Krobben kiperät 2007 - 2008

  • 16 975
  • 153

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Sniperin kanssa täysin samanlainen järjenjuoksu oli meikäläisellä. Sitten kun tuota kolmatta kysymystä mietin, en saanut siihen mitään järkevää sopimaan, ja mietinkin, pitäisikö tilanne nollata, ja lähteä liikkeelle uudestaan tuosta vaikeimmasta. Näin en kuitenkaan tehnyt, vaan lätkäsin kolmanteen Turo Järvisen. Ainoa millä sen sai siihen sopimaan oli Pauli Järvinen, joka on pelannut aikaisemmin Tapparassa. krobbe kun on ko. seuran miehiä, otin tästä aasinsillan. No, metsään meni ja huolella. Pitää näköjään keskittyä paremmin kysymyksiin, koska niitäkin löytyy, jotka osaavat hakea kaikki oikein.
 

krobbe

Jäsen
No jaa, kyllä tuo Kukistakin = Arto aika hyvin menee näihin vihjeisiisi. Kuki = Arto Kuki ja siitä osa = Arto. Apu = tuki, eli esimerkiksi opiskelijat saavat kaikenlaisia avustuksia Kelalta, eli tukea. O voisi viitata vaikkapa muinaisten suomalaisten pohjannaula-mytolologiaan. Taivaankansi oli kiinnitetty naulalla maailmanpylvääseen. Naulallaa on reikä, kuten myös O:ssa.

Olen sanaton, mutten helly:) Tässä on jo yritystä, olen melkein solmussa!

Ja mitä tulee tuohon Ville Korhoseen, jota tarjosin kakkoseen, niin tässä siihen perustelut:

Vaivainenkin = pieni, ja monissa lauluissa yms. mainitaan Pikku-Ville, joka on ilmeisesti vitsien Pikku-Kallen kaveri tai veli. Joka tapauksessa tuosta tuo Ville. Rymystä voisi johtaa vaikkapa TJ-bileet, jotka olivat ainakin omalta kohdaltani melkoista rymyämistä. TJ tarkoittaa taas elokuvaohjaaja T.J. Särkkää, joka ohjasi Lapatossu-elokuvat. Ja Lapatossua taas näytteli Aku Korhonen.

Ei herran jumala Sistis, TJ-bileiden kautta Särkkään ja Lapatossuun. Tämä on jo kyllä perusteluna kaikkien aikojen top 10 kamaa!

Kolmoseen en keksinyt mitään sen tarkempaa perustelua, paitsi että tuo "Apunakin olematon" viittasi mielestäni Antoseen sillä perusteella, että puhutaan usein avunannosta => saadaan siis "anto". Ja kun kyseessä on olematon sellainen, siitä tulee "Antonen". Siksi veikkasin tuota Juuso Antosta.

Entäs mistä tuo Juuso (selitykseksi ei kelpaa, että joku Pauli kaveerasi joskus jonkun Juuson kanssa), olematon on yhtä kuin ei mitään! Ei se ole edes pikkuriikkisen pieni (nen), vaan ihan vaan pelkkä 0!

En sinällään vonkaa pisteitä, kunhan haluan vaan tuoda herra ylituomarille ajattelemisen ja naurun aiheita.

Mieli kyllä tekisi palkita Sinut ainakin yhdellä lisäpisteellä, yritystä ja asiaan vihkiytymistä on havaittavissa todella hienosti.

Valvovalle silmälle tiedoksi, etten ole muuttanut lainausta, vaan selkeyden vuoksi vastaillut sen sisällä.
 

krobbe

Jäsen
Itse pähkäilin ton Lehtivuoren ja Tukion kanssa ja valitsin sitten väärän. Vuori kun ei vaan mun mielestä sijaitse korkealla vaan ihan maanpinnassa. Sitten yhdistin Apu-vihjeen O:hon ja sain lisähappea mistä apua korkealla.

Vihjeestä poimimasi apu korkealla antaa tulokseksi vain hapen, eli O, mistä sitten napataan se Tuki?

Tarjosin kakkoseen Mikoista sitä Kuukkaa, kun olen niin nuorekas etten Elmoa ole ikinä fanittanut ja sitä kautta kuullut Rymystäkään. Sulevi Peltolaa toki välillä hain, mutta suoraansanottuna mua vituttaa Googlettaa näitä vihjeitä. Kuukka tuli kun Kuu loisti ja KKA eli koulunkäyntiavustaja ohjaa rymyä, eli hurjaa oppilasta.

Tuo on jo hyvin lähellä, mutta tuo imperfekti-muoto loisti, pelastaa kasvoni, eikö? Menee hiusten halkomiseksi, mutta kuu loistaa edelleen.

Kuitenkin erittäin hyvät perustelut Sinulla tuohon Mikko-osaan. Taisi pari muutakin edetä Kuukalla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mieli kyllä tekisi palkita Sinut ainakin yhdellä lisäpisteellä, yritystä ja asiaan vihkiytymistä on havaittavissa todella hienosti.

Pakkohan se on yrittää vongata kun ei muuten saa. Niin, tämä pätee kohdallani vain Kroben kiperiin, muilla elämän osa-alueilla olen tunnetusti herrasmies.
 

krobbe

Jäsen
Ainoa millä sen sai siihen sopimaan oli Pauli Järvinen, joka on pelannut aikaisemmin Tapparassa. krobbe kun on ko. seuran miehiä, otin tästä aasinsillan. No, metsään meni ja huolella. Pitää näköjään keskittyä paremmin kysymyksiin, koska niitäkin löytyy, jotka osaavat hakea kaikki oikein.

Kyllä, mutta vihjeet eivät tule tällä valinnalla täytettyä.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vihjeestä poimimasi apu korkealla antaa tulokseksi vain hapen, eli O, mistä sitten napataan se Tuki?

Ainakin itse mietin että Apu on tuo tuki, ja happi eli o perään ja siitä Tukio.
Ja kukistakin tietty Arto. Sviduiks män, tämän takia ryssin kolmosenkin, Art löytyi helposti mutta ei baari-illan jälkeen riittänyt kärsivällisyys aukoa enempää. No, nöyränä kohti seuraavia, hatunnosto Ilveksen ratkaisseille, hyvin väistitte miinat.
 

krobbe

Jäsen
Ainakin itse mietin että Apu on tuo tuki, ja happi eli o perään ja siitä Tukio.
Ja kukistakin tietty Arto. Sviduiks män, tämän takia ryssin kolmosenkin, Art löytyi helposti mutta ei baari-illan jälkeen riittänyt kärsivällisyys aukoa enempää. No, nöyränä kohti seuraavia, hatunnosto Ilveksen ratkaisseille, hyvin väistitte miinat.

Ihan hyvin mietitty, korkealla on tietysti happea, mutta on sitä myös alhaalla, onneksi. Tuo vihje apu korkealla, ei mielestäni anna oikeaksi vastaukseksi Tukiota.
 

Da Silva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, NHL:n suomalaiset
Ihan hyvin mietitty, korkealla on tietysti happea, mutta on sitä myös alhaalla, onneksi. Tuo vihje apu korkealla, ei mielestäni anna oikeaksi vastaukseksi Tukiota.
Itsehän ajattelin sen siten, että apu=tuki ja korkealla on aurinko. Kirjain O muistuttaa muodoltaan aurinkoa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Heh, mäkin olisin kai Turon lätkäissyt sinne ja juurikin Paulin takia, mutta sitten kun vastasin kaksi ekaa ja ne todettiin vääräksi niin heitin sen Tukion uudelleen kehiin... :)
Pitääkin nähtävästi muuttaa taktiikkaa, ja vastata itsekin kysymys kerralla, jolloin ei käy vastaavaa virhettä. krobbe saa päivittää listaa jatkuvasti, kun niin ylituomaria, niin ylituomaria esittää, etteivät hyvätkään selitykset mene läpi ;)
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
krobbe saa päivittää listaa jatkuvasti, kun niin ylituomaria, niin ylituomaria esittää, etteivät hyvätkään selitykset mene läpi ;)
Toivotaan itsekritiikkiä myös visailijoille. Hyviä selityksiähän aina löytyy, mutta ei juurikaan aukottomia. Toisaalta sitä kompensoi huonoillakin selityksillä varustettujen oikeiden vastausten hyväksyminen.
Hyvää visailumieltä kaikille ja toivotaan lisää kieroja vihjeitä!
 

krobbe

Jäsen
Pitääkin nähtävästi muuttaa taktiikkaa, ja vastata itsekin kysymys kerralla, jolloin ei käy vastaavaa virhettä. krobbe saa päivittää listaa jatkuvasti, kun niin ylituomaria, niin ylituomaria esittää, etteivät hyvätkään selitykset mene läpi ;)

Stna, en esitä, en väitä, mutta minä olen ylituomari!:)

Tuo pisteytys pitkin matkaa on ollut tapanani ja näin tulee olemaan jatkossakin. Toisaalta harvemmin kukaan on vastannut kaikkiin kolmeen samaa, tosin Ilves osassa sekin nähtiin.
 

krobbe

Jäsen
Toivotaan itsekritiikkiä myös visailijoille. Hyviä selityksiähän aina löytyy, mutta ei juurikaan aukottomia. Toisaalta sitä kompensoi huonoillakin selityksillä varustettujen oikeiden vastausten hyväksyminen.
Hyvää visailumieltä kaikille ja toivotaan lisää kieroja vihjeitä!

Kiitos! Nuo ilman selityksiä tulleet oikeat vastaukset ovat tietysti täysin yhtä "hyviä" ja hyväksyttäviä kuin hyvin perustellutkin. Yleensähän noita perusteluja laitetaan saatteeksi vain kuin ei olla 100 varmoja, että ollaan oikeassa jampassa.

Ps. Perustelut ovat aina tietysti minulle päin mieluisia luettavia!
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Itse vastailen jos ja kun keksin tehtävän ja jos en keksi kuin ekan niin jätän vastaamatta kokonaan.

Jos näissä kisoissa joku hieman häiritsee se on esim. seuraava tajunnavirta:
Vaivainenkin=vaivaiskoivu=koivu=mikko, myöskin alisa ja lumelääke meni pikkasen yli hilseen mutta, eipä näitä kai ole helppo väsäilläkkään. Sistikselle voi huoletta antaa plussa pojoja vaivannäöstä.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Jos näissä kisoissa joku hieman häiritsee se on esim. seuraava tajunnavirta: Vaivainenkin=vaivaiskoivu=koivu=mikko.
Minuakin tuo häiritsi, olisiko Krobbe vähän lyhentänyt tajunnanvirtaansa. Itse ajattelin: vaivaiskoivu=koivu, josta tulee mieleen Saku Koivu tietenkin, mutta tuo pääte -kin, niin siis Mikko(kin) on koivu.
 

krobbe

Jäsen
mikkoz ja Kiekoton.

Ajattelin kyllä niin että koivu voi olla (hies-, raudus- ym koivulajien. ohella) vaivainenkin.

Ajatuksenjuoksu ja tajunnanvirta ovat asioita, jotka eivät kulje aina aivo aivossa. Palaute on aina kuitenkin mukavaa vastaanotettavaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Minuakin tuo häiritsi, olisiko Krobbe vähän lyhentänyt tajunnanvirtaansa. Itse ajattelin: vaivaiskoivu=koivu, josta tulee mieleen Saku Koivu tietenkin, mutta tuo pääte -kin, niin siis Mikko(kin) on koivu.

Tuo Mikon kautta tuon hain itse, koska tuo oli "krobbemainen" vihje. Sakuja, Jukkia ja Mikkoja tuossa etsiskelin.

Ehkä tässä itseä on auttanut eniten se, että olen monta vuotta näitä ratkonut, krobben vihjeiden "käsiala" alkaa jotenkin syöpyä tuonne takaraivoon.
 

krobbe

Jäsen
Pisteet Jokerit:

kimbe66 6 p
Patarouva 6 p
Da Silva 6 p
Sistis 6 p
perro 6 p
Pleksi(t) 6 p
Kemulator 6 p

stigers 4 p
E 4 p
Mr.Big 4 p
Kiekoton 4 p
Sniper 4 p
mikkoz 3 p
Aeroman 1 p
mamba 1 p
Thumb 1 p
 
Viimeksi muokattu:

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Herätys myös krobbelle! Uusia kiperiä odotamme vesi kielellä. Taitaa olla JYPin vuoro, vai kuinka? Ihmeellinen sunnuntaiaamu, kun ei heti löydy uusia kysymyksiä.
 

krobbe

Jäsen
Pahoittelut viiveestä, kotona yhteydet kaputt koko sunnuntain (ja edelleen)!

Joudun venyttämään Jyp-osiota niin kauan kunnes saan yhteydet takaisin. Kotikoneella kaikki materiaali, joten oikeat vastaukset ja uudet kipristeltävät saan eetteriin heti kun luoja (Aina) suo.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joudun venyttämään Jyp-osiota niin kauan kunnes saan yhteydet takaisin. Kotikoneella kaikki materiaali, joten oikeat vastaukset ja uudet kipristeltävät saan eetteriin heti kun luoja (Aina) suo.

Kuule, voisitko olla niin kiltti, että venyttäisit vastausaikaa sunnuntai-iltaan asti tämän tapauksen johdosta? Meikäläinen häippää duunimatkalle Keski-Eurooppaan ja palaa sieltä vasta loppuviikosta, minkä jälkeen on pari niin hektistä päivää, että ehdin vasta koneelle sunnuntaina iltapäivällä. Olin henkisesti varautunut kiperöimään tätä osiota eilen, mutta tämän ikävän tapauksen johdosta näin ei käynyt.

Vai joudunko antamaan nyt tasoitusta muille kärkipään "talleille"?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös