Tämän piti mennä alunperin Kotkaniemen ketjuun, mutta laitetaan mieluummin tänne ja lisäilen hieman tekstiä:
Eiköhän tässäkin ketjussa vielä kansitakit käänny suhisten, kun sen aika koittaa.
Vai että Mika Partanen ennemmin kuin Jesperi Kotkaniemi
@Jore12 ? Voi luoja... :D Harmi ettei noita viisaita mielipiteitä muuten näkynyt silloin kun se olisi ollut ajankohtaista. Jälkiviisastelu on aina yhtä hauskaa :) SannuliJosefiinuli#50 haaveilee tapansa mukaan Tammisista ja Summasista ja ties mistä, aina yhtä hauskaa :D Tuokaa nyt joku vielä ne Kurtis MacLean ja Lada Laatikainen taas keskusteluun, kuten alkusyksystä! Niiden kanssa peli menisi kai paremmin, kuin Kotkaniemen ja Borgmanin? :D
No, itse olen ainakin tyytyväinen, että saatiin Jesperi edes hetkeksi vielä Pataan. Mies on omaa luokkaansa pelimiehenä, sen luulisi tolloimmankin ymmärtävän. Ja ei, minäkään en ole täysin tyytyväinen hänen ensi peliensä esityksiin, mutta tunnistan kyllä erinomaisen pelaajan kun näen sellaisen ja Kotkaniemi sattuu sellainen olemaan. Eiköhän ne tolppakudit ala jossain vaiheessa menemään sisäänkin.
Oikeesti, täällä jotkut unelmoi potkuista ties kenelle, Kotkaniemelle, Selinille, Kerttulalle... Herätkää nyt saatana jo :D Oli odotettavissakin, että kausi käynnistyy kankeasti. Vähän reilu kymmenen peliä vasta pelattu ja pitkä kausi edessä. Eiköhän se siitä vielä lähde kulkemaan, ulkomaalaisvahvistukset ainakin ovat alkaneet vastaamaan huutoon pisteiden valossa. Toki se voi olla lähtemättäkin, mutta joukkue on mielestäni edelleen riittävän vahva siihen, että menestys paranee viime kaudesta.
Joukkue ei pelaa joukkueena ja se on ongelma, johon valmennus varmasti perehtyy. Joukkue on sen verran nimivahva, että kyllä noilla pelaajilla voi menestystä saavuttaa. Selin palkattiin nostamaan Ässät sieltä suosta, johon pappa-Kotkaniemi Ässät ajoi. Sitä työtä hän on tehnyt ja selvästi onnistunutkin siinä. Nytkö hänet pitäisi potkia pois kesken projektin? Kerttulan tekemä työ on mielestäni edelleen hyvää. Vai miten se muka on muuttunut huonoksi? Ja hänetkin pitäisi potkia pois? Kotkaniemi ja Borgman ovat kaikesta huolimatta ylivoimaisesti parhaat pelaajat porukassa, mutta heidätkin pitäisi potkia pois? Voihan vittu teidän kanssa, ymmärrättekö itsekään miten hölmöjä juttuja nuo on? :D
Ainoa asia josta olen oikeasti huolissani on Linus Söderströmin terveystilanne. Häntä tarvitaan voittamaan Ässille pelejä nyt kun joukkuepeli on vielä hakusessa. Ja tarvitaan toki muutenkin kunnon ykkösmaalivahti. Aitto tai Tirronen eivät taida pystyä kantamaan niin raskasta taakkaa. Mutta muuten odotan että joukkue alkaa pelaamaan hiljalleen paremmin yhteen, kunhan valmennus keksii siihen keinot. Joka vuosi aloitetaan nollasta ja edetään hiljalleen niin, että keväällä ollaan niin kovassa iskussa kuin se on mahdollista. Odottiko joku oikeasti, että Ässien peli soljuu kuin vettä vain heti kauden alusta?
Tottahan minä ymmärrän, että runsasnumeroinen tappio Lukolle harmittaa jokaista Patasydäntä. Harmittaa se minuakin. Mutta kyseessä oli lopulta kuitenkin yksi ottelu yhtä joukkuetta vastaan, josta olisi voitu saada kolme pistettä, muttei saatu. Peli muiden joukossa. Ja kyllä, tiedän että Ässien peli ei näytä hyvältä ja tiedän että 9-1 ovat sellaiset lukemat, joita kenenkään ei tarvitse hyväksyä.
Kunhan maalivahtitilanne ratkeaa parhain päin, en näe isossa kuvassa syytä huoleen. Pelaajarosteri kestää tarkastelun muilta osin. Näin ollen ainakaan itselläni ei ole syytä muuttaa odotuksiani kauden suhteen. Viime kaudella yhdeksänsiä, tällä kaudella ennustin muistaakseni sijat 5-8. Pidän siitä kiinni. Panikoikaa te muut rauhassa jos tykkäätte, minä en osaa.
Sanon nyt vielä tähän loppuun, että en minä tässä halua sen kummemmin ylpeillä tai lesota. Pahoittelen tuota pilkallista sävyä viestissä. Tiedän että tämä on hyvin tunteikas aihe ja on ymmärrettävää että tietyissä tilanteissa kuohuu. Ja täytyy myös muistaa, että minäkin voin olla väärässä. Tulen kyllä tunnustamaan sen, mikäli kauden päätteeksi niin tapahtuu. Minäkin olen vain ihminen ja erehtyminen jos joku on inhimillistä. Se pätee meihin kaikkiin.