krobben kiperät 2021-2022, löytyykö kiinnostuneita?

  • 726
  • 16

krobbe

Jäsen
Lyhyt kertaus säännöistä:

Jokaisesta joukkueesta tulee kolme kiperää, ja vaikeusastetta olen pyrkinyt sopivasti kiristämään, eli ykkönen on "helpoin" ja kolmonen vaatikin jo Poirotmaista päättelykykyä.
Pelaajalistan josta oikeat vastaukset löytyvät julkaisen kunkin joukkueen kohdalla.
Vastaukset vain ja ainoastaan yksityisviesteinä minulle, otsakkeeksi tulee laittaa kiperä ja joukkue josta kysymys.

Vastausaikaa 1 viikko. Pyrin julkaisemaan uuden aina sunnuntaiaamuisin. Oikeat vastaukset perusteluineen ja pisteet pyrin julkaisemaan myös aina sunnuntaisin.

Jos epäilette vastauksenne oikeillisuutta, kannattaa perustella vastauksensa. "Vääräkin" vastaus saatetaan hyväksyä mikäli perustelut ovat aukottomat. Jokaiseen vihjeeseen ei ole pakko vastata kerralla, riittää kun su-aamun mennessä saan vastaukset. Toimin lahjomattomana ylituomarina, jonka sana on tämän kisan laki. Totta kai saa antaa palautetta ja pitääkin.

Tervetuloa mukaan kipristelemään kaikki uudet ja vanhat osallistujat!


Tässä takavuosilta esimerkin vuoksi kysymykset HPK-osiosta oikeine vastauksineen ja perusteluineen:

1. Karva- ja pitkäjalka (1 p)
2. Idästä länteen käsky matkaan, ”Lauria” seuraa pa. (2 p)
3. Usein vedessä ja sen ääressä (3 p)

Oikeat vastaukset perusteluineen, HPK:

1. Karva- ja pitkäjalka. (1 p) Mikael Kurki. (Mikael Karvajalka. Kurki on pitkäjalka).
2. Idästä länteen käsky matkaan, ”Lauria” seuraa pa. (2 p) Roope Talaja. (Idästä länteen luetaan oikealta vasemmalle, käsky matkaan, = aja, ”Lauria” late, seuraa pa = köyhä on poor, eli ajalaT epooR = Roope Talaja).
3. Usein vedessä ja sen ääressä. (3 p) Roope Ranta. (Usein vedessä = ankka = Roope, ja sen ääressä = veden ääressä = Ranta).

Toivottavasti tästä on apua!
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Hep.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Mukana ollaan.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Juu olen.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Mukana niiltä osin, kun ehdin ja voimat antaa myöten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös