fiftyeight
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Iddrott Förskott Puukädet
Nämät ne on kuitenkin näitä nuoremman polven juttuja, mutta heitetään nyt jotain:
Kysymyksiin:
I. Mitä piirrosmaailmasta lainattua (englanninkielistä) lempinimeä Yön kitaristi Asko Terävä tottelee? (2p.)
- Sharp
II. CMX on myös eräs roomalaisen numerojärjestelmän luku. Mikä se on arabialaisin numeroin ilmoitettuna? (1p.)
- 910
III. Mistä kappaleista seuraavat tekstinpätkät on otettu? (1p./oikein tiedetty kipale)
1. …vapaus merkitsee laivaa ilman ankkuria, kättä joka tähtiin ylettyy…
- Dingoa..?
2. …karvaiset naiset kirkuvat ja pyörivät haudoissaan. He tahtovat miehet raiskata ja saada tämän maan …
- Hässisen Kone: Hiljaa virtaa veri
3. …näin vedän kevään ensikännin, toisin sanoen kahden kuukauden rännin…
- Matti Nykänen
4. …luin Sartrea, Nietzscheä, Hegeliä, Kantia. Se oli tavallaan kovin intressanttia…
- Eppu Normaali: Urheiluhullu
5. …mielen jäätiköt mä nähdä sain ja sielun aavikon. Mielikuvituksen meri vain voi olla rannaton…
- Olavi Virta: Hopeinen kuu
6. …kasvot on kuin kartta johon heijastettu avaruus kaartuu kunnes paino sortuu horisontiksi…
- ??
7. …tiilitalojen keskellä hän kirjoitti minulle nimensä - kiinalaisin kirjaimin…
- varmaan jotain Ultra Bra:ta
8. …sä veit mut läpi vieraan kaupungin. Sen valot sai mut eetteriin, ilman viiniä humaltumaan…
- ??
9. …kuun ja auringon välissä olento on käärmeenkasvot ja rippeet enkelin…
- Kotiteollisuus: Tämän taivaan alla
10. …olen ennenkin heittänyt kravatin pois. Varaa vyötäkin pikkuisen säädellä ois…
- Pate Mustajärvi: 20 centtiä
11. …ehkä saha oli tylsä, kenties höylä liian terävä. Sitä kännipäissään heräävä äijä pohti ain…
- Leevi & the Leavingsiä, mutta nimi ei tule mieleen
12. …näytä mulle padotun virran vimma, tao sydämeeni sokea usko…
- Don Huonot: Sydänpuu
13. Mistä suomalaisen yhtyeen esittämästä englanninkielisestä kappaleesta seuraava on vapaasti käännetty (2p.): …olen odottanut sinua niin pitkään, pikku saalislintu, lentämään minut korkeammalle kirkkaampaan päivään…?
- Hurriganes
IV. Täydennä laulun jatko. (1p per oikea sana)
pyydä minut aamuteelle
anna vettä kuihtuneelle
nyt on elokuu
ja minä olen viljaa
Kysymyksiin:
I. Mitä piirrosmaailmasta lainattua (englanninkielistä) lempinimeä Yön kitaristi Asko Terävä tottelee? (2p.)
- Sharp
II. CMX on myös eräs roomalaisen numerojärjestelmän luku. Mikä se on arabialaisin numeroin ilmoitettuna? (1p.)
- 910
III. Mistä kappaleista seuraavat tekstinpätkät on otettu? (1p./oikein tiedetty kipale)
1. …vapaus merkitsee laivaa ilman ankkuria, kättä joka tähtiin ylettyy…
- Dingoa..?
2. …karvaiset naiset kirkuvat ja pyörivät haudoissaan. He tahtovat miehet raiskata ja saada tämän maan …
- Hässisen Kone: Hiljaa virtaa veri
3. …näin vedän kevään ensikännin, toisin sanoen kahden kuukauden rännin…
- Matti Nykänen
4. …luin Sartrea, Nietzscheä, Hegeliä, Kantia. Se oli tavallaan kovin intressanttia…
- Eppu Normaali: Urheiluhullu
5. …mielen jäätiköt mä nähdä sain ja sielun aavikon. Mielikuvituksen meri vain voi olla rannaton…
- Olavi Virta: Hopeinen kuu
6. …kasvot on kuin kartta johon heijastettu avaruus kaartuu kunnes paino sortuu horisontiksi…
- ??
7. …tiilitalojen keskellä hän kirjoitti minulle nimensä - kiinalaisin kirjaimin…
- varmaan jotain Ultra Bra:ta
8. …sä veit mut läpi vieraan kaupungin. Sen valot sai mut eetteriin, ilman viiniä humaltumaan…
- ??
9. …kuun ja auringon välissä olento on käärmeenkasvot ja rippeet enkelin…
- Kotiteollisuus: Tämän taivaan alla
10. …olen ennenkin heittänyt kravatin pois. Varaa vyötäkin pikkuisen säädellä ois…
- Pate Mustajärvi: 20 centtiä
11. …ehkä saha oli tylsä, kenties höylä liian terävä. Sitä kännipäissään heräävä äijä pohti ain…
- Leevi & the Leavingsiä, mutta nimi ei tule mieleen
12. …näytä mulle padotun virran vimma, tao sydämeeni sokea usko…
- Don Huonot: Sydänpuu
13. Mistä suomalaisen yhtyeen esittämästä englanninkielisestä kappaleesta seuraava on vapaasti käännetty (2p.): …olen odottanut sinua niin pitkään, pikku saalislintu, lentämään minut korkeammalle kirkkaampaan päivään…?
- Hurriganes
IV. Täydennä laulun jatko. (1p per oikea sana)
pyydä minut aamuteelle
anna vettä kuihtuneelle
nyt on elokuu
ja minä olen viljaa