Niin no, ilman mitään ylimielisyyttä: jos toinen joukkue on voittanut 9 ekan kierroksen aikana varsinaisella peliajalla vain yhden pelin ja toinen puolestaan hävinnyt vain kerran, niin yleensä ei ole kahta sanaa siitä, kumpi olisi ennakkosuosikki...
Juu, en minä mitään ylimielisyyteen viittaavaa kuittailua viestilläni meinannutkaan, vaan lähinnä sitä, että varsinkin paikallispeleissä kaiken maailman voimasuhde/kuntopuntari yms. tilastot ja veikkailut voi heittää surutta romukoppaan, sillä kyseisissä kahinoissa voi käydä ihan mitä tahansa.
KooKoon pojat olivat mitä ilmeisimmin tuijotelleet hieman liikaa sarjataulukkoa ja se kostautui. Seuraavalla kerralla ottavat varmasti Titaanit tosissaan sekä ovat täysin erilaisella kiimalla metsästämässä voittoa.
Nyt jos ja kun KooKoo nousee nuorten SM-liigaan, niin ihan hyvin saattaa vielä joku kymiläinenkin lupaus päästä korkeimmalle tasolle ilman, että tarvisi muuttaa koulua ja kortteeria jonnekin kauas kotikulmilta. Ja vastaavasti taas Kouvolan junnumyllystä tulee väkisinkin tulemaan nippu sellaisia pelaajia, joiden rahkeet ei vielä riitä pääsarjatasolle, mutta olisivat nuorten Mestikseen ihan hyviä pelaajia. Eli toivotaan toimivaa yhteistyötä tulevaisuuteen.
Jätetään jossittelu reilusti pois, sillä KooKoon A-nuoret nousee Liigaan samalla tavalla kabinetin kautta kuin edustusjoukkuekin. Kyseinen puljaushan taitaa olla kirjoitettuna ihan Nuorten Liigan sääntöihinkin?
Tuo ajatus seurojen välisestä yhteistyöstä on todella kaunis ja niinhän sen täydellisessä maailmassa pitäisikin mennä, mutta kun ottaa huomioon viime vuosikymmenten väliset kähinät erityisesti junioripuolen pelaajasiirroista jne., en olisi läheskään varma, että yhteistyö tulee vieläkään onnistumaan.
Itse olen kuitenkin ehdottomasti sillä kannalla, että Titaanien parhaat A-juniori-ikäiset pelaajat lähtisivät rohkeasti kokeilemaan siipiensä kantavuutta Kouvolaan, mikäli sieltä päin vain kysyntää piisaa. Sen tiedän, että ainakin jo yhtä nykyistä titaanijunioria on kysytty KooKoon riveihin ensi kaudeksi ja se ei toisaalta ole mikään ihme, sillä KooKoo joutuu suurella todennäköisyydellä rakentamaan A-nuorten miehistönsä kokolailla uusiksi liigakarkeloita varten.