Kotihuuto/kysymysmerkit!?

  • 2 750
  • 24

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
En oikein tiennyt miten tämän ketjun nimen asettaisin mutta menköön vaikka noin. Eli tässä ketjussa listaamme puolison/kämppiksen jne. toistuvat nalkutukset ja vittuilut.

Tänään aamukahvia keitellessäni se taas alkoi eli laitetaan alkuun että "Miten sä oot taas täyttäny tämän astianpesukoneen!?" No vittu sillei niinku ne siellä on... Kohta kuului sitten vessasta että "Näitä tyhjiä paskapaperirullia ei tarvi tänne kerätä!". Huoh. "Tänään ei tarvi sitten ottaa!" kruunasi aamuni.

Jatkakaa toki listaa...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
"Aina vaan pyllyyn ja pyllyyn. Joskus vois muutakin!" "Toi teini-ikänen filipiino ladyboy otettiin meille kotiapulaiseks, EI sun leikkikaluks!!!"

No nii, ja taas pitää hassutella. Mutta oikeesti, meillä on noita aika paljon. Myönnän kyllä itsessänikin olevan syytä, kun olen aikas huoleton (ja huolimaton...) tapaus. Yleisimmät lienee: "Taas sun vaatteitas menee pitkin poikin." "Hei, nää tyhjät tölkit sinne pussiin parvekkeelle." Ja sitten rouva on ihan miltei neuroottinen että tavaroilla on omat paikkansa. Itse uskallan epäillä ettei ne välitä mihinkä ne pistää. Ja itse osaan ettiä jonkun esineen vaikka se ei olisi joka kerta samassa paikassa. Astioissa tätä esiintyy yleisimmin.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meillä on aika vakiot mitä kuulee kaikista useimmin "Taas on vessanpöntönkansi ylhäällä" . " Eikö siellä autotallissa voi touhuta mitään ilman että juo kaljaa". "Miks me ei yhdessä mennä ikinä minnekkää" . "No oliko hyvä perse tolla muijalla ku niin tuijotit" . "Pitääkö se koko ajan pelata pleikkaa/kattoo televisioo". ..... Napu napu ja lässynlää. Hommais oman elämän nii ei tarviis mulle valittaa. En mäkään sille valita mistää, saa elää niinku haluaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikö vielä yhtään hassuttelua liian isosta kullista?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eipä ole toistuvia nalkutuksia tai vittuiluja puolisolta. Eikä niitä tälleen viiskymppisenä jaksaisi edes kuunnella. Nyt lasketellaan onnellisesti vanhuuteen ilman mitään negatiivisuutta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on ilmeisen hyvä tuuri käynyt, kun en hirveästi nalkutusta kuule. Ja ehkä toisinkin päin, koska itse tykkään pitää kämpän järjestyksessä, ja aika pitkälti kotityöt tekee se, kummalla aikaa on tai sitten molemmat. Tai lapset. Ja futista katsotaan yhdessä, itseasiassa vaimo vielä innokkaammin, lätkä menee sitten mulle.

Ja siis astianpesukoneen täyttö on tarkkaa touhua. Mikään ei vituta enempää kuin se, että sinne on kamat heitelty miten sattuu. Saatana, sitä varten on annettu kolmiulotteinen hahmotuskyky ja estetiikantaju.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulla on ilmeisen hyvä tuuri käynyt, kun en hirveästi nalkutusta kuule. Ja ehkä toisinkin päin, koska itse tykkään pitää kämpän järjestyksessä

Minulla myös. Itse tosin varmistin asian pariutumalla sellainen naisen kanssa, joka on yhtä suurpiirteinen asunnon siisteyden suhteen kuin minäkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Saatana, sitä varten on annettu kolmiulotteinen hahmotuskyky ja estetiikantaju.

Tässä olet väärässä. Ainakin minun kohdallani. En tiedä paljoa vähäpätöisempää asiaa kun joku vitun estetiikka. Mulle on aivan yks helvetin se ja sama missä järjestyksessä jotkut tavarat on, minkä näköset verhot on tai mimmoset kuviot on lakanoissa. Istun nytkin sängyllä ja katselen peliä telsusta, mutta rehellisesti sanottuna en edes ole kiinnittänyt mitään huomiota minkä väriset lakanat ton päiväpeiton alla on vaikka sieltä olen tänä aamuna niistä herännyt. Mun on aivan helvetin vaikea ymmärtää miten jotkut ihmiset vaivaa tämmöisillä turhuuksilla päätään. Sitten joillekin on tarkkaa miten joku eväs on aseteltu lautaselle. Siinä vaiheessa mä alan olemaan jo että ei nyt vittusaatana, oikeesti? Mutta ketjun aiheeseen, niin tästäkin luontopiirteensäni olen saanut nalkutusta kuulla. Sitten taas toisaalta mulle on kyllä tärkeää että pitää ulkonäöstään huolta. Tosin vaatteilla siihen ei kovin paljoa merkitystä. Taidan olla kovasti viallinen tekele.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@Johnny B. Goode
Tuskin sä sen viallisempi olet kuin kukaan muukaan, et vain arvosta tiettyjä juttuja. Ja sitten taas hoidat jotkut jutut särmemmin kuin vaikkapa minä. Nää on näitä. Vaan itse kun olen suhteellisen siisti ja järjestystä arvostava tapaus sekä panostan jonkin verran myös ulkoiseen habitukseeni, en hirveän paljon ihmettele kavereideni vaimojen valituksia (tai vastaavia täällä), jos heidän arkikäytöstään seurailee - kahvikupit jäävät niille sijoilleen, työpöydät ovat paperi- ja kirjapinoja täynnä ja päällä kulkee sama huppari kolmatta päivää. Hyviä jätkiä silti moni, ja multa jää ne auto- ja talorempat tekemättä, mihin he taipuvat. Jännä silti, että sitä kahvikuppia ei voi nostaa edes sinne tiskipöydälle saakka.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Yks mikä ei vaan mene mun jakeluun on, "mikset oo avannut verhoja". Toistuu meillä usein, koska en vaan yksinkertaisesti osaa pitää sitä tärkeänä asiana ja unohdan sen. En vaan käsitä, että vaikka olis esimerkiksi kuinka kiire töihin, niin verhot olis kuulemma ehdittävä nostaa ylös päiväksi, vaikkei täällä ketään ole edes kotona. Eikä meillä ole edes sisällä kasveja, mitkä tarvii erityisesti valoa. Kissoja on, mutta ne osaa kyllä pujahtaa sinne ikkunan ja verhon väliin katteleen ulkomaailman menoa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Yks mikä ei vaan mene mun jakeluun on, "mikset oo avannut verhoja". Toistuu meillä usein, koska en vaan yksinkertaisesti osaa pitää sitä tärkeänä asiana ja unohdan sen. En vaan käsitä, että vaikka olis esimerkiksi kuinka kiire töihin, niin verhot olis kuulemma ehdittävä nostaa ylös päiväksi, vaikkei täällä ketään ole edes kotona. Eikä meillä ole edes sisällä kasveja, mitkä tarvii erityisesti valoa. Kissoja on, mutta ne osaa kyllä pujahtaa sinne ikkunan ja verhon väliin katteleen ulkomaailman menoa.

Tämä. Käydessäni isäni ja sen eukon luona aina vittu tuo sama. "Miksi et ole avannut verhoja luolamies!?" Toinen legendaarinen on kun krapuloissaan heräilet iltapäivällä niin faija tokaisee "Uskalsit tulla sitten pois sieltä bunkkerista!?" Voi vittu niin kulunutta läppää.

Lisätään vielä että tänään on ilmeisesti pastirolpäivä kun ei mitään ole vielä kuulunut. Siis nauttikaamme.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Toinen legendaarinen on kun krapuloissaan heräilet iltapäivällä niin faija tokaisee "Uskalsit tulla sitten pois sieltä bunkkerista!?" Voi vittu niin kulunutta läppää.

Sitten kun olet seniori-ikäinen, niin muistelet lämmöllä tuota isäsi läppää. Pistä tää talteen muistisi sopukoihin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Sitten kun olet seniori-ikäinen, niin muistelet lämmöllä tuota isäsi läppää. Pistä tää talteen muistisi sopukoihin.

Varmasti. Mutta onko joka kerta pakko sanoa tuo sama fraasi? Olenkin hänelle sanonut että mitäs jos keksittäis joku uusi? Isäni on hieno mies ja kunnioitan häntä suuresti mutta nyt pitäis vetästä joku uusi kani hatusta.
 

scholl

Jäsen
Yks mikä ei vaan mene mun jakeluun on, "mikset oo avannut verhoja". Toistuu meillä usein, koska en vaan yksinkertaisesti osaa pitää sitä tärkeänä asiana ja unohdan sen. En vaan käsitä, että vaikka olis esimerkiksi kuinka kiire töihin, niin verhot olis kuulemma ehdittävä nostaa ylös päiväksi, vaikkei täällä ketään ole edes kotona.

Jos ikkunat on aurinkoonpäin, verhot kannattaa pitää kiinni päiväsaikaan. Välimeren maissa on jopa ikkunaluukut sitä varten. Ne pidetään kiinni, jottei sisätiloista tule saunaa. Eli kannattaa siis pitää lyhyt luento siitä, miksi joku asia tehdään kuten esimerkiksi miksi auringonpuolen verhot pidetään kiinni. Sen verran pitää olla aina aikaa, että opastaa henkilöä, joka ei vielä ymmärrä perusasioita.

Jos osaa hyvin perustella joka asian elämässään, niin tuskin joutuu pitkään tuollaisia heppoisia kysymyksiä kuten "miksi aina pitää..." kohtaamaan. Eriasia on sitten, jos ei oikeasti tiedä vastausta. Silloin pitää sanoa: en tiedä. Esim. eilinen Kroatia-Tanska -peli oli tuollainen. Itse toivoin viihdyttävyyden vuoksi Kroatian menevän jatkoon ja uskoin heillä olevan vähän paremmat mahdollisuudetkin, mutten silti ennen peliä olisi tiennyt, kumpi voittaa eli olisin sanonut: en tiedä, mutta olisin voinut antaa arvion.

Monia asioita tässä ketjussa en ymmärrä. Esim. pahviroska kuten tyhjät vessapaperirullat pitää siirtää välittömästi sinne, minne pahvia kerätään tai tulee penaltia. Kuka helvetti haluaa nähdä jotain roskaa jossain, kun sen voi saman tien kiikuttaa jonnekin ellei jää sinne vessaan asumaan. Jos henkilö vaivautuu tulemaan WC-tiloista ulos, hän voi tuoda sen pahvin samalla matkalla sieltä pois. Ja kyllä jokaiselle tavaralle pitää olla oma paikka. Silloin kun on muistijälki aivoissa siitä, missä se tavara on, ei tarvitse käyttää aikaa mihinkään etsimiseen. Tavaroiden täytyy olla siellä, missä niiden kuuluu olla. Sillä ei ole mitään siivoamisen kanssa tekemistä, vaan on vain yksinkertaisesti dorkaa laittaa joku tavara väärään paikkaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
"Älä sitten telo itseäsi" noin about joka kerta kun lähden ulko-ovesta ulos jonkin harrastesäkin kanssa, milloin mihinkäkin harrastukseeni, noita kun piisaa.
No täytyy toki sen verran myöntää että en minä tuota minään nalkutuksena pidä ja vastaankin aina samalla tavalla "I'll try my best to". Sekin pitää myöntää että kun on tarpeeksi monta kymmentä vuotta tullut mentyä ja kolisuteltua, niin ei tämä kroppa enää ole ihan entisensä, joten noita eriasteisia urheiluvammoja silloin tällöin tulee. Kivahan se on myös tulla kotiin kun ensimmäinen kysymys on aina että: "no teloitko itseäsi". En minä nyt kuitenkaan ihan niin tohelo ole, että joka kerta jotain sattuisi, kuitenkin pääsääntöisesti ihan terveen kirjoissa ja urheilijahan ei tervettä päivää näe. Toki lämmittää mieltä kun joku on huolissaan oman terveyden puolesta.
 

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Et sitten viittinyt -nalkutus on muistutus jostain tekemättömästä/huomioimattomasta ajankohtaisesta asiasta. Luonnollisesti se tarkoittaa, että hoida tämä homma heti.

Koska/kuinka ajattelit -nalkutus on pahempi. Se sisältää syvälle luuhun osuvan piikin siitä, etten ole päässäni osannut/ ehtinyt miettiä ratkaisua mahdollisesti lähitulevaisuudessa siintävän ongelman hoitamiseksi. Usein puolisolla on jo keino mietittynä, mutta ikään kuin yhdenvertaisena talouden tukijalkana antaa hän minulle tilaisuuden avata suuni, ennen kuin teemme asiat hänen keksimällään tavalla.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
"Milloin ajattelit ajella tuon nurmikon!?" kuuluu kans tähän ketjuun ehdottomasti. "Nyt lähdetään sitten kauppaan!" myös monesti saa vitutuskäyrän huippuunsa. Ja se ei ole mikään vartin reissu kun siinä kierrätään kaikki helevetin seppälät(onneksi löivät lapun luukulle) sun muut vitun parturit niin viis tuntia riittää just ja just. Lompakko kans sanoo ne kuuluisat "Voiksitko sää!?"
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nämä kaikki itse asiaan liittyvät viestit tässä ketjussa voisivat olla nynnyketjussa.

Minua aidosti hämmentää, että niin monet miesoletetut suostuvat moista nalkutusta ottamaan alati vastaan. Ootte ihan kummia.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nämä kaikki itse asiaan liittyvät viestit tässä ketjussa voisivat olla nynnyketjussa.

Minua aidosti hämmentää, että niin monet miesoletetut suostuvat moista nalkutusta ottamaan alati vastaan. Ootte ihan kummia.
No ihan tavallisia suomalaisia miehiä jengi on täällä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Onhan tuo valitus rasittavaa mutta varmaan jokaiselle joskus niitä satelee. Eilinen oli suht bueno päivä kun ei nalkutusta tullut juuri lainkaan. Siima oli niinsanotusti löyhällä.
 

scholl

Jäsen
"Nyt lähdetään sitten kauppaan!" myös monesti saa vitutuskäyrän huippuunsa.

miksei hän lähde sinne kauppaan? Seurustelussa olennaista on synergiat eli jos on kaksi ihmistä, pitäisi päästä puolet helpommalla kuin yksi ihminen, kun työtehtäviä voi jakaa. Silloin jompikumpi menee kauppaan.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
miksei hän lähde sinne kauppaan? Seurustelussa olennaista on synergiat eli jos on kaksi ihmistä, pitäisi päästä puolet helpommalla kuin yksi ihminen, kun työtehtäviä voi jakaa. Silloin jompikumpi menee kauppaan.

Naidessakin tarvitaan vähintään kaksi. Eikö tämä ole tullut selväksi? Synergiat voi siinä vaiheessa työntää perseeseen kun jälkikasvua alkaa pukahdella. Se kun täällä sanotaan että on itse muka laivan kapteeni niin nämä nyhveröt omistaa salettiin itse vähintään yhden matkailuauton ja plussakortin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Nyt lähdetään sitten kauppaan!" myös monesti saa vitutuskäyrän huippuunsa.
Persele! Seuraava kommentti onkin sitten: katsotaan vielä nuo vaateosastot. Silloin aikaa marketeilla on jo kulunut vähintään kriittinen aika + ( ylimääräinen tunti * n ) Pitää vain toivoa, että samassa kompleksissa on myös viinakauppa.
Ei oikein jaksa/halua/toivo... *pelon värinää*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös