Kristian Vesalainen HIFK:ssa

  • 116 222
  • 687

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Seitsemässä pelissään vajonnut plusmiinuksissa Paajasen (27 matsia) jälkeen joukkueen toiseksi surkeimmaksi - miinus yksi per peli keskiarvolla. Sitten taas tehopisteissä olisi nykytahdilla kamppailemassa kultakypärästä, jos koko syyskauden pelaillut. Tosin tuollainen noin puoli pinna per peli statseilla ei HIFK:ssa ole kai koskaan aiemmin oltu joukkueen parhaimmistoa tai pitää mennä ainakin jonnekin Kekkosen pressakauden alkumetreille.
Peltonen ja Tobbari ovat tehneet HIFK:sta kiekkoilullisen eunukin.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mun mielestä on ollut tismalleen sitä mitä julkistushetkellä odotinkin. Ihan hyvä pelaaja roolissaan, mutta kun saman kategorian pelaajat ovat muutkin muuttuneet harmaaksi massaksi joukkueen yksipuolisuuden vuoksi.

Olen tähän mennessä ehdoitta tyytyväinen äkkiseltään funtsittuna tasan Taposeen, Saliniin, Seppälään sekä Åsteniin. Muulla joukkueella on ollut enemmän tai vähemmän tuskaista positiosta ja odotuksista riippumatta. Jonkun voin unohtaa, kun en nyt kokoonpanoa suoraan läpi käynyt.

Yhteenvetona siis, hyvä pelaaja mutta järjetön hankinta.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Seitsemässä pelissään vajonnut plusmiinuksissa Paajasen (27 matsia) jälkeen joukkueen toiseksi surkeimmaksi - miinus yksi per peli keskiarvolla. Sitten taas tehopisteissä olisi nykytahdilla kamppailemassa kultakypärästä, jos koko syyskauden pelaillut. Tosin tuollainen noin puoli pinna per peli statseilla ei HIFK:ssa ole kai koskaan aiemmin oltu joukkueen parhaimmistoa tai pitää mennä ainakin jonnekin Kekkosen pressakauden alkumetreille.
Peltonen ja Tobbari ovat tehneet HIFK:sta kiekkoilullisen eunukin.

Tosiaan vain kahdessa pelissä Vesalainen on onnistunut välttämän 5vs5 maalin omiin (Kärpät & Pelicans kotona). Sport pelissä niitä meni neljä. Ylivoimalle toi kyllä lisää ratkaisuvaihtoehtoja ja sitä kautta tehoja. Mutta onhan tuo aika huolestuttava suuntaus jos joka pelissä menee ainakin yksi omiin Vesalaisen ollessa kentällä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
-2 lisää tänään. Pitäisi olla Calounin tehot vastapainoksi, että voisi hyväksyä sen, että omissa soi ko. herran jäällä ollessa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Hyviä kyssäreitä. Mutta mitä maksaa?
Maksaa sarjapisteitä IFK:lle. Käsittämättömän huono jääkiekkoilija näiden IFK-pelien otannalla katsottuna. Hintalapusta ei mitään tietoa eikä kiinnosta minua pätkääkään, mutta maksaa tosiaan sarjapisteitä koska omissa soi eikä ole vahvistanut joukkuetta tai parantanut ketjuaan. Se taisi olla hankinnan syy, ainakin toivon näin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vesalainen on täysin väärässä paikassa väärään aikaan. Viime vuodet on pelattu rikkovassa roolissa pienillä minuuteilla ja itseluottamus on mennyt. Ilmeisesti on ollut muutenkin raskasta. Sitten saavut täysin sekaisin olevaan IFK:hon ja saat sentteriksi Väänäsen. Kaikki kunnia Väänäselle, hän on erinomainen nelossentteri, mutta pelaahan Väänänen täysin eri peliä kuin Vesalainen. Eivät mene ajoitukset ollenkaan yhteen.

Mä olen aivan varma, että Vesalainen on paljon parempi jääkiekkoilija kuin mitä on nyt nähty. Eihän tässä Peltosen umpipaskassa joukkueessa voi ketään onnistua. Silloin kun koko joukkue alisuorittaa kollektiivisesti, niin kyllä se lähestulkoon aina johtuu valmennuksesta.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
^Juuri näin. Ja varmaan Vesalainen(kin) nyt miettii että oliko sittenkään oikea päätös tulla IFK:hon hakemaan sitä uutta nostetta uralle...
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vesalainen on täysin väärässä paikassa väärään aikaan. Viime vuodet on pelattu rikkovassa roolissa pienillä minuuteilla ja itseluottamus on mennyt. Ilmeisesti on ollut muutenkin raskasta. Sitten saavut täysin sekaisin olevaan IFK:hon ja saat sentteriksi Väänäsen. Kaikki kunnia Väänäselle, hän on erinomainen nelossentteri, mutta pelaahan Väänänen täysin eri peliä kuin Vesalainen. Eivät mene ajoitukset ollenkaan yhteen.

Mä olen aivan varma, että Vesalainen on paljon parempi jääkiekkoilija kuin mitä on nyt nähty. Eihän tässä Peltosen umpipaskassa joukkueessa voi ketään onnistua. Silloin kun koko joukkue alisuorittaa kollektiivisesti, niin kyllä se lähestulkoon aina johtuu valmennuksesta.
Tuo boldaamani kohta on sellainen jota itse miettinyt etenkin nyt kun Vesalainen hankittiin... Paljon on haaveiltu siitä AB25:n tyylisestä playmaker-sentteristä ja kieltämättä meille yks sentteri mahtuisikin mutta... mitenkäs tämä nyt sitten menee kun Väänänen pelaa eri peliä Vesalaisen kanssa ja AB taas teki vierus tovereistaan parempia kuin mitä ovat (mm. Tallberg ja Dyk) sen mitä täältä olen lueskellut ja tottahan se oli siinä mielessä että se ketju rokkasi sellaisenaan.

Se mitä olen itsekseni miettinyt, on se että pitäisikö Vesalaiselle olla sentteriksi se "AB" jotta hänestäkin tulisi parempi kuin mitä todellisuudessa on? Minä ajattelin että Vesalainen olisi hankittu meille tuomaan sitä ratkaisuvoimaa kun maalinteon kanssa oli eläintarhaa niskassa ja tämän perustin siihen että hänen pitäisi olla noiden youtube-videoiden ja juttujen perusteella sen luokan maalitykki että kun kiekon saa niin vaara on välitön. Tämä mitä on saatu niin olen sanaton... Tekeminen näyttää todella hankalalta eikä sieltä juuri mitään älyttömän kovia yksilösuorituksia ole vielä nähty vaikka kiekkoon on kyllä päässyt. Mielestäni siitä kaverin tekemisestä puuttuu se jonkin sortin intohimo ja päättäväisyys, joka toki saattaa johtua tuosta että on ollut hankalaa jo ennen stadiin tuloa.

Eli onko se nyt sitten siitä sentteristä kuitenkaan kiinni Vesalaisen kohdalla vai voitaisiinko häneltä odottaa niitä ratkasevia temppuja ja joukkueen reppuselkään ottamista yksilötaidoillaan? mitä mieltä?
 
Viimeksi muokattu:

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihan mielenkiintoista nähdä, mikä on lopputulema Vesalaisen suhteen tällä kaudella HIFKssa. Kerholaisilla on miehestä lämpimiä muistoja, tekihän mies toisella stintillään Hämeenlinnassa kovat tehot ja lähti Änäriin tuoden hyvät rahat kassaan. Muistot on sinänsä hyvät, mutta toisaalta en miestä jaksanut toivoa tännepäin. Toki varmaan kalliskin, mutta enemmän koska en näe menestyvän joukkueen pelaajana. On yksinpelaaja, kuin Brad Lambert. Kerhossa huippukaudella Oula Palveen lapa oli kuuma ja ylivoimalla one-timer oli se kovin juttu Kristianilla. Joukkuepelissä oli silloin hiottavaa, oli viime stintillä hiottavaa, nyt en ole nähnyt, mutta tilastot kertovat karua kieltään, että kun tehot ovat kadonneet, on siirryttävä keveämpiin liigoihin keveämmille palkkapusseille. Miten riittää enää oma uskonsakaan, jos alavireisessä joukkueessa ei tule onnistumisia, eikä vierelle löydy huikeaa pelintekijää...
Pahoittelen, että taisin osua oikeaan.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Pahoittelen, että taisin osua oikeaan.

Ehkä arvioidaan tätä kauden päätteeksi. Omalla verkkokalvolla siellä tulee pientä parannusta peli peliltä ja eiköhän löydy ketjukoostumus missä saa vahvuutensa esiin. Tämän päiväinen ketju on täysin sitä telaketju osastoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Ehkä arvioidaan tätä kauden päätteeksi. Omalla verkkokalvolla siellä tulee pientä parannusta peli peliltä ja eiköhän löydy ketjukoostumus missä saa vahvuutensa esiin. Tämän päiväinen ketju on täysin sitä telaketju osastoa.
Toistaiseksi Vesalainen ei ainakaan ole ansainnut ”parempaa” ketjua. On onnistunut tappamaan omalla tekemisellään jokaisen ketjun pelin, jossa on pelannut. Hukkaa todella paljon kiekkoja, eikä meinaa pysyä tolpillaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Minä en edellenkään usko, että Vesalainen on menetetty tapaus. Ne taidot ovat edelleen tallella, mutta itseluottamus täysi nolla. Siispä, hienolla yksilösuorituksella tehty voittomaali tänään oli todella hyvä juttu! Cama Vesalainen!
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Iso-Britannia vs Norja
  • 4.35
  • 4.45
  • 1.61
Ruotsi vs Ranska
  • 1.03
  • 16.00
  • 24.00
Kazakstan vs Puola
  • 1.72
  • 5.10
  • 3.35
Suomi vs Tanska
  • 1.21
  • 7.50
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös