Koripallon MM – liveseuranta

  • 110 620
  • 1 096
Tilastojen perusteella oli noin neljän prosentin todennäköisyys siitä, että Koponen heittää molemmat ohi.

Itse pääsin 43,75% todennäköisyyteen tässä turnauksessa?

Ei nyt fifty/sixty mutta ei kaukanakaan siitä.

Itse näin kokonaisuutena korisjoukkueelta hienon suorituksen enkä sitä että iso kuva muuttuis minuutissa housuun paskomiseksi. Eipä sillä, rikkoa olisi pitänyt, eihän sitä mikään muuta.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Tämäkin joukkue on jo yhdenlainen suonenveto, jossa materiaalin ohuutta on paikattu taktisella osaamisella. Joka sekin meni tänään ketuilleen, btw :)

Suomen jääkiekkojoukkuekin on oppinut vasta viime vuosina voittamaan.

...ja lentismaajoukkue on pelannut kymmenkunta vuotta maailmanliigassa maailman parhaita vastaan. Kun pelit kovenee, voittaja ratkaistaan usein sillä, kuka käsittelee ultimaalisen paineen ja onnistumisen pakon parhaiten. Korismaajoukkueelle tämä turnaus on tätä koulua.
 

SaucerPass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs
Katselin uudestaan. Ja ehdottomasti Dettman muni myös. Suomen olisi pitänyt tosiaan ehkä rikkoa ja antaa vaparit TAI antaa turkkilaisen ajaa ja tehdä kakkonen mutta sen sijaan annettiin (Murphy?) lähes vapaa kolmosen paikka kulmaan. Ehdottomasti myös karmea muniminen taktisesti.

Se syy, miksi jotkut valmentajat eivät halua rikkoa tuollaisessa tilanteessa, on, että hyökkääjä voi ennakoida rikettä pyrkiä heittämään. Jos puolustajan katsotaan rikkoneen heittävää pelaaja 3 pisteen kaaren takana, seurauksena onkin kolme vapaa heittoa, vaikka pallo ei olisi lähelläkään mennä koriin. Kovin helposti tuota ei vihelletä, jos heitto lähtee puolesta kentästä tai sen pahemmalta puolelta, mutta riski on olemassa.

Kyse on tässä tilanteessa ennen kaikkea pelaajien henkilökohtaisesta virheestä. Voin vakuuttaa, että jokaisen pelaajan pitäisi tietää ilman valmennustakin, ettei tuossa tilanteessa saa antaa mahdollisuutta kolmen pisteen suoritukseen. Nyt se vain unohtui. Yhtä paha virhe olisi ollut rikkoa lay-uppia tekevää pelaajaa, koska silloin olisi pallon mennessä koriin annettua extra-vaparilla sauma tasoittaa. Ei siinä Dettman olisi voinut ottaa edes aikalisää, jonka aikana muistuttaa pelaajia tästä, kun peli jatkui suoraan Koposen missien jälkeen.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Edelliset isot kisat olivat 1964 Tokion Olympialaiset. Miksi? Koska meillä ei ole riittävästi tämän tason materiaalia. Jos tämä koko 50 vuotta olisi pelattu arvokisoissa ymmärtäisin katkeruuden paremmin.

Katsotaan mieluummin otteluita otteluina eikä pyritä selittelemään tappioita yleisfaktoilla. Jos niitä yleisfaktoja katsotaan pelkästään niin Suomen ei edes pitäisi olla MM-kisoissa. Ottelun tapahtumiin nähden katkeruuteen on täysi oikeus suomalaisilla, aivan sama vaikka vastassa olisi ollut NBA All Stars.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itse pääsin 43,75% todennäköisyyteen tässä turnauksessa?

En tiedä laskutavastasi, mutta itse laskin sen perusteella, että Koposen onnistumisprosentti maajoukkueuralla vapareissa on noin 80. Täten todennäköisyys molempien vaparien epäonnistumiselle oli 0,2x0,2=0,04.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
En tiedä laskutavastasi, mutta itse laskin sen perusteella, että Koposen onnistumisprosentti maajoukkueuralla vapareissa on noin 80. Täten todennäköisyys molempien vaparien epäonnistumiselle oli 0,2x0,2=0,04.
Asia on matemaattisesti ja siten todellisuudessa juuri näin.
 
En tiedä laskutavastasi, mutta itse laskin sen perusteella, että Koposen onnistumisprosentti maajoukkueuralla vapareissa on noin 80. Täten todennäköisyys molempien vaparien epäonnistumiselle oli 0,2x0,2=0,04.

Joo, oikeassa olet. Vaikka käytinkin onnistumisprosenttina mm-tasolla heitettyjä vapareita. Möhlin kun laskin onnistumisprosenttia molemmille heitoille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En nähnyt peliä, mutta tunnetusti lopussa rikkominen on normaali tapa ja eihän tämä nyt mikään valmennuksen taktinen moka ollut. Kotti ei tällä kertaa rikkonut, mutta ei se mikään taktinen päätös ollut ainakaan siinä tilanteessa erikseen tehtynä.

Sitä en tietenkään tiedä onko olemassa joku yleisohjeistus tilanteelle mitä jatkuvasti tulee vai ratkaiseeko jokainen pelaaja sen aina itse. Uskoisin jälkimmäiseen.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Parin tunnin päästä mennään taas. Ainakin kannattajalla on xxxxxx housussa jo nyt. Kyllähän sitä ihmettä toivoisi että ollaan 16 parhaan joukossa. Aika yllättäen Suomea pidetään kertoimien perusteella hienoisena ennakkosuosikkina, mutta NZ on pelannut varsin kelpo kisat ja USAa vastaan olivat suorastaan hyviä ensimmäisen puolikkaan.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Voitto ja turnaus on onnistunut, tappio ja paskaa sataa niskaan viikkokaupalla. Kärjistetysti.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Nätti tasoitus mustilta, siinä vietiin suomalaisia.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Eiköhän nämä kisat ala olla tässä...
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Heittopeli ei toimi ja levypalloissa ollaan täysin pimennossa. Sellanen alku tähän peliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös