, saattaa joskus ukot istua persiillään, jos ei pääse asioita selvittämään.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähetti Nikke
Ja sitä ääntähän ei voi pienelle laittaa vaan täysilä pitää soida.

Tätä olen usein itsekin miettinyt. Täysin normaalikuuloiset ihmiset huudattavat kännykkäänsä mitä rasittavimmilla soittoäänillä niin että ainakin minulla monesti korvaan sattuu. Toinen mitä olen joskus ihmetellyt, että miksi ihmiset pitävät näppäinääniä päällä? Käsittääkseni näidenkin äänien voimakkuus säädellään samalla Taso1-Taso5 -asteikolla kuin soittoäänen voimakkuus. Kun kuulee vähintään 500 kertaa pienen piippauksen, kun joku kirjoittaa tekstiviestiä, niin se on jo hieman liikaa.

Itse pidän usein äänettömällä. Viikonloppuisin on monesti äänet päällä.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Tärinä päällä!

Viestin lähetti finnishninja
Se riittää, sillä en kuule ääntä kuitenkaan taskusta.

Tärinä on ehkä yksi kännykkä maailman käytännöllisimpiä keksintöjä! Tähän turvaudun itsekkin ollessani jossain muualla kuin kotona.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Piippaus kotona ja toimistolla, värinä ulkona ollessa. Soittoääni ei ole päällä koskaan.

Vituttaa sellaiset työtoverit jotka istuvat 5 cm päässä kännykästään ja soittoääni on ensinnäkin kauhea, väärin sävelletty hevimetal-kappale ja soiton voimakkuus täysillä.

Heille mulla on tapana sanoa että "Kyllähän tuon saa kovemmallekin.. ei kun hetkinen, ei saakaan".

Mulla on aivan samat ajatukset finnishninjan kanssa kännykkään puhumisesta. Hoidan asiat lähes poikkeuksetta tekstiviestillä / sähköpostilla, vihaan puhelimessa puhumista. Ihmisten ilmoilla ollessani en todellakaan halua kertoa ventovieraille asioistani. Monet yllättäen haluavat.

Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Myös värinähälytys lähes poikkeuksetta päällä sekä työ- että privaatti-kännykässä. Kaverit ja sukulaiset ovat välillä vähän happamia, kun en aina huomaa vastata, mutta olisi inhottavaa olla kaiken aikaa tavoitettavissa - ja tekstiviesti ja voicemailhän ovat keksitty.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Äänet + värinä = Aina kun vain mahdollista.

Värinä = Luennot, kirjastot ym. missä pitää olla hiljaa.

Äänet täysillä = Lätkämatsissa.

Puhelin kiinni = Leffateattereissa, alkuviikosta myös yöllä nukkuessa.

Miksi pidän äänet päällä aina kun mahdollista? No siksi että kännykkä on ainoa laite, jolla minut saa kiinni. Siksi, että olen siinä iässä, että olen milloin missäkin päin menossa (eli harvoin kotosalla).

Miksi sitten pitää olla aina tavoitettavissa? No siksi, että suurin osa päiväni tapahtumista tapahtuu ilman suunnittelemista eli käytännössä joku soittaa ja ehdottaa jotain aktiviteettia ja sitten mennään jos mennään. Ymmärrän kyllä, että jos kyseessä on perheellinen/töissä käyvä henkilö joka on aina joko töissä tai kotona, niin silloin kännykällä ei tietenkään ole niin suurta merkitystä.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
99 % ajasta sen on äänettömällä, mutta värinä käytössä. Tämä johtunee paljonkin, etten halua häiritä kanssa ihmisiä puhelimen "pirinällä" ja myös, ettei asiakkaani häiriinny, kun olen heidän kanssaan tekemisissä.

Sitten sillä eliminoidaan typerät soitot klo 4.00 aamuyöstä. Itse kun en sellaista harrasta, vaan haluan että ihmiset voivat nukkua rauhassa :)

Jos en vastaa, jätä viesti äänimerkin jälkeen. Otan yhteyttä mahdollisimman pian.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Korak

Sitten sillä eliminoidaan typerät soitot klo 4.00 aamuyöstä. Itse kun en sellaista harrasta, vaan haluan että ihmiset voivat nukkua rauhassa :)

Juuuuuh. Taitaa meikäläisen luuri näyttää edellistä vastaamatonta la-su yöllä klo 03.41.

Värinä on oivallinen keksintö. Tuntuu nastalta eikä häiritse kanssaolijoita.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Juuuuuh. Taitaa meikäläisen luuri näyttää edellistä vastaamatonta la-su yöllä klo 03.41.

Värinä on oivallinen keksintö. Tuntuu nastalta eikä häiritse kanssaolijoita.

Jep. Itse tajuan laittaa puhelimen kiinni kun aletaan nukkumaan.
Ei tule häiriösoittoja eikä soitettuja.
Nelijalkainen ystäväni kun on innokas painelemaan kännykän nappeja. Se varmaan luulee että nousisin aikaisemmin sillä tavalla :)

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Täällä pirisee sitten senkin edestä. Minun tekemisiäni ei kännykän epämääräinen ääntely haittaa lainkaan. Öisin se viettää aikaansa alakerrassa ja tarvittaessa vastaajana töissä oleva sotilashenkilö hoitaa loput.

Tietysti on myös paikkoja, joissa pirinä häiritsee, kuten lätkämatsi, jonka haluan katsoa rauhassa ilman häiriötä. Näin silloin harvoin, kun minulla ei ole hallissa vieraita. Kauniiden naisten soittoihin toki vastaan silloinkin! Tauolla sitten tsekkaan erän aikana tulleet viestit. Silloin onkin mukava taas vaihtaa kuulumiset.

K

kangaroo

Viestin lähetti Oloneuvos
Tietysti on myös paikkoja, joissa pirinä häiritsee, kuten lätkämatsi, jonka haluan katsoa rauhassa ilman häiriötä.

Taitaa siellä TPS:n peleissä olla niin hiljaista, että kännykän äänikin kuuluu taskusta ? Vaikka niinhän se on meidänkin areenalla. Viimeksi Pelicans-matsissa suorastaan toivoin että joku soittaisi, että saisi vaihtelua yksitoikkoisuuteen.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ei helvata...

Hälytys kybällä aina, värinät tapissa ja vilkkuva taustavalo, se on ainoa oikea tapa. En mä muuten tajua että joku mulle soittaa.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä. Kuulun näköjään täällä vallitsevaan enemmistöön joka pitää kännykkää yleensä äänettömällä.

Ainoat paikat joissa kännykkä on äänellisellä, ovat lätkämatsissa, ja kaupungilla liikkuessa. Ja ei, en siis pidä julkisissa kulkuneuvoissa tai Stockmannin naistenvaateosastolla kännyä täysillä, vaan nimenomaan kävellessäni ulkona, kaupungin melussa ei muuten kuule.

Tärinä on tosiaan loistava keksintö, koko käsilaukku rupeaa tärisemään kun tulee puhelu tai tekstiviesti.
Kotona tulee myös pidettyä äänettömällä, ihan sen takia että jos olen kotona, tarkoittaa se harvinaista lepohetkeä jolloin haluan olla ilman kännykän pirinää. Tästä useat ystäväni tosin valittavat...

Yöllä kännykkä on kiinni, tai äänettömällä. Teinit on niin neropatteja nimittäin että kello neljältä tulee puheluita joissa fiksusti kikatellaan ja sitten sanotaan "Onx tyyny hyvin?!"...Huoh.

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Koulussa ollessani puhelin on joko piippauksella/äänettömällä, värinähälytys on useimmiten päällä. Välillä tosin napsautan koko puhelimen kiinni.

Ennen avasin puhelimeni/laitoin äänet päälle aina koulun jälkeen, mutta nykyään olen alkanut tekemään niin, että laitan äänetkin päälle vasta kotona. En nimittäin ainakaan heti keksi mitään yhtä inhottavaa paikkaa vastata soivaan puhelimeen, kuin kauppa tai täynnä oleva bussi. Viime aikoina olen tosin huomioinut myös sen, että puhelin saattaa olla koko illan piippauksella, kun en siihen jaksa ääniä laittaa.

Öisin puhelimeni on myöskin joko kiinni, piippauksella tai äänettömällä. Tosin esim. jokunen aika sitten, kun ystävälläni oli todella vaikeaa, jätin puhelimeen yöksi sellaisen soittoäänen, joka vain piippaa lyhyesti kerta toisensa jälkeen, koska lupasin tälle kaverille, että minulle hän voi soittaa vaikka keskellä yötä jos tukea tarvitsee.

Viikonloppuisin puhelimessani on äänet aika hyvin päällä, ellei oteta lukuun aamupäiviä, jolloin usein annan puhelimeni olla yön jäliltä joko piippauksella/äänettömällä. Kerran tuo on meinannut kostautua, ja jouduin lähtemään matkalle 15min. varoitusajalla, mutta hyvin kerkesin kuitenkin.

Kotona meillä ei ole enää tavallista lankapuhelinta, joten oma puhelimeni on ainut, mistä minut tavoittaa. Kavereille saakin aina välillä olla selittelemässä sitä, miksi en vastannut, miksi en kuullut soittoa, miksi viestiinkin vastaaminen saattaa kestää puoli ikuisuutta jne.

Yksi "motto", joka minulla puhelimeen vastaamatta jättämiseen liittyen on, kuuluu näin: "Jos soittajalla oli tärkeää asiaa, hän soittaa uudestaan, tai jättää viestiä."

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Poison
Yksi "motto", joka minulla puhelimeen vastaamatta jättämiseen liittyen on, kuuluu näin: "Jos soittajalla oli tärkeää asiaa, hän soittaa uudestaan, tai jättää viestiä."

Tämä kiteyttää minunkin ajatukset aika hyvin, sillä jos en joskus tunne värinää (esim. povarista sitä ei mielestäni aina tunne), soittaja voi jättää viestin tai soittaa uudelleen.

Suurimman osan ajasta minulla on puhelin äänettömällä eli työpäivänä jne. Iltaisin laitan kyllä äänet päälle, mutta en vastaa jos puhelinnumero on tuntematon, sillä silloin voi aivan hyvin jättää sen viestin sinne vastaajaan.

Noin muuten niin olen sen verta ajatuksissani aina, että en edes kuule kännykkääni, joten säästääkseni kanssaihmisiä melusaastalta, on puhelin useinmiten äänettömällä.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleensä pidän kännykässä äänet päällä lukuunottamatta tilanteita, joissa siitä olisi oikeasti häiriötä (leffat yms.) Kännykän pirinä ei minua juuri haittaa, koska harvemmin kukaan soittaa eikä töissäkään pirinästä ole älyttömästi haittaa. Takuuvarmasti kukaan ei myy Kauppalehden tilauksia minulle. Tekstiviestejä en juuri jaksa nakutella, vaan mieluummin soitan tai pistän sähköpostia. Eli minut saa kyllä kiinni, jos on jotain asiaa. Aina en töissä pysty vastaamaan, vaan painan punaista luuria ja soitan myöhemmin perään.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kännykkäni on kiinni aina öisin. Jos se vahingossa unohtuu auki, niin eikös siihen joku saatanan juoppo soittele koko yön.

Äänettömälle sen pistän aina silloin, kun olen sellaisessa paikassa että kännykän soittoääni ei ole soveliasta. Harvemmin kyllä semmoisiin paikkoihin eksyn.

Jäähalli puolestaan on pyhä paikka. Sinne en edes ota kännykkää mukaan. Joko jätän sen kokonaan kotiin, tai sitten auton hanskalokeroon. Siellä sitä voisi tietenkin pitää äänettömänä, mutta tästä rituaalista on vaan tullut semmoinen tapa, josta en osaa luopuakaan.

Yksi asia lisää niin monen muun asian sekalaiseen joukkoon mitä en ymmärrä. Mitä helevettiä se kännykkä tekee auki yöllä? Varsinkaan, jos kumminkin suurin osa sanoo pitävänsä sen äänettömällä ettei hulttio-kaverit soittele baarista.

Tottakai, tietenkin, aivan itsestään selvästi, luonnollisesti kännykkä on kiinni öisin!

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Meikäläinen on lähes poikkeuksetta "silent -modella"; värinähälytys kertoo tulevat puhelut ja tekstiviestit. Ärsyttää kun jossain luennolla tai peräti tenttitilaisuudessa puhelimet soivat ja häiritsevät keskittymistäni. Niin tärkeätä puhelua ei tulekaan, ellei siihen ehdi myöhemminkin reagoida takaisinsoittamalla (paitsi etsintäkutsut, joihin on yleensä reagoitava heti, onneksi ko. kutsuja tulee harvoin). Poisonin motto oli hyvä!

Kuten JHag totesi, on vastaaja keksitty; ihmettelen tosin, minkä takia ihmiset eivät siihen puhu (tietäisin kuka on soittanut ja millä asialla, mikäli soittajan numeroa ei näy). bisnesmiehen tavoin en vastaa salaisiin numeroihin, ne vain ärsyttävät kun ei tiedä kuka on yrittänyt tavoitella. InSideHockeyn tavoin hoidan asioitani mieluiten tekstiviestillä/sähköpostitse.

Teissähän on runsain mitoin hengenheimolaisuutta. Tiedä sitten onko se hyvä asia..;)

Jindebyne

Jäsen
No sanoisin, että mulla toi menee 50-50. Koulussa tietysti värinällä taskussa, kuten myös bussissa kun kuuntelen minidisceillä musiikkia, niin on helpompi kun se vaan värisee taskussa kun soi niin ei muut ihmiset häiriinny. Äänellisellä taas on aina kotona, kaupungilla ja muutenkin kun olen frendien kanssa ulkona niin äänet on kännykässä päällä. Eli tilanteesta riippuen täällä päin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy