Täällä on monet sanoneet että Ika selittää ja valittaa jne. No mä olen tästä ihan eri mieltä. Ite oon tykänny Ikasta eniten just siks että se ei puhu turhaa paskaa ja osaa sivaltaa lehdistötilaisuuksissa ja käyttää huumoria vitt*maisissakin tilanteissa missä Pikkarainen heittää KooKoon huoltajan poika -kortin. Jotkut vaan ottaa kaiken liian kirjaimellisesti eikä osaa lukea rivien välistä, esim. se yleisökommentti oli varmasti enemmän pelaajien herättelyä kohmeesta kuin mitään yleisön haukkumista.
Lehdistön edessä istui usein ihailtavan viileä kaveri joka samantien kuuman pelin jälkeen pystyi pitämään tunteensa kurissa eikä alkanut jossittelemaan suuremmin esim. tuomareilla. Itse en ikinä tähän pystyisi, jos peli olisi mennyt päin persettä ja tuomari ois ollu Jukureiden bussikuskin tytär. Ok, siitä olisin ollut varmaan hiljaa.. Myöskään pelien aikana ei nähty näitä mussutustaukoja mitä monet koutsit käyttää joukkueensa palautumiseen. Iso respect tästä!
Ika osasi myös ottaa yleisön omakseen heti alussa kun tuli ruoriin ja muisti kehua ja kannustaa porukkaa tulemaan hallille. Onko esim. Pikkarainen tehnyt tätä Mikkelissä missä yleisöä olisi tarvittu enemmän? Varmasti on paljon Ikan ansiota tästä buumista mitä Kouvolassa on koettu, yleisö on löytänyt tiensä hallille aivan eri tavalla kuin vaikka toissakauden "ilmaislippupeleissä" pitkissä voittoputkissa kun päästiin 3000:een. Tällä kaudella Jyp Akatemia on vetänyt enemmän yleisöä kuin SaiPa-TPS..
Noita lehtijuttuja kun lukee niin kannattaisi aina suodattaa osa, koska valmentajat ei niitä stooreja kirjoita. Siellä voi olla puolet kirjoittajan omia mielipiteitä! Tätä ei ilmeisesti kaikki ole hokanneet kommenteista päätellen. Haastateltavan oikeusturva on näissä keisseissä aika heikko, mihin valitat jos haastattelija on tehnyt jutun päin persettä? Vähemmällä pääsee kun pitää turpansa kiinni siinä vaiheessa..
Ei tule olemaan helppoa Juujärvelläkään, mutta tervetuloa Kouvolaan. Täällä mitään ei saa ilmaiseksi ja kiittämättömyys on sun palkka. Kaikkea menestystä silti!
P.S. Samaan hengenvetoon kun fanit ihastelee KooKoon hyökkäyskalustoa, dumataan Ika mädäksi ihmiseksi. Onko jengi oikeasti sitä mieltä että Kouvolassa pelaisi Virpiö, Hokkanen, Muhonen, Julkunen, Järvinen ym. pistenikkarit ilman Ikaa? Valmentaja on tärkeimpiä palasia seuraa valitessa ja nämä kaverit on tänne halunneet ilmeisesti ihan vapaaehtoisesti. Vaikka olosuhteet Kouvolassa on Mestiksen huipputasoa, kai koutsillakin joku merkitys asiaan on jos pelaaja haluaa kehittyä. Lopuksi iso käsi junnujen nostamisesta edustukseen ja juniorijoukkueiden profiilin nostaminen yhdessä muun valmennuksen kanssa! Tulevaisuus voi olla valoisa jos Juujärvi jatkaa samalla tavalla junnujen parissa.