Kotkafanin raportit ovat pääsääntöisesti hyviä

  • 1 692
  • 17

Kippari

Jäsen
Suosikkijoukkue
useampiakin
En ole montaa UJK:n kotiottelua ehtinyt seuraamaan, mutta pe 28.02. sattui olemaan sopiva päivä katsomaan ottelua. Luin myös Kotkafanin raportin ottelusta, mutta raportti Hokin ensimmäisesta maalista ei pidä paikkaansa.

Kotkafani raportoi suunnilleen tähän tyyliin: "Löysä veto meni mv Aki Kempin ohi hanskakäden puolelta helponoloisesti hölmistyneen Kempin taakse". Tämä ei ole sanatarkka lainaus. Sen sijaan olin itse katsomossa sen verran hyvin sijoittuneena, että Kemppi oli melkoisessa maskissa ja kun kiekko osui oman puolustajan säären yläosaan tai reiden alaosaan muuttaen suuntaansa, se ei ollut maalivahdin kannalta mikään helppo maali. Se olisi mennyt jokaisen SM-ligavahdinkin taakse.
 

nea

Jäsen
Ehkä olen vain väsynyt, mutta jotenkin viestistäsi jäi nyt uupumaan se pointti. Oliko tuo todella (eikä millään pahalla) mainitsemisen arvoinen asia, ja vieläpä ihan omassa ketjussaan?

Anteeksi nipottaminen, kai sitä jokainen joskus saa ihmetellä.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olit paremmin siis sijoittunut kuin minä. Raporttia tehdessäni mietin, mahtoiko kiekko osua johonkin muuhun pelaajaan matkalla, mutta pistin raporttiin sen minkä näin (tai siis en nähnyt). Ilmankos Kemppi oli niin hölmistyneet näköinen.

Hmm. olisi pitänyt kysäistä kolleegoilta asiasta lehdistötilaisuudesta, niin asia olisi tullut oikein kirjattua. Pahoittelen virhettäni. Kemppi pelasi hyvän pelin kokonaisuudessaan.

Näitä raportteja tehdessäni olen huomannnut, että erehtyväinen olen minäkin. Kaikkea ei yksinkertaisesti ehdi huomaamaan pelissä ja jos pistät jonkin yksityiskohdan paperille muistiin, voi seuraava tilanne jäädä näkemättä.

Apuja raporttien tekoon otetaan kiitollisuudella vastaan!
 
Viimeksi muokattu:

Hansel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HAUKAT,Jokerit
Ohimennen pitää mainita Kotkafanin kunniaksi että hienoa että hänen kaltaisiina faneja on olemassa.. se että jaksaa tehdä kiitettäviä raportteja ottelusta toiseen vaikka joukkue on ollut sitä mitä se on ollut on hatun noston arvoinen paikka.
Ihan jo hänen takiaan toivon että UJK onnistuu karsintasarjassa yhdessä KJT:n kanssa:)
 

Afan

Jäsen
Viestin lähetti Kotkafani
Hmm. olisi pitänyt kysäistä kolleegoilta asiasta lehdistötilaisuudesta, niin asia olisi tullut oikein kirjattua. Pahoittelen virhettäni.

Ei mitään syytä pahoitteluihin. Sinäkin kirjoitat kauden aikana raportit paristakymmenestä ottelusta, joissa tehdään toistasataa maalia. Niiden kaikkien näkeminen täsmälleen oikein on täysin mahdoton tehtävä.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiitos kannustuksesta, ilahduttavaa saada kaiken "surkeuden" keskellä positiivista palautetta.

Tosiaan, tällä kaudella Ukissa on maaleja tehty roppakaupalla, ja väärään päähän kaiken lisäksi. Toivotaan, ettei homma saa jatkoa tänään.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Kotkafani on tosiaan tehnyt hienoa duunia, kun on jaksanut raportoida Kotkien otteista joukkueen rämpimisestä huolimatta.

Eikä se ole edes mahdollista, että raporttia kirjoitettaessa näkee tarkalleen joka tilanteen - uusintoja kun ei taideta Mestis-tasolla nähdä kuin Vantaalla. Silloin tapaus pitää vain kommentoida ympäripyöreästi tai arvailla, ja toivoa, että osui mahdollisimman oikeaan.

UJK on kyllä nyt piristynyt sen verran, että alkukaudella "varmalta" näyttänyt putoaminen ei enää ole mikään itsestäänselvyys. Päinvastoin; en olisi yllättänyt, vaikka KJT ja UJK molemmat säilyttäisivät sarjapaikkansa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Käsittämätön heppu tuo Kippari. Jonkun pitäisi ihan yleisestä mielenkiinnosta jakaa miehen viestit kahteen nippuun, ja katsoa kumpi pino on korkeampi. Toisessa pinossa olisi ne, joissa mainitaan "Kemppi" tai "Keinänen" ja toisessa kaikki muut. Kipparin sitkeyttä täytyy kyllä jo ihaillakin. Harmi vaan, ettei Jatkoajan keskustelupalstan viesteillä taida pystyä vaikuttamaan maalivahdin taitoihin ja onnistumisiin.

Ja onneksi se Kipparin Machreich-vastaisuudenkin syy löytyi viimein. Kempistä. Jos ei olisi ollut arvattavissa, niin olisi voinut jäädä häiritsemään.


Kotkafanille propsit täältäkin. Toivottaasti saat karsintasarjassa kirjoittaa vastapainoksi vaikeasta kaudesta lähinnä suosikkiseurasi onnistumisista.

Niin ja vielä. Kyllä mää ainakin ymmärrän kun jotain juttua luen, oli se sitten Kouvolan Sanomien tai Jatkoajan raportti, että kuvaus pelistä tai varsinkin jostain yksittäisestä silmänräpäyksessä menneestä tilanteesta on kirjoittajan näkemys asiasta, eikä mikään Ukko Yli-Jumalan virallinen lausunto jonka vielä KRP:n laboratorio on oikeaksi varmentanut.
 

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
Juu, hieman pistää ihmetyttämään nämä Kipparin ainaiset Kemppi-(ja ylipäänsä molari-)jutut. Entä jos Kippari onkin Aki Kempin isä tai manageri, tai peräti molempia? :)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kouvolan hallissa jaettiin ilmaista Kiekkolehteä. Jutussa "Kahdeksan uutta ammattivalmentajaa" on oikein kuvassakin Raimo Kemppi (Tampere). Lisää vain Kemppejä kiekkomaailmaan, kyllä Kippari teistä huolehtii!
 

Kippari

Jäsen
Suosikkijoukkue
useampiakin
Uskomatonta! Täytyy olla Porin suunnalta, jossa pelit loppuvat jo sunnuntaina...

Ensinnäkin, minulla on jälkikasvuna 4 tyttöä, ei yhtään poikaa! Tosin miksi sitä selittämään, perheasiat eivät kuulu kenellekään.

Toisekseen, "Kotkafani" on tehnyt arvokasta työtä ja arvostan häntä suuresti, vaikka häneltäkin alkoi usko loppua Jää-Kotkiin ennen valmentajan vaihdosta ja vaihtumista johtokunnassa. Selvää on myös, ettei yksi silmäpari kaikkea näe. Sen takia kannatan SM-liigassa taas ensi kaudella kahden päätuomarin systeemiä. "Kotkafanikin" on ihminen, joka ei ehdi kaikkea nähdä. Mutta hyvin paljon hän on kuitenkin meille kaikille UJK-faneilekin raportoinut. Paremmin kuin moni muu raportintekijä. On uskaltanut ottaa jopa kantaa asioihin kuten valmennusjohtoon, pakkien puutteellisuuteen jne.

Uskon monen muun lailla, että "Möllin" johdolla muutenkin vahvistunut UJK säilyttää paikkansa Mestiksessä. Nykyiselläkin sarjamuodolla.

"Evertonille": Mitä oikein tarkoitat? Suvussani ei ole yhtään Kemppiä ja jälkikasvunikin tyttöjä, joilla ei ole vielä puolestaan jälkikasvua, joka pelaisi hokia. Eikä ainakaan Kemppi sukunimenään. Ei sikseen, ei Kempissä ole varmaan muuta vikaa kuin on pelannut joskus Porin Ässissä. Sitäpaitsi taitaa tuo "Kemppi" olla myös ns. suojattu sukunimi. Ei sinne "Evertonkaan" pääsisi, vaikka haluaisi!
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Öh, ei minulta mielestäni usko loppunut - tai taisi se hieman sittenkin... Tai tarkoitatko etten uskonut joukkueen klaaraavan sarjaa?

Olihan homma ihan selvä ettei syksyisellä menolla kaudesta olisi kunnialla selvitty - nyt on vielä mahkut. Kyllähän nyt otteista näkee, että valmentajan vaihdos on tehnyt ihmeitä porukalla. Mutta kaikki on silti vielä auki, 10 tiukkaa peliä edessä ja koko ajan homma vähän kuin katkolla.

Se on sitten eri foorumin asia, miksi näin kävi, missä tehtiin väärin ja kuka on syntipukki. Suurelta osin sellaista asiaa jota ei edes näillä palstoilla tarvitse käsitellä. Seuran sisäisiä juttuja.

Itse aion katsella karsinnat loppuun ja tehdä raportit kotipeleistä. Sitten riippuen siitä mikä on joukkueen tilanne, syntyy kai jonkinmoinen kauden loppukirjoitus. Tarkoitus on myös tässä ennen karsintojen alkua naputella jonkinlainen tilastoihin perustuva kooste Jää-Kotkista kautta aikojen.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko tämä ketju tosiaan tarpeellinen. Ketju aloitettiin seuraavasta asiasta : "Kotkafani raportoi suunnilleen tähän tyyliin: "Löysä veto meni mv Aki Kempin ohi hanskakäden puolelta helponoloisesti hölmistyneen Kempin taakse". Tämä ei ole sanatarkka lainaus. Sen sijaan olin itse katsomossa sen verran hyvin sijoittuneena, että Kemppi oli melkoisessa maskissa ja kun kiekko osui oman puolustajan säären yläosaan tai reiden alaosaan muuttaen suuntaansa, se ei ollut maalivahdin kannalta mikään helppo maali. Se olisi mennyt jokaisen SM-ligavahdinkin taakse"

Siis asiasta jossa arvosteltiin jonkun mikälie maalivahdin torjuntaa. Voi voi mahtoi sattua ja pahasti suoraan sydämmeen. Tuollaisia viittauksia pelaajien otteisiin on satoja kaudessa raporteissa. Jokainen raportoija kirjoittaa omien näkemysten mukaan miten pelin näkee. Itse näen kymmeniä pelejä kaudessa ja ainahan niissä jotenkin asiaa/tapahtumia väritetään, niissä raporteissa.

No missionsa jokaisella. Minusta pitäisi avata ketju:

Tunnustus kotkafanille. Miten mies jaksaa (2 voittoa ja 1 tasapeli)

tai

Onko kemppi liigatason maalivahti


Edit: korjailtu kirjoitusvirheitä.
 
Viimeksi muokattu:

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jaa, mielestäni otsikossa ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin tuo ylimääräinen "pääsääntöisesti" -sana. :D :D

Ei vaiskaan, tämä alkaa olla jo aika tyhmä ketju, itseasiassa tuo otsikko, jossa nimimerkkini on alkaa pikkuhiljaa v******a, kun se ottaa heti silmään kun avaan Mestis-osion.

Älä nyt pahoita edellisestä mieltäsi "Kippari".

Minä muuten lopetan nyt kirjoittelun tälle palstalle.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti Kotkafani
Minä muuten lopetan nyt kirjoittelun tälle palstalle.
Tähänkö nyt sitten taas jouduttiin? Haista kippari pitkä..! (oikein kunnon pilkunviilaaja olet!) Kotkafani on yksi saitin parhaista kirjoittajista ja tuollainen aivan typerä pelleily ketjun avaajan toimesta saa kyllä karvat pystyyn täällä lämpöisessä Pietarsaaressakin. Toivottavasti Kotkafani peruu päätöksensä ja jatkaa hyvien juttujensa kirjoittamista saitille.

Mutta mikäli olet vakaasti päättänyt olla jatkamatta, niin hyvää jatkoa..

EDIT: Minä en ainakaan välitä vaikka Kippari pahoittaisi mielensä. Tämän ketjun avaamalla hän on pahoittanut monien kirjoittajien mielen. Yölintu laulaa "Sitä saa mitä tilaa.."
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
No niin olisko taas aika aikuisten ukkojen rauhoittua. Kipparin otsikko oli mielestäni turha, jos hänen mielestään kotkafani näki väärin olisit kertonut asian kotkafanille yv:llä.
Kotkafanin raportit on ollut hyviä ja mielenkiintoisia luettavia jopa tuomarin kannalta, vaikka en ymmärtänyt viime perjantain pelin kommenttiasi päätuomarista?? Todennäköisesti kotkafanin raportit ovat olleet vauhdikkaapia kuin itse kotkien pelit.
Sitten kotkafanille älä ota noin pienestä nokkiisi vaan jatka samalla tyylillä, ja kirjoita meille kuten ennenkin, myös keskustelupalstalle.
Ei muuten olisi yhtään tuomaria jäljellä tässä maassa jos kaikki ottaisimme nokkiin arvosteluista, oli sitten aiheesta tai aiheetta.

ps. kotkafani, kyllä pt puhaltaa aloitukset uusiksi myös silloin kun vierasjoukkue voittaa, vaikka sitä epäilitkin yhdessä pelissä päätuomarille :)
 

zeitgeist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavoitteelliset pikkuseurat
Minä veikkaan, että Kotkafani kirjoitti vahingossa sanan "palstalle", kun piti kirjoittaa vain tähän "ketjuun".

Tai näin ainakin toivon. Jos mies kestää läpi Jää-Kotkien tämän kauden, hän varmaankin kestää myös Kipparin hyvin lievän kritiikin!
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei, ei, "zeitgeist" on oikeassa, tarkoitin siis tätä ketjua, vaikka nyt sitten tämän korjauksen kirjoitankin.

Enkä minä ole ottanut tuosta alusta nokkiini, sehän oli oikeastaan ihan hyvä korjaus tilanteesta. Ja Kippari oli oikeassa tuossa maalihommassa.

Jokaiselle on oikeus mielipiteisiinsä, niin Kipparilla kuin muillakin. Arvostellaan nuo molarit tarkemmin sitten kauden päätyttyä.

Tämä ketju nyt tuntuu vaan jo vähän turhalta, kun on tärkeämpiäkin asioita kirjoiteltavana.

Tämän jälkeen en kyllä varmasti kirjoita enää tähän KETJUUN :D.

PS. Ellen sitten oikein helvetisti provosoidu jostain asiasta ;).

EDIT: Ja Mr.Pillille, tarkoitin (UJK-Hokki-peli) sillä, että välillä meni jotain tilanteita viheltämättä ja välillä pilli soi lievemmästä rikkeestä. Tähän vaikutti Hokin kahvaaminen III erässä - siis kirjoittamaani mielipiteeseen ja tämä on vain ja ainoastaan minun näkemykseni asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös