Mainos

Kotimaisen musiikin trivia, osa 3

• 2 181
  • 26

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä tuossa nyt mitään provoilua ollut, eikös näissä kisoissa ole selvää, että vastaukset vedetään ulkomuistista tai munkilla eikä haeta googlesta tai soiteta serkulle. Kyllähän noita lyriikoita löytyy netistä, itsekin vastattuani tsekkasin menikö veikkaukset oikeaan suuntaan.

Miguel

Jäsen
Oikea rivi

I. Yhdistä muusikko, soitin ja yhtye. (1p./oikea yhdistelmä)

Janne Hongisto-basso-Kotiteollisuus
Tony Kakko-laulu-Sonata Arctica
Jani Kemppinen-koskettimet-Popeda
Petteri Koistinen-kitara-Neljä Ruusua
Jukka Orma-kitara-Sielun Veljet
Sami Ruusukallio-basso-Eppu Normaali

II. Mistä lauluista seuraavat pätkät ovat? (1p./oikein tiedetty esittäjä+kappale)

1. …olen työpaikan sonni, porsas sekä apina, suu täynnä kuivaa heinää… -Leevi and the Leavings: Unelmia ja toimistohommia

2. …ihon alla vihan vallat hiljaa liikehtii, suonissani nauttimani myrkky lainehtii… -Ismo Alanko Säätiö: Päivän uutinen

3. …kookospuun juurella hullun paperit risaisessa taskussa, en muista nimeäni.… -Dingo: Perjantai

4. …eikä hän mitään paina. Ei juuri mitään paina, jos vertaa hänen pituuteensa joka on metrikahdeksankuus… -Maija Vilkkumaa: Kristiina

5. …kiroan kiviset uskot, rukoilen nimiä olemattomia. Etsin rajan reunaa, etsin voimia kuolemattomia… -Rautakello: Rankempi rakkaus. Tämä löytyi vain Sistikseltä.

6. …sä olet kyllästynyt kalman tuoksuun kalseaan ja tuikkaat lastenhuoneen nalleverhot palamaan… -Sielun Veljet: Peltirumpu

7. …sun egos on ihan suunnaton, markan morrison, tunteeton… -TikTak: Kyyneleet

8. …neekeri se on vain pikkuisen tummempi, ei hakaristi oo ristiä kummempi… -Juice Leskinen Grand Slam: Heavydiggarin vuorisaarna

9. …minä olen vasta seitsemän mutta silti mä jotain jo ymmärrän, kun TV on mykkä ja radiossa kuulen uutistenlukijan itkevän… -Sir Elwoodin Hiljaiset Värit: Viimeisellä rannalla

---
10. Mistä suomalaisen yhtyeen kappaleesta seuraava pätkä on vapaasti käännetty: …ulkona on ehkä kylmä, mutta sinussa palaa tuli. Ja kun puret mua beibi, rakkaus satuttaa…? (2p.) -...it's maybe cold outside, but in you the fire is burning and when you bite me babe, love is hurting..., Hanoi Rocks: Tragedy

Jälleen jouduin tulkintakysymysten eteen, kun biisien nimet olivat kielen päällä. Esimerkiksi SEHV:n kappaleen tietämisestä ei saanut täysiä pisteitä vastauksella "Kymmenen tikkua laudalla". Säännöllistä pisteitystä näihin ei ole, vaan lasken kilpailijan vajavaiset vastaukset yhteen ja annan sitten pisteet tämän nuijan logiikalla.

III. Täydennä laulun jatko. (1p. per oikea sana)

ei sumunriekaleisiin pysty piiloutumaan
ei aamuun luottamaan
kun nimet vähenee
mustat hampaat lähenee (CMX: Kirosäkeet). vstp:n ansiokas veikkaus toi yhden pisteen ihan sääntöjen mukaisesti.

Kokonaisuutena tämä oli selvästi helpoin visa. DAF ja Sistis jäivät vain pisteen maksimista. Pistemääriä nosti toki mahdollisuus saada pojoja avaustehtävästä silkalla tuurillakin.

Viestin lähetti VH87
Niinno, se että hakee lyriikanpätkiä netistä ei kai mitenkään ole ennenkuulumatonta, vai kuinka?

Säännöt eivät ilmeisesti tulleet riittävän selvästi esille. Tämä visa ei ole googletuskilpailu. VH87 diskataan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy