Kyllähän tässä joulutauolle lähtiessä vetää mielen Kärppien osalta synkäksi.
Oulussa on Suomen vaativin yleisö, kuten se on todettu usean valmentajan suullakin.
Rakennetaan junnupitoisia joukkueita keskinkertaisella vahvistuksilla. Se että ei osata, helpottaisi tuskaa. Silloin pitäisi vain rakentaa paremmin ja etsiä se rakentajakin. Olisi edes toivoa kun tietäisi että on tahtoa, yritystä, intohimoa.
Nyt ei edes yritetä pelata mestaruudesta. Joukkue rakennetaan jonkun yksittäisen ihmisen ideologian mukaan. Minulle käy varsin hyvin että joukkue on nuori, mutta kun vahvistukset puuttuvat ja jäävät täysin arvoiksi.
Pelitapa on jostain Mannerin Mikon seksistisistä unista, täynnä Ruotsin maajoukkueen välähdyksiä, Kanadan maajoukkueen pelejä. On lähdetty uudistamaan hyökkäysvoittoiseksi kiekkokontrolliksi. Samaan aikaan Kookoo ja Ilves näyttävät tylysti Tepsin kanssa miltä se niinku pitäisi näyttää.
Kärppien ongelma on erittäin huonot pelinrakentajat, fyysisten pelaajien puute sekä lähinnä a- junnuihin soveltuva sapluuna.
Pelitapa ei tuota maalipaikkoja, laukauksia, vastustajalle jäähyjä. Sitä ei jaksa katsoa kun se on puskemista ja todella hankalan näköistä. Sellaisesta lätkästä minä en maksa mitään. Tiukkaa tekee katsoa telialtakin. Kärpät paskalla joukkueella altavastaajana kotikaukalossa. Tämä on 2020 luvun TPS.
Nyt on kriisipalaverin aika ja herätys pitää tapahtua heti. Jääkiekkojoukkueessa tai jääkiekkoperheessä mukana olevat entiset ja nykyiset pelaajat ovat erittäin ohkaisen koulutuksen saaneita. Ovatko ne oikeasti niin tyhmiä kuin antavat ymmärtää ?
Minä välillä mietin vakavasti että nämä ylimieliset koulukiusaajat ( jääkiekkoilijat) kun peliuriensa jälkeen työllistyvät siihen samaan seuraan ja lajiin, voiko sitä kauheasti enempää odottaa. En uskonut kirjoittavani tähän sävyyn koskaan, mutta tuskin ainoa olen joka on ruvennut miettimään samallain. 1000 katsojaa perjantaina. Kun ketään ei enään jaksa kiinnostaa. Tunne? Intohimo? Tunnelma?
Virkkunen ja Aho tuhoavat koko seurakulttuurin.
Palkataan ammattitaidottomia valmentajia, kasataan joukkueita jotka ei ole katsojan kannalta haluttavia, ei tehdä mitään konkreettista joukkueen eteen. Faneille lähinnä vittuillaan. Kesken kauden tulevat kovat vahvistukset tuovat joukkueeseen kummasti virtaa, mutta myös katsojia katsomoon. Käsittääkseni tuo nykyhomma loppuu siihen, kun kukaan katsoja ei rupea tuota lystiänne maksamaan.
Te ette tee pyyteetöntä ja tinkimätöntä työtä seuran eteen. Teettä sitä itsellenne ja potkitte kaikki vastarannan kiiskit tai kanssanne eriämieltä olevat mäkeen.
Riittää kun on paikalla ja tekee lepposta hommaa ja saa patsastella.
Saunaremmi kuitenkin joutuu vielä tilille, kun katsojat ja yhteistyökumppanit eivät enää tule tulemaan toimintaanne.
1946 perustettu seura on täynnä historiaa kunniaa ja ylpeyttä ja arvokkuutta. Mitkä ovat Kärppien arvot, miten ne näkyvät näiden sankarien toiminnassa?