Boldaukset omat.
Tuohonhan se on yleensä mennyt; "Kyllä pleijarit kiinnostaa, silloin väki tulee automaattisesti paikalle!" - miten on käynyt?
Hinnat nousee parilla eurolla ja tasalakki pelkää taloutensa kaatuvan. Sitä paitsi, "kyllähän KooKoo neljän joukkoon menee, niitä matseja voi sitten mennä katsomaan" -ajattelua on helppo harrastaa viime vuosien menestykseen peilaten.
Esim. (ILMAISTA) nettipuolen lipunmyyntiä pitäisi paukuttaa somen puolella ahkerasti. Helpommin ihmiset lähtevät peliin, jos lippu on hommattu jo viikkoa aiemmin. Toisekseen "oho, onpa vähän vapaita paikkoja" -ajattelu ottaa jossain vaiheessa tuulta alleen ja lipunostopäätös on tehtävä nopeammin. Pientä hypeähän tuolla on jo, mutta facebook-linkin pitäisi viedä suoraan lippupalveluun, ei uutiseen lipunmyynnistä. Oletan saman toimineen TUTOlla Sport -matsin kera (sekin oli melkeinpä pleijarimatsi, koska vaikutti suuresti runkkarin voittoon).
"Jottain pittäis tehä"
Lipunhinnathan ei tule nousemaan puolivälierissä ainakaan. Ja pakkohan niitä on nostaa, että saadaan rahaa kassaan. Kouvolan kaupunki on nostanut 2012 alkaen KooKoon tilavuokria yli 66% yhteensä.
MyPan vastaavat lukemat ovat = 25 %
KPL:n vastaavat lukemat ovat = 21 %
Kouvojen vastaavat lukemat ovat = 12,75 %
Yksittäin KooKoolle nämä ovat:
- Harjoitusvuoron hinta klo 16 jälkeen 61 € - 90 € (kertakorotus 47,5 %)
- Harjoitusotteluiden otteluhinta 202 € - > 350 € (kertakorotus 73 %)
- Runkosarjan otteluhinta 303 € - > 400 € (kertakorotus 32 %)
- Playoff otteluhinta 606 € - > 800 € (kertakorotus 32 %)
Näissä ei ole toki edes vielä toimistovuokria ym. vaan pelkästään jäähalliin liittyvät korotukset.
---------
Kyllä siihen markkinointiin tullaan panostamaan, mutta kun vastusta ei ole edes vielä tiedossa, niin turha ihan hiki hatussa vielä painaa mainoksia. Parhaiten liiga-unelmaa tukee olemalla hallilla ja kyllä KooKoolta on sellaista viestiä tullut, että tätä myös mainostetaan.