Kova nostalgiaketju, lastenohjelmia, elokuvia ja TV-sarjoja

  • 992
  • 10

Savon leijona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Slovakian jääkiekkomaajoukkue ja KalPa
Nostalgia, tunne mikä voi iskeä heti. Kuulun sukupolvi Z:ään, eli tunnen joskus itseni vanhaksi, vaikka olen 21-vuotias mies.
Puhutaanpa itselle rakkaista sarjoista, elokuvista ja lastenohjelmista, joiden parissa on kasvanut. Minä aloitan.
Minulle ikimuistoisia lasten elokuvia: Frankensteinin hirviö, Rottatouille, Leijonakuningas, Peter Pan ja paluu Mikä-mikä-maahan, Notre Damen kellonsoittaja, Aladdin, Aladdin Jafarin paluu, Hopeanuolet 1-4, Lumikki ja seitsemän kääpiötä, Hopon poppoo, Hercules, Rölli - Hirmuisia kertomuksia, Rölli ja metsänhenki, Toy Story, Toy Story 2 ja Toy Story 3.
Minulle ikimuistoisia lastenohjelmia: Muumilaakson tarinoita, Tintin seikkailut, Transformers Prime, Hirveä Henri, Hillitön hotelli, Hero Factory, Mikki Hiiren kerhotalo, Weed - Hopeanuolen poika ja Lazy Town.
Minulle ikimuistoisia elokuvia: Transformers, Terminator 2 - Tuomion päivä, Ghost Rider, Pirates of the Caribbeanit 1-4, Sean Conneryn ja Roger Mooren James Bondit, Indiana Jonesit 1-4, Yksin kotona leffat 1-4, Spidermanit 1-3, Michael Keatonin Batmanit, Batman & Robin,
Fantastic Four vuoden 2005 leffa, Kiviset ja Soraset leffat, Harry Potterit ja Uuno Turhapurot.
Minulle ikimuistoisia TV-sarjoja: Salatut elämät, Taivaan tulet, Pirunpelto, Kummeli, Putous, Posse, Duudsonit, Duudsonit tuli taloon, Jopet show, Pulkkinen, The Voice of Finland, Kuorosota, Team Ahma, Turvetta ja timantteja, The Joulukalenteri, Kingi ja Simpsonit. Vahvasti vuosien 2007-2016 ohjelmia läsnä. Osa on toki vanhempiakin, mutta tuossa päällisin puolin mulle suosikkeja. The Voice of Finland oli erinomainen vuosina 2011-2017, Putous vuosina 2010-2014 ja näin. Kasvoin kuitenkin VHS kasettien kanssa, ja myöhemmin luonnollisesti siirryttiin DVD-soittimiin. Ai että mitä muistoja. Kultainen lapsuus, mä kaipaan sinua. Teidän vuoronne muistella lapsuuden suosikki ohjelmia ja elokuvia.
 

Savon leijona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Slovakian jääkiekkomaajoukkue ja KalPa
Tämä ketju koskeekin elokuvia ja TV-sarjoja, joista tulee palstalaisille nostalginen fiilis. Mutta toki, jos ketju ei kelpaa, voi sen poistaa.
 

redpecka

Jäsen
Elokuvista: Bernard ja Bianca, 101 Dalmatialaista, Emmanuelle, jotain tarzaneita, Alladin ja 40 rosvoa, ensimmäinen Terminator

TV-sarjat/viihde: Kultainen apina, Shogun, Tutti Frutti, Vanha Kettu, Spede-Show, Ritari Ässä, Lasse Pöystin iltasadut Pikkukakkosessa tamperekymmenen, Ylen uutiset ja Suomen eka lentokonekaappaus, Avaruusasema Alfa, Kuuden miljoonan dollarin mies (ja Näkymätön mies ettei sille tule paha mieli)

Musiikki: Lapponia-biisi, Pepe Wilberg ja muut tunnelmoijat, Ami Aspelund ja muut eurovisunaattorit, Maukka Perusjätkä, Stray Cats, Eput, Sleepparit

Lehdet: Jallu, Ratto, Erotiikan maailma, Kalle, Suosikki, Aku Ankan taskukirjat
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Pikkukakkosessa tamperekymmenen,
Täytyy ehdottomasti kertoa tähän liittyvä tapahtuma 90-luvun lopulta : IFK:n matsien
jälkeen järjestettiin aina pelaajahaastattelu silloisessa kansan suussa Päätynä tunnetussa
ravintolassa Töölön Kisahallissa, nykyään paikka tottelee nimeä Hook.

Kerran haastateltavana oli romuluinen, myöhemmin tuomarina vaikuttanut Tom Laaksonen,
ja joku kysyi häneltä laulaisiko hän tämän Pikku Kakkosen tunnussävelmän ?

Tomppa sanoi että hän voi tehdä sen, mutta sillä ehdolla että kaikki osallistuu lauluun, ja
niin koko ravintola lauloi sitten tämän Pikku Kakkosen posti-sävelmän :)
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Nikke Knatterton

Ketjun voi tämän jälkeen laittaa lukkoon
 
Sandokan on kyllä legendaarinen ainakin itselle. Pitäisi jostain kaivaa uudelleen katseluun. Lisäksi oli paljon sellaisia sarjoja, joista jäi ikuinen muistijälki, mutta nimi unohtui, eikä etsimälläkään löydä niitä.

Tämä oli muuten yksi lapsuuteni lemppareista:
Onkohan Nooan saari missään katsottavissa ilman epäilyttäviä sivustoja?
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nikke Knatterton

Ketjun voi tämän jälkeen laittaa lukkoon
Eipä voi, koska nokitan nallella joka ei koskaan oppinut välttämään heikkoa jäätä. Tämä klassikkohan alkoi aina syksyn ja alkutalven tullen pyörimään Pikku Kakkosen lopussa.





Unohtamatta pientä pandakarhu Tao Taota





Tai Tohtori Sykeröä





Saati Maija Mehiläistä





Ja kirsikkana Olipa kerran elämä



 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ivanhoe tv-elokuva oli sellainen, joka näytettiin 80-luvulla Ruotsissa jostain syystä joka pääsiäinen. Ei ehkä ihan mene lastenohjelmiin, mutta isän kanssa sitä aina katsottiin. Samoiten, kun ensimmäiset videot tulivat vuokrattaviksi, niin aika paljon katseltiin tietysti Disneyn piirrettyjä, mutta myös Terence Hill & Bud Spencereitä. Näihin kun lisää vielä Star Warsit, niin minun lapsuuden suurimmat nostalgiat ovat aikalailla siinä.
 

Savon leijona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Slovakian jääkiekkomaajoukkue ja KalPa
Entä moniko teistä on pelännyt Muumien Mörköä ? Itse en lapsena pelännyt yhtään. Jäärouva toki oli hieman kuumottava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös