Koulukaverit.com

  • 7 357
  • 20

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti jounster

Saa nähdä jos jatkoaikalaisissa olisi vaikka vanhoja koulukavereita... =)

Eipä ainakaan minun kohdalla natsannut vielä. :)

Ihan hyvä juttu tuollainenkin sivu on ja toivottavasti sinne mahdollisimman moni löytää ja laittaa tietonsa ennemmin tai myöhemmin.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti jounster
Saa nähdä jos jatkoaikalaisissa olisi vaikka vanhoja koulukavereita... =)

Varmaankin aika tyhmä kysymys tähän väliin, mutta kuitenkin: Mistä sen tietää, että joku jatkoaikalainen on vanha koulukaveri? Eikös tuonne voi mennä rekisteröitymään kuka tahansa (ei-jatkoaikalainenkin siis)? Vai onko siellä muka jatkoajan nickille oma paikka tai jotain..?
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Loistava sivu ja toivottavasti tosiaan mahdollisimman moni löytää perille. Järkyttävän monta tuttua jo tosin nyt löytyi. Esimerkiksi muistui mieleeni eräs kaveri, joka istui vieressäni englannin tunnilla peruskoulun kolmannella luokalla. Heh, siitä on kuitenkin noin 15 vuotta kun olen hänet viimeksi nähnyt ja olin oikeastaan unohtanut koko tyypin, kunnes nimen nähtyäni aloin miettiä, että "ai joo, toi on toi tyyppi!".
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Hienot sivut. Ei vielä löytynyt yhtään kaveria, mutta eiköhän niitä kohta ala löytymään. Kattellaan.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan kivat sivut tosiaan, paitsi että minulle tässä vaiheessa elämää täysin hyödyttömät... Varmaankin mukava muistella sitten jossain päin vanhoja koulukavereita jo ottaa yhteyttäkin.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Minun ongelmani taas on se, että olen jo niin vanha, etteivät ikätoverini ilmeisesti enää koe tarpeelliseksi ilmoittautua ko. palveluun. Tai sitten he eivät edes tiedä mikä internet on :)
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Hieno sivu. Meikäläinen löysi jo ensi käyttämällä vanhoja koulutovereita, joihin en ole ollut pahemmin yhteydessä täältä kaukaa.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Käyttäjiä olikin yhtäkkiä niin paljon, että taisi mennä tukkoon koko sivu. Muutaman vanhan kaverin minäkin löysin....
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Voisiko joku valaista, kuinka tuo sivu käytännössä toimii?

Nimim. "Sivustomme suosio on ylättänyt paitsi meidät, niin myös sivustomme teknisen alustan."
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Master God
Voisiko joku valaista, kuinka tuo sivu käytännössä toimii?
Sivuston käyttö vaatii rekisteröitymisen, mikä on ilmaista. Tällöin on mahdollista hakea koulua paikkakunnan mukaan listoilta, jonne oppilaat ovat jättäneet nimensä koulun päättämisvuoden mukaan. Itse voi myös jättää oman nimensä vanhojen koulujen listoille. Koulun kohdalta on valittavissa vuosiluku, jonka alta paljastuu sivustolle ilmoittautuneet oppilaat. Tuo rekisteröityminen mahdollistaa sähköpostin lähettämisen tutuille joita löytyy sivustolta. Perjantaina kävin vilkaisemassa sivuja, ja oppilaita oli vähänlaisesti, mutta eiköhän se siitä vilkastu kun tätä tietoa liikkuu netissä ja sähköposteissa. Loistava idea jokatapauksessa, kunhan saavat riittävän ison palvelimen toimintaan.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Näyttää taas Koulukaverit.com toimivan. Käykäähän tutustumassa ja lisäämässä itsenne listoille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Taas on näköjään käytöstä pois hetken... Kohta pitäisi ilmoituksen mukaan toimia.

Jos joku välttämättä haluaa löytää koulukavereitaan, niin numerotiedustelu lienee aika valttia...

Tänään kun lähdin junasta, niin taisin nähdä vanhojentanssiparini. En ole ihan varma, koska kohtaaminen oli tosi nopea ja tyttö ei mua lehden luvultaan muutenkaan huomannut, en sitten viitsinyt huudella. Ihan kiva tyttö, mutta en ole häntä sitten lukion päättymisen jälkeen tavannut, jospa saitilta tärppäisi?

EDIT: typo

EDIT2: Nyt toimii, mutta rekkaus ei onnistu... Tiedä sitten, mutta erroria pukkaa. Pitänee ihmetellä tota myöhemmin
 
Viimeksi muokattu:

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meinasin regata. Mutta eipä toimi vieläkää...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Johan toimii ja onhan tuolla useitakin tuttuja. Mulle muuten ainakin tulee ekana mieleen, että mitä sitten...
 

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Nostetaanpas näinkin vanha topic ylös… Tällä viikolla tuli rekisteröidyttyä koulukaverit.com -sivustolle. Siellä sitten normaalit toimenpiteet, eli oman tekstinpätkän lisääminen, vanhoihin mestoihin liittyminen ja usean kymmenen tutun nimen itsestään antamien uusien tai vanhojen tiedonrippeiden lukeminen.

Seuraavaksi tulikin melko merkityksettömissä koulujen omissa (kirjoittaminen maksullista) keskustelualueissa vastaan kaikista kiinnostavin mahdollinen henkilö, ”yks Suvi”, joka jo ekaluokan keväällä muutti kauas kauas pois. Viime aikoinakin sivuilla avoimesti ja aktiivisesti kirjoitellut Suvi on muutama vuosi sitten tiedustellut ensimmäisen koulunsa osiossa, moniko hänet yhä muistaa ja mitä vanhoille kavereille kuuluu harmitellen samalla tietojen löytämisen vaikeutta. Mainitsi vielä muutamia muistamiaan nimiä ja olin niissä mukana!

Toimenpiteitä siis vaaditaan ja kun hänen yhteystietojaan ei muuten netistä löydy, tämän palvelun varassa mennään. Kesken olemassaolonsa koulukaverisivusto laittoi kuitenkin tärkeitä toimintojaan, kuten sähköpostin lähettämisen maksulliseksi. Tuommoinen 8€/365vrk kultajäsenyys ei kiinnosta, mutta selvitän, vieläkö 1,20€/24h pikapyräys kuuluu valikoimaan...

Edit: ei kuulu, joten 8 ekua piti pakon sanelemana lyödä tiskiin...
 
Viimeksi muokattu:

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Luulin että facebook teki koulukaverit.comin tarpeettomaksi?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Luulin että facebook teki koulukaverit.comin tarpeettomaksi?

En käytä kumpaakaan, mutta olettaisin, että Facebookista on lähes mahdoton löytää naispuolisia luokkakavereita joiden sukunimi on vaihtunut. Koulukavereissahan tätä ongelmaa ilmeisesti ei ole, koska väki on jaettu koulun aloittumisvuosittain (?) ja jopa luokittain (?).

No, kertokoon tarkemmin ne, jotka asiasta tietävät.
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En käytä kumpaakaan, mutta olettaisin, että Facebookista on lähes mahdoton löytää naispuolisia luokkakavereita joiden sukunimi on vaihtunut.

Eivät edes Facebookin tekijät näin yksinkertaista ja yleistä juttua jätä ratkaisematta.

Facebookissa voi antaa myös entiset sukunimensä tietoihinsa, joten ongelmaa ei ole, ellei haun kohde siten jostain syystä ole jättänyt entistä nimeään kertomatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös