Ainoan kerran kesällä -98. Syynä Ahveniston uimarannalla maallevedetyssä, paksulla ketjulla tolppaan kytketyssä soutuveneessä istuminen sekä makkaraperunoiden syöminen klo. 5:20 aamulla. Juu, humalassa olin, mutta paikalla oli minun lisäkseni kaverini yhtäläisessä hiivassa sekä vanhempi aamu-uinnille tullut selväpäinen herrasmies, joka piti hyvänä asiana meidän paikalla oloa jos vaikka vedessä sattuisi jotain.
Paikalle tuli Mondeo, ja papereita kyseltiin. Minulla oli ajokortti mukana, kaverilla ei. Nahkapääfasisti sinisessä haalarissaan katsoi korttini, ja pyysin sitten mokomaa kohteliaasti takaisin. Vastaus oli että saat aamulla, laitoksella. Aloitin jumalattoman avautumisen, jota jatkoin koko hotelli Miekalle vieneen turvallisen automatkan ajan.
Tulos: Ei merkintöjä mihinkään, ei sakkoja, ei mitään. Ja sillä avautumisella olisi kyllä pitänyt tulla jotain virkamiehen vastustamisesta ja herjaamisesta. Tosin tuolloin olisi pitänyt mainita myös kiinniottoni syy ja paha kurki kumminkin kun paikalla oli ollut tuo harmaapäinen herrasmies, joka muuten tuli poliiseille selittämään ennen lähtöäni että "eivät nämä nuoret miehet mitään ole täällä tehneet". Sai vastauksena virkavallalta uhkeuksen "Älkää sekaantuko tähän tai...".
Hilpeyttä tarinani on myös itsessäni jälkeenpäin herättänyt. Tuli muun muassa putkasta käytävän puolelle huudettua vaatimukset "Lisää kaasua, me eletään vielä" ja "Hakatkaa vaan, mutta tovereita en petä".