Kerran vielä tästä aiheesta.
Tyhmä kysymys, mutta miten KooKoon kohtaaminen (, joka ei siis palvele SaiPaa oikein mitenkään?) eroaa siitä, että tänäkin syksynä Shaibua vastaan luistelevat täysin vertailukelpoiset, mutta kiinnostukseltaan selvästi vähäisemmät Spåra ja Nikerit?
Sport on vastassa, koska HPK:lla oli vaikeuksia saada omaan turnaukseensa neljättä joukkuetta ja HPK on turnauksen otteluohjelman laatinut. Sport tuskin oli ykkösvaihtoehto tuohon turnaukseen ja HPK luonnollisesti laatii otteluohjelman niin, ettei se joudu ainakaan ensimmäisessä ottelussaan Sportia kohtaamaan.
Jukureita vastaan SaiPa pelaa ymmärtääkseni juuri tämän joukkueiden välisen yhteistyökuvion vuoksi.
Lisäksi melko mielenkiintoinen, joskin varmasti myös aika raskas, elämänasenne, jos näkee esim. mainitun ottelun vain jonkinlaisena vittuilumahdollisuutena. Noh, kukin tavallaan.
Raskas elämänasenne? Tämä analyysi muutaman jatkoaika -viestin vuoksi? Ok.
Minä en näe ottelua vittuilumahdollisuutena, koska minulle harjoitusotteluiden tulokset ovat yhdentekeviä. Uskon, että moni muu näkee.
No voi hellanen aika sentään. Noin paljonko SaiPan kannattajalle merkitsee harjoitusotteluiden voitot KooKoosta? Enpä olisi ikinä uskonut. Olen ollut tähän asti siinä käsityksessä, ettei harjoitusotteluiden tuloksilla ei ole mitään merkitystä, mutta nyt SaiPan kannattaja kaivaa jo SaiPan harjoituspelien voitot KooKoosta yli 10-vuoden takaa.
Kyllä, käytin huikeat 20 minuuttia siihen, että selailin vähän historiatilastoja googlen kautta. Minua kiinnosti miten SaiPa ja KooKoo ovat toisiaan vastaan tällä vuosituhannella pelanneet mutta ennen kaikkea hain faktaa tähän keskusteluun. Everton luotti tällä kertaa muistiinsa ja se ei täydellisesti pelannut, ei tämä sen ihmeellisempi tilanne ollut.
Aivan uskomatonta, mutta johtuuko tämän sitten siitä, että voitot liigassa SaiPalle ovat olleet harvinaista herkkua?
Todellako? Tämäkö oli nokkelinta mitä keksit?
Kuinkakohan monta pelaajaa KooKoossa vielä on mukana tuosta vuoden 2000-joukkueesta?
Miten tämä liittyy mihinkään? Historiatilastot ovat historiatilastoja. Nothing more, nothing less. Everton "avasi oven" kymmenen vuoden takaisiin asioihin.
Täytyy sanoa nyt ihan rehellisesti, että täytyy aidosti ihmetellä muutamien jatkoajan kirjoittajien ajatuksen juoksua. Siis ottelua ei kannata pelata, koska jatkoajan keskustelufoorumilla joku tai jotkut saattavat alkaa nälvimään hävinneen joukkueen faneille.
Mielipiteeni on, että ottelulla ei olisi kärjistäen mitään pelillistä arvoa. Kuten jo mainitsin nostalgisista syistä ottelu varmasti nostaisi pitkästä aikaa pelattuna vähän tunteita mutta mieluummin odottaisin sitä hetkeä, kun joukkueet pelaavat taas samalla sarjatasolla. Mieluiten tietysti SM-liigassa.
Näitä nälvijöitä jos nyt siis ilmaantuisi niin väittäisin että heitä on korkeintaan ihan muutamia. Peliä kuitenkin seuraisi arviolta toista tuhatta katsojaa, mutta tässä kohtaa pääosaan nostetaan nyt siis nämä muutamat keskenkasvuiset nälvijät?
Nuo "toista tuhatta katsojaa" unohtisivat kyseisen matsin alle viikossa. Mikäli SaiPa häviäisi, siitä varmaan kuultaisiin tällä palstalla vielä tammikuussakin. Sen vuoksi on aika helppo nostaa pääosaan juuri nämä nälvijät, joita tältä palstalta valitettavasti löytyy. Ovat toki selkeässä vähemmistössä onneksi mutta melkoisen äänekkäitä kuitenkin.
Uskomatonta ajatuksen juoksua, ei ole helppoa sinullakaan.
Ei ole helppoa, siinä olet oikeassa mutta se ei liity millään tavalla Jatkoajan keskustelupalstaan.
Oletko ihan oikeasti jo 37-vuotias? Hei camoon nyt.
"Käyttäydy ikäiseksesi"? Ihmettelen välillä itsekin, että joko sitä lähennellään neljän kympin pyöreitä. Ei tunnu siltä, ei sitten yhtään.
Semmottisia ne pätkivät muistit valitettavasti on.
Tiedän ja sen vuoksi minulla on paha tapa tarkistaa faktoja välillä monien mielestä turhankin pienten asioiden vuoksi.
Vuosien 2003 ja 2005 pelit olen kyllä onnistunut lahjakkaasti unohtamaan. 2004 oli tuo mainitsemani erikoinen matsi Savitaipaleella huhtikuussa, kun kausi oli siis jo varsinaisesti päättynyt.
Tästä vuoden 2004 ottelusta puolestaan minä en muistanut, että se pelattiin tosiaan kauden jälkeen.
Otetaan isku takaisin vastapalloon, mutta todetaan nyt vielä täältäkin huomiona, että ainakin kannattajien keskuudessa joukkueiden kohtaamiselle olisi selvästi tilausta.
Kuten sanottu varmasti olen vähemmistössä, koska en sinänsä näe tarvetta SaiPan ja KooKoon välisille harjoitusotteluille. Ehkä se juontaa juurensa 90-luvun alkupuolelle, jolloin kyseiset ottelut olivat elämää suurempia tapauksia. Tämänkin jo sanoin mutta minulle harjoitusottelut olisivat vain huonoja kopioita.
Korjasin myös nuo faktat ehkä turhan ivalliseen sävyyn mutta se johtui vain siitä, että koin tuon huomautuksen "vuodatuksesta" ivallisena piikkinä.