En oikein jaksa tähän muuta vastata, kuin että olen kanssasi eri mieltä molemmista. Luulen, että sinulla ei ole tarpeeksi tietoa lajista, sen fyysisistä ja teknisistä vaatimuksista, jos voit sanoa noin.
On aika luonnollista, että isot miehet (siis oikeasti isot miehet 200-205 cm ja siitä ylöspäin) eivät voi pärjätä erilaisissa testeissä. Monien kohdalla haaste on se, miten keho saadaan ylipäätään toimimaan lihasten ja koordinaation osalta. Mutta varmaan ymmärrät, että kun puhutaan esimerkiksi 190 senttimetrisestä NBA-tähdestä (vaikkapa nyt tulee mieleen Russell Westbrook tai Derrick Rose nykypelaajista), puhutaan ihan oikeasti huippurheilijasta myös testitulosten perusteella. Myös nämä koriksen jättiläiset ovat huippu-urheilijoita, vuosia tehneet työtä sen eteen, että pystyvät käyttämään kehoaan maailman huipulla omassa roolissaan. Mistä päästäänkin siihen, että koripallossa myös pelipaikka vaikuttaa siihen, minkälaisia ominaisuuksia tarvitaan. Esim. korinalus-pelaaja VOI pärjätä, vaikka hänellä olisi hiukan ylimääräistäkin kehossaan, johtuen siitä että korin alla tarvitaan paljon voimaa ja massaa. Toisaalta takamiehet ovat nopeita ja kykeneviä juoksemaan pidempiä matkoja otteluiden aikana.
Enempää en jaksa avautua asiasta tässä, koska selvästikin sulla on asenteellinen aliarvostus koripalloa kohtaan. Itse en osaa väheksyä muita lajeja ja muiden lajien urheilijoita, koska hekin ovat hioneet lajissa tarvittavat ominaisuudet huippuunsa.