Koulut loppuu!

  • 5 998
  • 73

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tänään taikka huomenna, tapahtuu se, jota jokainen koululainen on about 180 päivää odottanut. Eli koulun penkit saavat jäädä 2.5 kuukaudeksi pölyttymään ja koululaiset pääsevät kesälaitumille kirmaamaan!
Itselleni tämä kouluvuosi oli erityisen rankka, ja huumoria sai välillä etsiä kissojen ja koirien kanssa. Mutta nyt, kaikki kouluhuolet saavat valua viemäristä alas, olen erittäin iloinen, ja nyt on aika oluen.....

Niin, minkäslaiset fiilikset muilla on?

Edit. Niin siis peruskoulut/Lukiot/ammattikoulut loppuvat tänään/huomenna. Muut oppilaitokset ovat ilmeisestikin olleet jo tovin lomalla.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juupa... mä oon ollu töissä nyt kaksi viikkoa. Koulu loppui viikko ennen wappua, ja sen jälkeen oli vain tentit. Ensimmäinen kesäkurssi alkaakin maanantaina. Sinne vaan lukemaan Kotleria... ei oo helppoo.

Toisaalta... syksy, talvi ja kevät - "Mulla on koulua silloin kun mua huvittaa!"

Siteeraus eräältä opiskelijatoveriltani.
 

tiikeri

Jäsen
Eihän sitä edes oikeastaan huomaa, että koulut on päätöksessään tämä lukuvuoden osalta, kun ei itse missään opiskele. Joten tämä juttu menee tällä(kin) kertaa kategoriaan: ei voisi vähempää kiinnostaa. Toki vielä pari kolme vuotta sitten oli aivan eri tunnelmat. Silloin sitä osasi todella olla onnellinen kesästä ja nauttia lomasta kunnolla. Nykyään kun pelkästään tyhjän panttina, niin ei osaa arvostaa mitään tälläisiä asioita. Sääli sinänsä.

Enivei, onnittelut kaikille koululaisille alkavan loman johdosta!
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jeah, se on sitten siinä! Ala-aste käytynä!

Kun tuossa toissapäivänä kelailin, että on se todella hienoa, kun pääsee pois ala-asteelta. Niinhän se onkin, mutta yksi juttu harmittaa todella todella paljon. Annette, tyttöystäväni jää sitten vielä vuodeksi ala-asteella :( Se latisti kyllä sitten tunnelman täydellisesti, kun vasta tänään mietin, että näin tulee käymään. Meidän pienessä kevätjuhlassamme, ei ollut hienoa katsella juhlasalin edessä, kun meitä kukitettiin, kuinka hän itki. Itselläkin oli niin pirun paha olo, miten pärjään ilman häntä? On tottunut, että näkee lähes joka päivä jne. nyt se on sitten erilailla. Kun juhla oli loppu ja olin kotona keräsin playlistiin rauhallisia biisejä, slovareita ja sellaista ja rupesin miettimään. Ensimmäisiä hitaita, ensimmäisiä leffoja, leffoissa sitä, kun kädet tarttuivat toisiinsa, hitaiden kesken pikkupusuja kaulaan, ensimmäistä pienen pientä suukkoa ja sitten keskiviikkoista hetkeä, kun olimme kaksistaan meillä ja hauskaa oli. Nautimme toisistamme jne. Helvetin paha fiilis kyllä tuli siitä. Välillä oikein miettii että kuinka siellä pärjää! Ei monikaan voi tajuta, kuinka tärkeä hän on minulle! Monella se on vaan tässä iässä sitä, että "alaks mun kaa?" "joo voin alkaa" "okei, kiva". Ja sitten vaa ei tehäkää mitää, mulle se ei oo sitä. Mä rakastan niin paljon sitä tyttöö, ei sitä voi kuvailla!

Tarvii koittaa pärjäillä yläasteella sitten..
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jeh, eli huomenna on sit toinen lukiovuosi takana. Tänä vuonna ei kuitenkaan pysty tästä niin nauttimaan, koska vapaus ei koita vasta kun heinäkuussa, koska kesäkuun olen duunissa. Ei oikein ole minkäänlaista lomafiilistä vielä...
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Jeh. Meikäläisellä on koulu "loppunut" jo parisen kuukautta sitten, ylppärien jälkeen, mutta lomailusta ei ole tietoakaan. Parisen kuukautta olen päntännyt pääsykokeisiin, ja reilut kaksi viikkoa on vielä puurtamista edessä. Ja sen jälkeen jos töihin pääsisin, niin olisi hieno homma.

Periaatteessa on vähän haikea olo, kun kaveripiiri nyt hajaantuu ympäri Suomea, ja on varmasti monia puolituttuja, joita en näe enää koskaan. Onneksi olen saanut manipuloitua mukaani Lappeenrantaan (mikäli nyt sinne itse pääsen) mukavankokoisen kaveriretkueen. Ei tarvitse siis ihan tyhjän päälle astua.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huomenna peruskoulu on vedetty kunnialla läpi! Päättötodistus käteen, yksiin valmistujaisjuhliin ja sieltä kiireenvilkkaa lempiharrastukseni pariin. Toisaalta hieman vituttaakin kun porukka hajaantuu ympäri Suomea, ja ensi lukukauden alussa koulussa on vain vieraita naamoja.

Loma oikeastaan alkaa vasta heinäkuussa kun kesäkuun olen töissä.

Päättötodistuksen keskiarvo oli muuten 7.7...
 
Viimeksi muokattu:

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Whee, paipai ala-aste!
Huomenna käydään vielä koululla kääntymässä. Sitten ei 2,5 kuukauteen tarvitse koululla kärsiä.
Nyt on kieltämättä lomalle lähtiessä parempi fiilis kuin parina edellisenä kesänä. Ensi vuonna on sitten kaikki paljon rennompaa sinänsä, kun ei ole niskaan läähättäviä opettajia.
Toivottavasti uudet oppilaatkin ovat kestettäviä, ettei tarvitse kärsiä taas kolmea vuotta.
 

Vaicci#63

Jäsen
Jooh. Ylä-aste loppuu tasan huomenna. Eli huomenna on tuomio keskiarvosta. Viime vuonna se oli 8.5, eli jos pysyy samana, niin Kimpisen lukio kutsuu mitä todennäköisimmin ensi vuonna.

E-I E-N-Ä-Ä T-U-S-K-A-A!!!


Miikalle lohduttelut. Todella surullinen juttu. Noh, olet kuitenkin onnellinen, jollakin ei ole ollut edes sitä yhtä...


Ja kaikille niille, jotka jättävät ala-asteen, ENSI VUOSI ON TÄYTTÄ HELVETTIÄ
Buahhahah... :)


ps. Kesätyö, tai no työ vaan (koska oon tehny sitä viime elokuusta asti) jatkuu ainakin ensi kuun.
 

Miguel

Jäsen
Toinen lukiovuoteni päättyy huomenna. Lomafiiliksissä tässä ollaan oltu jo vähän aikaa, sillä olin saanut tehtyä viimeiseen jaksoon todella helpon lukujärjestyksen itselleni. Huominen ei siis ole minulle niin älyttömän juhlan arvoinen päivä. Paitsi tietenkin siinä määrin, että massan mukana mennään bilettämään reippaasti.

Onnea erityisesti kaikille nykyisessä oppilaitoksessaan päättäville. On aina mukavaa ottaa uusi askel, vaikka vanhasta paikasta olisikin vain hyviä muistoja.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Huomenna mennään hakemaan lakki ja sen jälkeen jatketaan toivottavasti syksyllä yliopistossa. Jos paikkaa ei sinne aukea, pitää koittaa saada työpaikka, kunnes tammikuussa kutsuu armeija.

Tiistaina on ensimmäinen pääsykoe ja vielä olisi luettavaa siihenkin.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ööööh - tota

Niin... En kai mä vaan ole vanhus. Kun näiden ala-asteen lopettaneiden seassa kelaan että millaisia todistuksia yläasteella oleva poika ja sinne kohta siirtyvä tyttäreni ja muu jälkikasvuni kotio kantavat.... (Hei - ei todellakaan hymiöitä)

Ehei, ikä on sitä miltä korvien välissä tuntuu ja elämä jatkuu. Me ollaan nuoria kaikki - ihan jokainen.

Old TJ
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomenna loppuu peruskoulu meikäläiseltä, hemmetin hyvä fiilis!
Koulu on mennyt aina hyvin, nyt jäi keskiarvo vähän alle ysin.

Norssin lukio kutsuu toivottavasti ensi syksynä, jos ei niin vedetään itsemme hirteen... No ei, eihän se ihan niin vakavaa ole. Pari päivää menee kyllä kiroillessa jos ei onni käy.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
HYVÄÄ LOMAA!!

Huomenna se tosiaan alkaa, kauan odotettu loma! Oli kyllä niin tuskainen kouluvuosi jälleen, että oikein puistattaa. Ensimmäinen lukuvuosi lukiota jo takana. Keskiarvo tippui yläasteen vastaavasta melkein numerolla. Kaikille lukioon ensi vuonna meneville tiedoksi, että lukio-opiskelu on täyttä helvettiä.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Eka vuosi takana lukiossa. 2 ekaa jaksoa oli kevyttä (18h/vk, 20h/vk..) ja 3 viimeistä vähän raskaampaa settiä (30h/vk, 35h/vk, 35h/vk). Onneksi on ohi, oli hauska vuosi.

Ainoa asia joka ärsyttää on että en pääse huomenna hakemaan todistusta! Nilkka on sen verran turvonnut, että en pystyis hakemaan tokaria vaikka kuinka haluaisin. :(
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos ja kumarrus. Peruskoulu on nyt vedetty kunnialla loppuun.
J-I-H-A-A-A!!!! OHI ON!
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
School's out for summer...

Alice Cooperia tuossa ylhäällä lainaten voin sanoa, että nyt alkoi loma minullakin! Jo eilen houkutteli suuresti kirjoittaa tähän ketjuun, mutta päätin tehdä sen vasta tänään. Lomaa olen ainakin minä odottanut kuin kuuta nousevaa, ja nyt on fiilis suht' korkealla. Tosin kohta lähden töihin, mutta aika sama - eipähän tarvitse ainakaan kahteen ja puoleen kuukauteen aukaista matematiikan kirjaa!

Todistuksesta vaikka sen verran, että olihan tuo nyt kohtuullinen, melko keskiverto itseasiassa. Keskiarvoa äsken hieman laskeskelin, ja 8.1:een se jäi. Yläasteen ja lukion opintoja ei periaatteessa pitäisi vertailla, mutta ysin päättötodistuksessa keskiarvo oli 8.8, joten alaspäin on tultu. Ihan tyytyväinen kuitenkin olen, etenkin kun huomioin keväällä minussa vallinneen täydellisen asennevamman, joka koski enemmän tai vähemmän kaikkia aineita äidinkieltä ja venäjää lukuunottamatta. Ja ensi vuonna sitten tsempataan - oikeastaan oli hyväkin, että tämä vuosi meni hieman 'huonommin', jäi tavoitetta ensi vuodeksi.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Keskiarvo päättötokarissa vähän alle kasin, olen tyytyväinen. Hyvillä mielin lomalle.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Juuri tuolta tyttären päättäjäisistä kotiuduin suvivirttä kuuntelemasta.
Onnittelut kaikille muillekin kesälomansa aloittaneille koululaisille tasapuolisesti. Älkää juoko itseänne hengiltä, välttäkää nurkilla partioivia poliiseja, älkää rikkoko pulloja, olkaa ihmisiksi ja käyttäkää kumia.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jaha, todistus kädessä, numerot:

käyttäytyminen: 8 - ihan tommonen tavallinen

äidinkieli ja kirjallisuus: 8 - kirjotelmat parempii, kaikenmaan essiivit ym. ei suju

matematiikka: 8 - osaan mä ihan ok

engalti: 9 - yksi vahvimmista mulla

ympäristo- ja luonnotieto: 9 - samaa rataa, kun englanti

uskonto: 7 - ei musta pappia tuu

historia: 6 - miten mä voisin tietää, ku kaikki on tapahtunu ennen vuotta 90!!

musiikki: 7 - kuuntelu on se mun juttu, ei parantanu numeroo

kuvataide: 7 - ei pysy kynä kädessa, niinku jääkiekkomaila

käsityö: 7 - kaupastaki saa hyllyjä

liikunta: 9 - luokan paras, eikä ees 10

keskiarvo mun matikalla on 7.7

pahoittelen sitä, että ei ole isoja kirjaimia, eikä kysymysmerkkejä. käsittämättömästi ne eivät toimi nyt, koitan selvittää.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän koulujen loppuminen on siinä mielessä valitettava juttu, että nuorison vapaa-aika ja joutilaisuus lisääntyy, ja kadunkulmat ja puistot täyttyvät syljeskelevistä ja remeltävistä nuorisoporukoista. Psyykkisesti heikommissa kantimissa olevilla menee kuviot kertakaikkiaan uusiksi, sillä pää ei kestä selkeän struktuurin puuttumista.

Tähän voi sitten lisäillä hymiöitä mielensä mukaan. Itse en laittaisi ensimmäistäkään.
 

Vaicci#63

Jäsen
Joo, ihan kiva tokari:

Käyttäytyminen: 9
Äidinkieli : 9
Matikka: 7 (plääh...)
Historia: 10 (heh..nous kaks numeroa)
Englanti: 9
Biologia, Maantieto ja Kemia : 8
Uskonto :8
Liikunta:9

Ja kaikki valinnaisaineet 9....
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Vaicci#63
Joo, ihan kiva tokari:

Käyttäytyminen: 9
Ei ole tainnut opettajasi käydä lueskelemassa Jatkoaikaa? ;)

No vitsi vitsi. Hyviä todistuksia monilla, omani oli silloin aikanaan aika keskinkertainen etten sanoisi...
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Olihan mukavaa käydä pojan kevätjuhlissa. Tuli ihan oma mukula-aika mieleen suvivirttä kuunnellessa. Kun sälli sai vielä hyvän todistuksenkin, oli kaikki kohdallaan. Kaveri on ansainnut kesälomansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös