KooKoon junnut

  • 62 007
  • 319

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Everton kirjoitti:
Valitettavasti en osaa mitään syväluotavaa analyysia nuorukaisesta tehdä.
Kuten nimestäkin voi päätellä, on Matti syntynyt Calgaryn olympiahuuman aikoihin ja Anjalankoskella.

Tilastoja:
2005-06 KooKoo B-SM 9. 4+2=6, B-divari 9. 13+5, A-divari 3. 1+1=2
2004-05 KooKoo B-SM 19. 11+8=19
2003-04 AaKoo C-divari 14. 29+7=36

Melkoiset lukemat tuolla C-kaudella...

Tämä kertoo kaiken. Kiitos Everton taas kerran olennaisista tiedoista.
Anjalankoskelaisuus yhdistää Aapo Lampista s.1986, Valtteri Skyttää s. 1987 ja Matti Nykästä s. 1988. Huippulupauksia kaikki kolme.
C-divaripeleissä 2003-2004 Matti on ollut aika paljon jäällä. Niinkuin oli Aapokin tiukoissa otteluissa pari vuotta aikaisemmin KooKoota vastaan. Kerran, kun AaKoo löi yllättäen Empun ja Tumen KooKoon, oli Aapo jatkuvasti jäällä ja iski voitakkaat osumat. Liian itsekkäänä kokivat kouvolalaiset tuolloin Aakoon Aapon.
Juniorina paljon peliaikaa, mieluimmin jo ihan pienestä lähtien. Siinä yksinkertainen resepti myös KooKoon juniorituotannolle. Ei sen puoleen, kyllä ne Emppu ja Tumekin saivat paljon peliaikaa C-junioreissa tärkeissä otteluissa.

Huikea ketju, mikäli AaKoon pojat joskus samassa SM-liigajoukkueessa pelaavat!
 

MadCroc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Everton kirjoitti:
Lahjoista kertoo kuitenkin jotain sekin, että on noussut mielestäni joukkueen ykköshyökkääjäksi ohi maajoukkueessakin pelanneen Kivirannan. Tai onhan Nykänenkin noilla leireillä tainnut käydä. Kuten nimestäkin voi päätellä, on Matti syntynyt Calgaryn olympiahuuman aikoihin ja Anjalankoskella.

Miika Kiviranta ei ole ollut missään vaiheessa KooKoon B-junnujen ykköshyökkääjä vaan Nykänen on ollut sitä koko kauden. Kivirantahan lähti pois joukkueesta marraskuun lopulla koska ei mielestään saanut tarpeeksi peliaikaa. Tällä hetkellä Kiviranta pelaa Titaaneitten B:ssä kakkos-tai kolmosdivaria. Toki poika on lahjakas, mutta jos pelaajaksi haluaa joskus tulla niin asenteen pitää parantua aika rutkasti.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Everton kirjoitti:
Lahjoista kertoo kuitenkin jotain sekin, että on noussut mielestäni joukkueen ykköshyökkääjäksi ohi maajoukkueessakin pelanneen Kivirannan. Tai onhan Nykänenkin noilla leireillä tainnut käydä.

Jos nyt hyökätään kaikki joukolla Evertonin kimppuun niin korjataan sitten sen verran, että Kiviranta ei ole koskaan pelannut maajoukkueessa. Myöskään Nykänen ei ole ollut yhdelläkään maajoukkueleirillä. Eipä sillä nyt niin väliä, mutta ajattelin nyt vain korjata.
 

Narmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harri Yrttiaho
Everton kirjoitti:
Lahjoista kertoo kuitenkin jotain sekin, että on noussut mielestäni joukkueen ykköshyökkääjäksi ohi maajoukkueessakin pelanneen Kivirannan. Tai onhan Nykänenkin noilla leireillä tainnut käydä. Kuten nimestäkin voi päätellä, on Matti syntynyt Calgaryn olympiahuuman aikoihin ja Anjalankoskella.

Ei herranjumala mitä suustasi päästät. Kiviranta vaivoin mahtuu kokoonpanoon ja teki alkukaudesta pari merkityksetöntä maalia. Nykänen on aina ollut kymenlaakson paras -88 juniori ja uskon, että on edelleen. Kiviranta tosiaan ei ole B:ssä tehnyt oikeastaan mitään. Noin nuorena nuo maajoukkueleirit mennään suurimmaksi osaksi suhteilla jne. Tällä kaudella Kivirannan näytöt ovat 0%.
 

#104

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
siffa kirjoitti:
Kerrotko Everton vähän tästä Matti Nykäsestä.
Everton kirjoitti:
Tilastoja:
2005-06 KooKoo B-SM 9. 4+2=6, B-divari 9. 13+5, A-divari 3. 1+1=2
2004-05 KooKoo B-SM 19. 11+8=19
2003-04 AaKoo C-divari 14. 29+7=36
siffa kirjoitti:
Tämä kertoo kaiken. Kiitos Everton taas kerran olennaisista tiedoista.
Mielestäni eräät kirjoittajat käyttävät palstalle kirjoittaessaan aivan liikaa lähteinään pelkkiä tilastoja, esimerkki kyllä hieman kärjistetty. Kuitenkin edeltäviltä kirjoittajilta tuli ilmi, että tiedot ja tilastot mm. maajoukkuenimistä eivät ole kovinkaan luotettavia, tieto varmasti on varminta kun itse käy pelejä seuraamassa. Itse tosin harvoin käyn vähäisellä vapaa-ajallani seuraamassa, mutta en myös sen seurauksena mene puhumaan mitä sattuu.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Johan ajojahdin kohteeksi jouduin...

Ajattelemattoman vertaukseni sai kuitenkin asiantuntijoita kaivautumaan koloistaan esille, joten sikäli lopputulos oli hyvä. Puolustuksekseni totean kuitenkin, että muutamassa alkusyksystä näkemässäni ottelussa Kiviranta oli tosi hyvä. Sekoilin kuitenkin ajatuksissani vähäsen, sillä en tuota kirjoittaessani muistanut hänen olevan vasta ikäluokkaa -90.

Molemmat em pelaajathan olivat viime kaudella noilla liiton tarkkailuleireillä. Itse olin lisäksi bongaavinani jossain vaiheessa Kivirannan vielä maajoukkueen ehdokaslistallakin, mutta kaipa muistan väärin. Nykäsestä olemme kuitenkin ilmeisesti kaikki samaa mieltä: erittäin mielenkiintoinen nuorukainen.

#104, tänä syksynä ehdin itse seuraamaan kymmenkunta junnujen (A&B) matsia. Viime kausina olen käynyt niitä katsomassa noin 20-30, joten ihan pelkkiä tilastoanalyyseja en sentään tee... Tuttuja minulla ei kuitenkaan joukkueissa ole, enkä ole minkään sortin asiantuntija. Pyrin silti kirjoittamaan omia rajallisia huomioitani tännekin. Ja koska tämä on keskustelupalsta, niin korjaukset ja eriävät mielipiteet ovat kerrassaan suositeltavia niiltä, ketkä paremmin tietävät ja lajia ymmärtävät.


Tietäjille vielä kysymys Mika Weckmanista: palaako kevätpuoliskon aikana?
 

#104

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Everton, tämä tulee minulle helpotuksena ettet pelkästään seuraa tilastojen kautta pelejä. Inhimilliset erehdykset ymmärrän täysin, siksi asia kääntyikin parhain päin.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Everton kirjoitti:
Tietäjille vielä kysymys Mika Weckmanista: palaako kevätpuoliskon aikana?

Tuskin, tuskin, mutta toivossa on hyvä elää.

Kyllähän Kiviranta oli ensimmäisellä ikäluokkansa maajoukkueleirillä, mikä järjestettiin Pohjola-leirin jälkeen. Nykänen puolestaan oli Finnair-turnauksessa. Mutta kumpaakaan en toistaiseksi sotkisi maajoukkuekuvioihin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
#104 kirjoitti:
Mielestäni eräät kirjoittajat käyttävät palstalle kirjoittaessaan aivan liikaa lähteinään pelkkiä tilastoja, esimerkki kyllä hieman kärjistetty. Kuitenkin edeltäviltä kirjoittajilta tuli ilmi, että tiedot ja tilastot mm. maajoukkuenimistä eivät ole kovinkaan luotettavia, tieto varmasti on varminta kun itse käy pelejä seuraamassa. Itse tosin harvoin käyn vähäisellä vapaa-ajallani seuraamassa, mutta en myös sen seurauksena mene puhumaan mitä sattuu.

Minulle, joka en tiennyt Matti Nykäsestä aikaisemmin mitään, kertoivat Evertonin huolella tehdyt tilastotiedot "kaiken" minun lähtötilanteeseeni nähden. Enemmän kertovat tilastot kuin subjektiiviset näkemykset pelaajasta. Varsinkin, kun Nykäsen tilastoluvut ovat todella kovat. Tämä pelaaja on nähtävä myös kaukalossa pelaamassa, koska hänen panoksensa KooKoon B-junioreiden pärjäämiselle on aivan ratkaiseva. Samaan tapaan Valtteri Skyttä vastasi KooKoon menestyksestä viime talvena.
Ennenkuin pääsen Nykäsen pelaamista seuraamaan niin kerrotko Everton, minkä kokoisesta pelaajasta on kysymys.
Kun tutustuin KooKoon B-junioreiden pelaajalistaan ja valmentajiin niin anjalankoskelaisuus ja sen vaikutus KooKoon junioritoimintaan vahvistui. B:n valmentaja on anjalankoskelainen Vesa Kolsi. Lieneekö ollut vaikuttamassa kovaan Anjalankosken juniorituotantoon, jonka helmistä (Lampinen, Skyttä, Nykänen, Arola) KooKoo saa nyt nauttia.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
siffa kirjoitti:
Ennenkuin pääsen Nykäsen pelaamista seuraamaan niin kerrotko Everton, minkä kokoisesta pelaajasta on kysymys.

En ole Everton, mutta kerron silti. Aikaisemmin tässä samassa ketjussa eräs Ketterän kannattaja muisteli Nykästä sanoin "iso, mutta pulska". Sitähän taitaa olla vieläkin. Kookas pelaaja jolla tuntuu voimaa ja massaa riittävän.
Laukauksia ja taklauksia kannattaa seurata, kumpaistenkaan tielle ei varmasti ole halukkaita.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
IceMaster kirjoitti:
En ole Everton, mutta kerron silti. Aikaisemmin tässä samassa ketjussa eräs Ketterän kannattaja muisteli Nykästä sanoin "iso, mutta pulska". Sitähän taitaa olla vieläkin. Kookas pelaaja jolla tuntuu voimaa ja massaa riittävän.
Laukauksia ja taklauksia kannattaa seurata, kumpaistenkaan tielle ei varmasti ole halukkaita.

Kiitos. Mielenkiinto Nykästä kohtaan senkun vain kasvaa. Nostaneekohan Kotro jo A:n peleihin kevään mittaan?
 

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
siffa kirjoitti:
Kiitos. Mielenkiinto Nykästä kohtaan senkun vain kasvaa. Nostaneekohan Kotro jo A:n peleihin kevään mittaan?

22 H NYKÄNEN Matti 3 1+1=2, siinä ajun tilastot ykkösen jatkosarjasta.
 

MadCroc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli vähän luettua noita vanhempia kommentteja ennen Nykäs-keskustelua niin *battery* nimimerkillä varustettu henkilö kyseli muutamasta "kadonneesta" hyökkääjästä. Tarkoitit varmaan Miika Kivirantaa ja Juuso Mattilaa, jotka eivät enää KooKoon B-junnuissa pelaa.
Tosiaankin, kaksikko vaihtoi maisemaa ja nykyään he pelaavat Titaaneissa kotkasta kun ovat kotoisin.
Joukkueen kaksi muuta kotkalaista: Joonas Tiainen ja Olli Kaaronen, sen sijaan pelaavat vielä kouvolassa. Tiainen jopa johtaa KooKoon puolustajien pistepörssiä, tehoin 0+8 9 pelissä.

Nykäsestä voisi vielä sanoa että kaveri pärjäisi A-junnuissa helposti mutta taitaa olla liian tärkeä mies b-junnuille pelatakseen A:ssa. Hän tekee maalin melkein varmasti jos pääsee p-pisteeltä ampumaan. Ylivoimassa se s**tanan kova lämäri on tehnyt tuhojaan. Nykänen osaa pelata myös fyysisesti, kuten varmasti ne ketkä ovat käyneet katsomassa tietävätkin. Pelisilmää ja nopeutta löytyy myös.
Joten kannattaa käydä kaveria katsomassa!
 
Suosikkijoukkue
KooKoo
Gärdström

Nyt kun on tullu katseltua nuorten mm-kisoja niin on ihan hyvä vaan että gärdströmiä ei valittu mukaan.Vauhti ja tempo on niin kova ettei puolustaja joka ei pysy edes mestis vauhdissa pystyisi tekemään siellä yhtään mitään. Kyllä se niin on että tumellakin on jo 3 kausi mestiksessä niin pitäisi alkaa näyttöjä tulemaan. Nhl varaukset ja muut hömpötykset voi unohtaa. Tulee vain mieleen Haapalainen joka aikanaan Mustosen suosikkina nousi b-junnuista edustukseen ja kuinkas miehen kävikään. Sama vertaus pätee tumeen hyvillä suhteilla edustuksen rinkiin ja sen avulla maajoukkue kytkökset. Haapalinen ei aikanaan maajoukkueisiin päässyt vaikka oli junnuna edustuksessa koska 83-84 ikäluokat oli niin kovia että ei riittänyt se että on vain mestis ringissä. Tume pitäisi pistää suomisarjaan kehittymään se olisi ehdottoman oikea paikka eikä mestis kehityksen kannalta.
 

Vinka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo, HIFK
stan mikita#21 kirjoitti:
Nyt kun on tullu katseltua nuorten mm-kisoja niin on ihan hyvä vaan että gärdströmiä ei valittu mukaan.Vauhti ja tempo on niin kova ettei puolustaja joka ei pysy edes mestis vauhdissa pystyisi tekemään siellä yhtään mitään. Kyllä se niin on että tumellakin on jo 3 kausi mestiksessä niin pitäisi alkaa näyttöjä tulemaan. Nhl varaukset ja muut hömpötykset voi unohtaa. Tulee vain mieleen Haapalainen joka aikanaan Mustosen suosikkina nousi b-junnuista edustukseen ja kuinkas miehen kävikään. Sama vertaus pätee tumeen hyvillä suhteilla edustuksen rinkiin ja sen avulla maajoukkue kytkökset. Haapalinen ei aikanaan maajoukkueisiin päässyt vaikka oli junnuna edustuksessa koska 83-84 ikäluokat oli niin kovia että ei riittänyt se että on vain mestis ringissä. Tume pitäisi pistää suomisarjaan kehittymään se olisi ehdottoman oikea paikka eikä mestis kehityksen kannalta.


Aika katkeran kuuloista tekstiä. Eikö oma ura ole tuottanut tulosta vai eikö oma poika ole pärjännyt? Jäikö koulukin kesken jääkiekon takia, kun yhdyssanat + muut tuottavat vaikeuksia?

+/- -tilaston mukaan Gärdström on pärjännyt todella hyvin ja myös katsomosta peli näyttää hyvältä. Varmistavaan rooliin Tuomaksen rauhallinen pelityyli sopii hyvin hyökkääjien taakse. Väläyttipä Tuomas joskus nopeuttaan hyökkääjänäkin eli se siitä temmosta. Olisi pärjännyt mm-kisoissakin varmasti, sen verran vakuuttavia pelejä pelasi leijonapaidassa. (Tosin Aapo ja Valtterikaan eivät olisi joutuneet häpeämään kisoissa)
 
jeejou kirjoitti:
Aika katkeran kuuloista tekstiä. Eikö oma ura ole tuottanut tulosta vai eikö oma poika ole pärjännyt? Jäikö koulukin kesken jääkiekon takia, kun yhdyssanat + muut tuottavat vaikeuksia?

+/- -tilaston mukaan Gärdström on pärjännyt todella hyvin ja myös katsomosta peli näyttää hyvältä. Varmistavaan rooliin Tuomaksen rauhallinen pelityyli sopii hyvin hyökkääjien taakse. Väläyttipä Tuomas joskus nopeuttaan hyökkääjänäkin eli se siitä temmosta. Olisi pärjännyt mm-kisoissakin varmasti, sen verran vakuuttavia pelejä pelasi leijonapaidassa. (Tosin Aapo ja Valtterikaan eivät olisi joutuneet häpeämään kisoissa)

Päävalmentajahan sen ratkaisun tekee. Useinhan käy niin, että monta hyvää pelaajaa jää ulos nuorten maajoukkueesta, koska heidän pelityylinsä (tai muut ominaisuudet) eivät sovi kyseisen valmentajan peluutukseen. Ainahan voidaan spekuloida valintoja :)
 

obe'

Jäsen
Suosikkijoukkue
#8
Anders1412 kirjoitti:
Päävalmentajahan sen ratkaisun tekee. Useinhan käy niin, että monta hyvää pelaajaa jää ulos nuorten maajoukkueesta, koska heidän pelityylinsä (tai muut ominaisuudet) eivät sovi kyseisen valmentajan peluutukseen. Ainahan voidaan spekuloida valintoja :)

Totta, kisoihin valitaan pelaajat, jotka pelaavat parhaiten joukkueena, eikä joukkueellista parhaita pelaajia.
 
Suosikkijoukkue
KooKoo
jeejou kirjoitti:
Aika katkeran kuuloista tekstiä. Eikö oma ura ole tuottanut tulosta vai eikö oma poika ole pärjännyt? Jäikö koulukin kesken jääkiekon takia, kun yhdyssanat + muut tuottavat vaikeuksia?

+/- -tilaston mukaan Gärdström on pärjännyt todella hyvin ja myös katsomosta peli näyttää hyvältä. Varmistavaan rooliin Tuomaksen rauhallinen pelityyli sopii hyvin hyökkääjien taakse. Väläyttipä Tuomas joskus nopeuttaan hyökkääjänäkin eli se siitä temmosta. Olisi pärjännyt mm-kisoissakin varmasti, sen verran vakuuttavia pelejä pelasi leijonapaidassa. (Tosin Aapo ja Valtterikaan eivät olisi joutuneet häpeämään kisoissa)
Hei poika pieni! Omaa uraa ei ole ollut eikä omaa poikaa vielä ole. Koulutus on varmasti korkeampi kuin sinulla.En vain jaksa joka ikistä lyöntiä oikein kirjottaa näin pitkissä teksteissä,koska olen aika hidas ja huono kirjoittaja. Katkera en ole,mutta tuon oman poikkeavan näkökantani esiin kun pelaajaa jota hehkutetaan ei ole hehkutusten arvoinen. Gärdström on hidas ja piste. on ollut niin pahassa viennissä välillä , että huhhuh!! ja mitä tempoon tulee niin voin sanoa useat nuorten mm-kisat paikanpäältä seuranneena,että tempo on kovempi kuin sm-liigassa!
 

Vinka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo, HIFK
Anders1412 kirjoitti:
Päävalmentajahan sen ratkaisun tekee. Useinhan käy niin, että monta hyvää pelaajaa jää ulos nuorten maajoukkueesta, koska heidän pelityylinsä (tai muut ominaisuudet) eivät sovi kyseisen valmentajan peluutukseen. Ainahan voidaan spekuloida valintoja :)

Samaa mieltä olen kanssasi. Viestilläni en tarkoittanut kritisoida pelaajavalintoja, varmasti parhaat ovat siellä pelaamassa. Lähinnä tarkoitin naurettavaa vihjausta suhteilla pääsemisestä maajoukkuerinkiin. Eiköhän jokainen poika ole siellä omien avujensa ansiosta.

ja stan mikita #21: mikä hehkutus? Aika vähän Gärdströmistä on kirjoitettu missään. Kirjoituksessasi minua harmitti pessimistisyys ja perinteinen suomalainen (kouvolalainen?) kateus. Jos pelaaja tekee työtä oman kehityksen ja joukkueensa eteen ja vieläpä se noteerataan maajoukkuekuvioissa, niin miksi siitä ei saisi iloita? Ja ehkä vähän hehkuttaakin? Aika harva kouvolalainen on samaan pystynyt. Itseäni ainakin ilahduttaa kun joku oman kaupungin tyttö/poika menestyy niin lajissa kuin lajissa.

edit: olet sitä mieltä että Gärdström on hidas, ok. Minä olen eri mieltä, mutta jokaisellahan on oikeus mielipiteisiin. Jokaisella pelaajalla on varmasti parannettavaa, jollain nopeudessa, jollain voimassa jne.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KooKoo
jeejou kirjoitti:
Samaa mieltä olen kanssasi. Viestilläni en tarkoittanut kritisoida pelaajavalintoja, varmasti parhaat ovat siellä pelaamassa. Lähinnä tarkoitin naurettavaa vihjausta suhteilla pääsemisestä maajoukkuerinkiin. Eiköhän jokainen poika ole siellä omien avujensa ansiosta.

ja stan mikita #21: mikä hehkutus? Aika vähän Gärdströmistä on kirjoitettu missään. Kirjoituksessasi minua harmitti pessimistisyys ja perinteinen suomalainen (kouvolalainen?) kateus. Jos pelaaja tekee työtä oman kehityksen ja joukkueensa eteen ja vieläpä se noteerataan maajoukkuekuvioissa, niin miksi siitä ei saisi iloita? Ja ehkä vähän hehkuttaakin? Aika harva kouvolalainen on samaan pystynyt. Itseäni ainakin ilahduttaa kun joku oman kaupungin tyttö/poika menestyy niin lajissa kuin lajissa.

edit: olet sitä mieltä että Gärdström on hidas, ok. Minä olen eri mieltä, mutta jokaisellahan on oikeus mielipiteisiin. Jokaisella pelaajalla on varmasti parannettavaa, jollain nopeudessa, jollain voimassa jne.
Hahaa vai että kateellinen? Voin sanoa,että en tippaakaan.En tunne koko miestä enkä ole koskaan ollut missään tekemisissä en hyvässä enkä pahassa. Hehkuttaa saa,mutta se on ansaittava.Minä ainakin olen mielissäni ainakin Lampisen ja Skytän onnistumisista sillä he pärjäävät mainiosti. Gärdströmin paras paikka kehittyä olisi suomi-sarja ja pelata isoja minuutteja kuin olla mestiksessä pujottelukeppinä.Raaka totuus on se,että jos pikkuleijonien parhaatkin pakit on pyörityksessä niin vielä pahemmassa olisi G.
 

Vinka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo, HIFK
stan mikita#21 kirjoitti:
Hehkuttaa saa,mutta se on ansaittava.Minä ainakin olen mielissäni ainakin Lampisen ja Skytän onnistumisista sillä he pärjäävät mainiosti.

Palaan nyt vielä kerran tähän aiheeseen. Tämä menee jo pilkun viilaamiseksi, mutta menköön. Olet iloinen Lampisen ja Skytän onnistumisista, hyvä niin. Taidamme katsoa onnistumisia eri näkökulmista. Lampinen ja Skyttä ovat onnistuneet mestiksessä. Maajoukkuepiireissä Lampinen, niin taitava kuin onkin, ei pärjännyt. Tuomas sen sijaan pärjäsi. Mielestäni menestymistä ja onnistumista on se että taistelee viimeiseen asti paikasta mm-kisoihin ja on sinne varamiehenä. (Eikö kehut ole silloin ansaittuja?)Joten, miksi et olisi mielissäsi myös siitä? No, ei tähän tarvitse vastata. Samaa mieltä lienemme siitä että jokainen junnu tarvitsee isoja minuutteja kehittyäkseen!
ja uskotaan uskotaan, luin rivien välistä väärin kun erehdyin mainitsemaan kateudesta=)
Iloitaanhan jatkossakin omien poikien onnistumisen hetkistä!
 
Suosikkijoukkue
KooKoo
jeejou kirjoitti:
Palaan nyt vielä kerran tähän aiheeseen. Tämä menee jo pilkun viilaamiseksi, mutta menköön. Olet iloinen Lampisen ja Skytän onnistumisista, hyvä niin. Taidamme katsoa onnistumisia eri näkökulmista. Lampinen ja Skyttä ovat onnistuneet mestiksessä. Maajoukkuepiireissä Lampinen, niin taitava kuin onkin, ei pärjännyt. Tuomas sen sijaan pärjäsi. Mielestäni menestymistä ja onnistumista on se että taistelee viimeiseen asti paikasta mm-kisoihin ja on sinne varamiehenä. (Eikö kehut ole silloin ansaittuja?)Joten, miksi et olisi mielissäsi myös siitä? No, ei tähän tarvitse vastata. Samaa mieltä lienemme siitä että jokainen junnu tarvitsee isoja minuutteja kehittyäkseen!
ja uskotaan uskotaan, luin rivien välistä väärin kun erehdyin mainitsemaan kateudesta=)
Iloitaanhan jatkossakin omien poikien onnistumisen hetkistä!
Varmasti iloitaan.Täytyy myös muistaa Lampista ja Gärdströmiä verrattaessa,että pikkuleijoniin on näiden ikäluokkien aikana hankalempi päästä hyökkääjänä mukaan kuin pakkina.Hyökkäysmateriaali on ihan nimekäs mm.Tukonen,Lindgren,Joensuu,Seitsonen ja muut. Pakistossa tulee vastaan materiaalin kapeus. Laakson ja parin muun jälkeen taso alkaa laskea.Aikaisemmin kun puhuin Haapalaisesta tarkoitin,että 83-84 olivat niin hyvä ikäluokka,että ei riittänyt pelkkä roikkuminen mestiksessä.Tänä päivänä 86-87 ikäluokan liigassa pelaavat pakit ovat kortilla mikä taas tarkoittaa sitä,että Aravirtaa alkaa kiinnostaa helpommin kaveri joka pelaa aikuisten pelejä ja sarjalla ei niin väliä.Uskallan veikata sanoit mitä sanoit,että jos Gärdström pelaisi a-junnujen sm-liigaa niin maajoukkue olisi ollut vielä kauempana.Mitään ei ole kaveria vastaan ja toivottavasti kehittyy hyväksi peluriksi,mutta nyt tilanne on se ,että mestis on väärä sarja.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
A-junnut ottivat tänään yllättävän helpon voiton Karhu-Kissoista, 8-2 (2-0, 5-2, 1-0). Koko peliä en nähnyt, mutta suurin ero oli liikkeessä, sillä KooKoo sai hyvin painetta päätyyn kaikilla hyökkäyskolmikoilla. Jukka Sompi iski kypärätempun, ja taisi siinä joku syöttöpinnakin tulla. Huomenna luvassa tiukka peli Vaasassa. Pakit on kyllä vähissä, jos kolmannen erän nähdäkseni missannut Lustberg ei kykene pelaamaan.

B-junnuilla on ainakin tilastoista päätellen ollut tiukka matsi Bluesia vastaan. Olisin käväissyt sitäkin tiiraamassa, mutta tv-peli vei voiton. 2-3-tappioon se kuitenkin päättyi. KalPan kakkosmiehistö pitäisi olla huomenna kaadettavissa.
 

cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoo A kärsi lauantaina kirvelevät tappion 6-4 Vaasassa. Tosin joukkue oli matkassa jälleen kapealla materiaalilla. Jesse Lutbergin loukkaannuttua KooKoolla oli matkassa jälleen vain 4 pakkia ja 12 hyökkääjää. No tappiosta huolimatta KooKoo pysyi edelleen Sportin edellä sarjataulukossa. Huikea määrä KooKoon maalivahdeilla torjuntoja eilen 61 torjuntaa kun Vaasan veskarilla vain 14 torjuntaa.

Sport - KooKoo 6- 4 (1-0)(5-2)(0-2)

14:48 1 - 0 SR WEBSTER Liiam (PAHKALA Timo) Sport

2. Erä
20:32 2 - 0 YV WEBSTER Liiam (ÖST Jonas, MÄKINEN Toni) Sport
23:51 3 - 0 PAHKALA Timo (FOGSTRÖM Anton) Sport
24:53 4 - 0 YV PAIJA Mikko (MÄKINEN Toni) Sport
28:00 5 - 0 HAKASAARI Mika (HAKOMÄKI Juha) Sport
32:46 5 - 1 YV AROLA Eemeli (LONKA Joonas) KooKoo
36:56 6 - 1 MÄKINEN Toni (PAIJA Mikko, KIVINIEMI Jani) Sport
37:46 6 - 2 YV MÄKINEN Marko (KUKKOLA Henri) KooKoo

3. Erä
47:00 6 - 3 SOMPI Jukka (MIETTINEN Simo) KooKoo
52:25 6 - 4 SOMPI Jukka (AROLA Eemeli) KooKoo


Maalivahdit:
WEVAR Niklas Sport
5 + 6 + 3 = 14

VÄISÄNEN Timo KooKoo
25 + 7 + 0 = 32 vaihto 26:53/4-0

TURTIAINEN Henri KooKoo
0 + 14 + 15 = 29


KooKoo A:n kokoonpano Vaasassa:

2 1 MV TURTIAINEN Henri
1 29 MV VÄISÄNEN Timo

3 P LYYTIKÄINEN Juha
21 P IHALAINEN Jesse
28 P TURTIAINEN Jyri
81 P MIETTINEN Simo

5 H AROLA Eemeli
9 H NIEMINEN Anssi
10 H ANTTILA Janne
11 H KUKKOLA Henri
14 H PIISPANEN Markus
16 H VARPULA Petteri
17 H MÄKINEN Marko
23 H KAKSONEN Joona
25 H HUJALA Antti
27 H SOMPI Jukka
32 H LONKA Joonas
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mistä johtuu KooKoon A-junioreiden pelaajien vähyys? Neljä puolustajaa ja 12 hyökkääjää mukana Vaasassa. Yksistään Lustbergin loukkaantuminen ei selitä noin pienellä ryhmällä pelaamista.
Valtteri Skytälle tekisi hyvää siirtyä A:n vahvuuteen, koska hänen pelinsä ykkösessä on kääntynyt aika vaatimattomaksi. A:ssa voisi vielä parantaa kiekon kuljettamistaitoja sekä pelin rakentamista suuremmalla itseluottamuksella kuin mitä hänellä tällä hetkellä on ykkösessä. Tästä siirrosta hyötyisivät kaikki osapuolet. Valtterilla on aikaa nousta ensi kauden aikana nuorten maajoukkuetehtäviin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös