Mainos

KooKoo liigalisenssi-watch – kohta pamahtaa...

  • 90 381
  • 444
Ainakin eilen Gröndahlilla oli suuria vaikeuksia, mutta onhan hän tosiaan kehittinyt. Ja pelasi viivassa ihan hyvin Tepsiä vastaan ja teki vielä maalinkin.

Neloskenttä on yleensä sellainen osa-alue, joka on pitkälti jokaisella Liigajoukkueella lähes samaa tasoa. Kyse onkin siitä kenen nelonen onnistuu parhaiten kauden aikana. Vastaavien löytäminen KooKoollekaan ei pitäisi tuottaa vaikeuksia.

Neloskentän kohdalla tarkoitin enemmänkin sitä, että meillä on nyt siellä sellaisia kavereita, joiden tarkoitus ei ole tosiaan jäädä Liiga-tason nelosen jyyriksi. Liiga-tason neloskentän miehiähän on pilvin pimein Suomessa, tässä voimahyökkääjien ja päättömien rymistelijöjiden luvatussa maassa.

Hyvä, että näin vuosi ennen KooKoon mahdollista Liiga-kauden avausta saa jo vähän säpinä tuleviin klassikoihin. (Rannisto pidättää oikeuden tehdä muutoksia)
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Mitä tulee tähän ketjun varsinaiseen teemaan, niin huomionarvoista on mielestäni sekin, että Mestis on lähdössä isosti auditoimaan kaikki Suomi-sarjan seurat, keillä olisi edellytyksiä pelata Mestistä, kun mahdollisesti kolme paikkaa aukeaa KooKoon siirtyessä Liigaan. Epäilen ettei näin suurta sirkusta järjestettäisi ellei KooKoo todellakin olisi nostamassa kytkintä kohti Liigaa. Muistuttaisin myös, että A-junnujen Liiga on jo 16 joukkueen sarja (sis. Jokerit ja Jokepojat, joista viimeiseksi mainittu vaihtunee sitten myös Kookooseen).
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta mitä Kangasmäkeen tulee, niin on alkanut olla kuin varjo niistä parhaista ajoista, kun ensimmäisiä kertoja Lukko lainasi miestä Vaasaan.
Kangasmäki on ollut kyllä ihan hyvä näkemissäni harkkapeleissä plus ekassa kotipelissä Peliittoja vastaan. Jospa se pelihuumori alkaa löytymään GoGon mukana ja pääsee ensi kaudella Vaasaan näyttämään osaamistaan Sportia vastaan ;)
 
Jätetääs rostereiden vertailut pois ja keskitytään asiaan. KooKoolla pyyhkii hyvin yritysmyynnin saralla: http://kookoo.fi/fi/ajankohtaista/body0=3009

Toivottavasti KooKoo panostaa seuraavaksi tavallisiin tallaajiin, jotta saataisiin jäähalliin peleihin jatkossa vielä enemmän porukkaa.

Eiköhän kausareiden myyntiennätys vähän kerro siitäkin, että tavallisia tallaajia muistettiin kausarin "Liiga-optiolla." Vaikea on myydä vaan tätä kautta katsojille, kun ensi perjantainakin halliin saapuu KeuPa. Yritysmyyntiä voidaan käydä pitkällä aikavälillä ja hienoa, että peräti 20:lla kumppanilla on jo nyt optio Liigasta.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kouvolalainen Kaslink Foods Oy on KooKoon uusin pääyhteistyökumppani. Jälleen kerran voidaan todeta, että erittäin hyvää työtä KooKoon organisaatiolta.
KooKoon yritysmyynti on kasvanut viime kaudesta jo peräti 15 prosenttia, mikä on huippusuoritus ottaen huomioon yleisen taloudellisen tilanteen. On huomioitava, että KooKoolla oli jo viime kaudella suurempi yritysmyynti kuin Vaasan Sportilla. KooKoolla pyyhkii todella hyvin kaikilla rintamilla. Tästä on hyvä jatkaa kohti liigaa vai riittääkö KooKoon antamat näytöt liigan auditointiryhmälle ja Rannistolle? Sitä joudutaan vielä jännittämään pari viikkoa. Olisi kyllä melkoinen oikeusmurha, jos KooKoon näytöt taloudelliselta puolelta eivät ala olemaan riittävät. KooKoolla on lisäksi jo nyt peräti 20 liigaoption sisältävää monivuotista yhteistyösopimusta.
 
Sport ei myynnyt Liiga-avaustakaan loppuun ja eiköhän tänäänkin siitä yleisömääräst jäädä. Mielestäni KooKoon tulisi ottaa välittömästi päätöksen virallistamisen jälkeen tavoitteeksi esim. myydä viisi ensimmäistä koti-otteluaan loppuun. Toisaalta tämän haasteen määrä nousee siinnä, että jos kapasiteetti on kerran Liigassa 7000, niin lippuja pitäisi myydä peräti 36 000. Toisaalta siinä olisi markkinoinnille kovaa haastetta.

Jyväskylässä ja Hämeenlinnassa on ollut Mestis-yleisömääriä, eikä tosiaan Sportkaan ole nyt lehtereitä pieneen halliinsa saannut täyteen. Mitä meidän pitää tehdä toisin, ettemme vajoa tuohon lamaan mikä yleisömäärissä on?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Sport ei myynnyt Liiga-avaustakaan loppuun ja eiköhän tänäänkin siitä yleisömääräst jäädä.

Tämä ei muuten ole KooKoon kannalta millään tavalla positiivinen juttu esim. jos/kun tuleva liigapäätös sisältää jotain hv-tason reunaehtoja ("KooKoon on osoitettava pystyvänsä pitämään yllä menestystä kaukalossa ja taloudellisesti. Liigahallitus palaa asiaan vuoden 2015 helmikuussa") ja lopullista päätöstä venytetään. En sinällään yhtään ihmettelisi, jos Liiga haluaisi seurata Sportin otteita kaukalossa ja sen ulkopuolella ennen lopullisia päätöksiä KooKoon kohtalosta. Sport on kuitenkin perinteisesti vetänyt erittäin hyvin yleisöä Mestiksessä ja täten jotain vertailua voidaan tehdä KooKoonkin mahdollisen liigataipaleen alkuun. Tässä mielessä ainakin itse toivon Spåralle parasta mahdollista kautta. Tuon numerosarjan kitinästä taas ei sinällään kannata välittää, ihme ettei uhkailla päähänlyöntikisoilla, koska tietsä Pohjanmaa...
 
Viimeksi muokattu:

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä ei muuten ole KooKoon kannalta millään tavalla positiivinen juttu esim. jos/kun tuleva liigapäätös sisältää jotain hv-tason reunaehtoja ("KooKoon on osoitettava pystyvänsä pitämään yllä menestystä kaukalossa ja taloudellisesti. Liigahallitus palaa asiaan vuoden 2015 helmikuussa") ja lopullista päätöstä venytetään. En sinällään yhtään ihmettelisi, jos Liiga haluaisi seurata Sportin otteita kaukalossa ja sen ulkopuolella ennen lopullisia päätöksiä KooKoon kohtalosta. Sport on kuitenkin perinteisesti vetänyt erittäin hyvin yleisöä Mestiksessä ja täten jotain vertailua voidaan tehdä KooKoonkin mahdollisen liigataipaleen alkuun. Tässä mielessä ainakin itse toivon Spåralle parasta mahdollista kautta. Tuon numerosarjan kitinästä taas ei sinällään kannata välittää, ihme ettei uhkailla päähänlyöntikisoila, koska tietsä Pohjanmaa...

Joo, samanlaisia ajatuksia itsellä. Ottaen huomioon millainen hehkutus Vaasan suunnalta on kuulunut ensimmäisestä liigakaudesta pitkään aikaan niin oletin, että vähintään muutama ensimmäinen kotipeli olisi myyty helposti loppuun. Jos se ei onnistunut Vaasassa niin tiukkaa tulee tekemään Kouvolassa (etenkin kun halli vetää enemmän ihmisiä). En tiedä, mikä tulisi olemaan ensimmäisen liigakauden yleisökeskiarvotavoite, mutta hallin loppuun myyminen tulee olemaan todella kovan työn takana.

Mitä sitten pitäisi tehdä, että KooKoo ei vajoaisi siihen lamaan? En minä tiedä. MIllään yksittäisillä taikatempuilla se ei onnistu vaan se vaatii pitkän ajan tekemistä. Tässä vaiheessa käännän katseet itäiseen naapuriimme eli SaiPaan, jossa on ilmiselvästi tehty asioita oikein. Pelit vetävät väkeä, joukkue pärjää ja kassakone kilisee. En ole niin tarkasti Lappeenrannan menoa seurannut, että osaisin sanoa, että mitä erityistä siellä on tehty, mutta jos joku osaa valaista niin välitetään terveiset toimistolle. Hymiö tähän.
 
Ensimmäinen erä Vaasassa hienoa peliä, mutta kyllä nyt on jo reilummin vapaita paikkoja varsinkin kameran puoleisessa katsomossa. Minun mielestä esimerkiksi KooKoon tulisi palkata sellainen henkilö tähän hommaan, joka pystyy käyttämään buumin parhaiten hyväksi. Jos vaikka onnistuttaisiin myymään "yrityspelejä" 3-5, siten että ne jakautuisivat kolmen ottelun kesken. Sitten tällaisia asioita, kuten ennakkolippujen ostajat ekaan matsiin saavat 2 euroa alennusta seuraavasta matsista jne..

Ehkä realistisena yleisötavoiteena ensimmäisellä kaudella voisi pitää n. 3300 keskiarvoa. Tämä olisi hyvin suhteessa Lappeenrantaan, Lahteen, Kuopioon ja Vaasaan. Toisaalta Hämeenlinnan ja Jyskylän edellä todennäköisesti oltaisiin kokoajan.

Tulisi se päätös jo! KooKoo-kannattajan tärkein päätös, jonka osalta me ollaan tehty jo kaikki.

PS. Vaasa on herkällä ja eiköhän 1939 tule jossain välissä vielä kertomaan kuinka monen vastustajan kannattajan päälle räki huppupoikien kanssa?
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos liiga kutsuu ja ensimmäinen sarjapeli olisi Kookoo - Saipa niin 5k menisi rikki. Eikös buumia hoitamaan oteta Tamminen tai Valavuori :) no nyt mentiin huonon huumorin puolelle
 

Oskupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pepe Jürgens
Viime finaaleissa oli 95% prosenttia kaikista ketä kiekko Kouvolasta kiinnostaa. Väkeä oli siis 5100 vai 5300? Jotain sinnepäin kuitenkin. Puolet heistä tuli katsomaan peliä kun oli kuullut että Kookoo voi voittaa jotain ja 3viikkoa aiemmin heillä ei ollut hajuakaan miten pelit menee. Siis miksi meillä pitäisi olla halli täynnä ekat pelit? Miksi meiltä vaaditaan enemmän kuin muilta seuroilta? Ja kiima on termi mikä kattaa ne 5000 Max.... Muut fanit tehdään työllä.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ongelma niin Sportin kuin KooKoonkin kohdalla on se, että mitään buumia ei oikein synny, kun liigapaikka tulee sormia napsauttamalla. Sportin yleisötavoite 3320 on varmaan samaa tasoa, mitä KooKoollakin tulisi olemaan.
 

Steus

Jäsen
Edessä seisoo pitkä ja kivinen tie. Mikäli ne portit avataan, tulee KooKoo kyntämään pahnan pohjimmaisena +3 kautta ja Mikkelistä vittuillaan huonosti, että onpa Savossa kivaa nähdä voittavaa kiekkoa. Katsojapohjan rakentaminen meni pieleen kahden viime kauden aikana ja siitä saadaan maksaa kovaa hintaa nyt ja tulevaisuudessa. Juurikin nuo KKtigin mainitsemat "ilmaispelit" ovat niitä ikkunoita, joilla sitä uutta hessua saadaan betoniin, mutta niin vain tänä vuonna ilmaispeliksi oli valikoitunut KooKoo-LeKi, joka pelattiin samaan aikaan Suomen olympiamatsin aikaan. Saatiinhan sillä toki katettua tuon päällekkäismatsin menetetyt lipputulot yritysten kautta, mutta yleisömäärä <3000 oli, joten hallilla tuskin oli kukaan ensimmäistä kertaa.

Ei kai tässä muu auta, kun luottaa KooKoon toimiston ja hallituksen toimintaan. Helppohan se on aina jatkoajalla ja twitterissä huudella "Tuote ei ole kunnossa" tietämättä itse edes kunnolla mitä se tarkoittaa, mutta oli miten oli - toimiston väellä on vuori kiivettävänään. Yleisestä kiinnostuksesta Suomessa: Sport nousi ensimmäisenä joukkueena kymmenen vuoden tauon jälkeen, joten siitä jaksetaan innostua liigan puolella. Onko KooKoolla samaa etua, kun ollaan kuitenkin (mahdollisesti...) vasta se toinen nousija?

e: typoja pois
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoolle ei ole vielä tullut liigapaikkaa ja ei tuo nyt ylipäätään ihan sormia napsauttamalla ole tulossa. Ensin vaadittiin mestismestaruus ja sen jälkeen piti hankkia mediakuutio ja uusia yhteistyökumppaneita ja ties mitä, mutta edelleen saamme jännittää halutaanko KooKoo päästää liigan hiekkalaatikolle vai lopetetaanko Kouvolassa edustuskiekkoilu.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Ylläolevaan keskusteluun; mielestäni ainakin Vaasassa on heti se ongelma nro. 1 noiden yleisömäärien kasvattamisen suhteen Mestis --> Liiga, että yksinkertaisesti niitä vaasalaisia, jotka kiekkoa seuraa ja käy katsomassa pelejä aktiivisesti ei vain ole määräänsä enempää. Siellä on pääosin ne samat naamat, jotka on jo iät ja ajat käyneet pelejä katsomossa (mitä nyt tietty vähän tulee nuoremmista polvista uusia katsojia) ja sitten on ne satunnaiskatsojat, jotka käy katsomassa pelin sieltä, pelin täältä - oli sarjataso sitten Mestis tai Liiga. Käyvät katsomassa vain ne ns. huippuottelut (sarja-avaus, vkl-matseja, Kärpät, HIFK). Esim. ensimmäistä TPS peliä oli meikäläisenkin kavereista moni katsomassa, siis näistä jotka harvemmin käy, muttei näistä oikein kukaan innostunut "heti perään" enää tämänpäiväistä SaiPa matsia lähteä seuraamaan. Vaikka TPS matsi oli mitä viihdyttävintä kiekkoa ja huikeassa tunnelmassa, ei tuon parempaa PR:ää oikein voi edes olla.

Etenkin viikonloppupeleihin tulee sitten kyllä maakunnasta enemmän väkeä, mutta talven pimeinä iltoina nämäkin katsovat varmasti pelit herkemmin kotisohvalta, kuin lähtevät tien päälle ajelemaan.. Nykyään kun oman seuran kaikki pelitkin näkee niin vaivattomasti esim. Ruutu+:n kautta.

Väestöpohjaa seudulla toki on ja siinähän se haaste onkin, että miten saada nämä kiekosta vähemmän välittämät innostumaan Sportista/lajista. Tosin paljon on ruotsin- ja miksei suomenkielisiäkin, joita ei vain lätkä kiinnosta edes vähää alusta (nou shit, näin varmaan vähän jokapuolella Suomea).
 
Diablolta hyvää pohdintaa. Myönnettävää on se, että tuskin esim. Hämeenlinnassa tai Kuopiossa olisi eilen ollut yli 3000 katsojaa tiistaina SaiPa vastaan.

Minulla on vähän samanmoinen kanta Kouvolasta, että sitä vakioyleisöä Liigaan ei ole kuin se 2500-3000 ja sitten ne loppujen haaliminen on KooKoon tehtävä. Kouvolassa on kuitenkin aika vahvat perinteet, kun SM-Liigaa on kolme kautta vedetty ja tiedän itsekin monia lähipiiristä, jotka tulisivat Liiga-lätkää katsomaan. KooKoolle ehkä helpotusta tuo se, että Tsernobyl on lähellä montaa seuraa ja paikalliskamppailuja tulee monia ja jospa niin sanotusti näiden joukkueiden ajomatkojen väliltä saataisi houkuteltua sitä porukkaa.

Kova homma toimistolla silti on, eikä se suinkaan lopu siihen, että saataisiin pelkästään se Liiga-paikka. Meidän pitäisi tällöin onnistua realisoimaan hyvän yritystuki-pohjan kautta esim. firmoista niitä katsojia, joista mahdollisesti saataisi pysyviä. Moni Liiga-seura tappelee samojen asioiden kanssa tällä hetkellä.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Etenkin viikonloppupeleihin tulee sitten kyllä maakunnasta enemmän väkeä, mutta talven pimeinä iltoina nämäkin katsovat varmasti pelit herkemmin kotisohvalta, kuin lähtevät tien päälle ajelemaan.. Nykyään kun oman seuran kaikki pelitkin näkee niin vaivattomasti esim. Ruutu+:n kautta.

Tämä on kyllä varmasti Kouvolassakin totuus. Mestistv on tuotteena ja hinnoittelullaan niin paska, ettei sitä katso kun hardcore fanit jotka asuu vieraspaikkakunnalla. Jos Kookoon pelit tulisi huokeampaan hintaan ja paremmin toteutettuna televisiosta niin kynnys hallille lähtemiseen kasvaa peruskatsojalla.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
En halua tästä nyt mitään Vaasa - Kouvola taistelua, mutta kyllä Kouvolassa kannattaa ottaa realiteetit myös huomioon noissa katsojamäärissä.
On aivan varmaa, että tämä taloudellinen tila vaikuttaa joka kolkassa katsojamääriin, myös Vaasassa sekä Kouvolassa. Se on ihan sama, mikä kiima jengillä on niskassa, jos ei ole varaa mennä otteluun. Vaasassa esim. keskimääräinen lippuhinta on 25€, jos jätetään VIP-lippu pois (sikahintainen ja vääristäisi keskihintaa).
Tuo on aika paljon varsinkin opiskelijalle tai työttömälle. Myös KooKoon on pakko ottaa Sportin tasoinen pääsyhinta lipuista, muuten menee kyllä pohja pois. Liigassa ei leikitä enää puupenneillä, kuten Sport ja KooKoo tekivät Mestiksessä.

KooKoon tuleekin verrata toimintaansa juuri Sportiin, koska nousija ja tilastoa ei siten saatavilla. Jos otetaan raakaa dataa pelkästään huomioon, niin se on puolestaan karua luettavaa. En tiedä, mikä on KooKoon markkina-aluetta, mutta oletan sen olevan Kymenlaakso kokonaisuudessaan. Käsittäen nyt tärkeimpinä Kouvola, Hamina ja Kotka. Alueenahan Kymenlaaksossa on 180.000 henkilöä. Työttömyysprosentti on aika karua luettavaa, noin 14% alueella. Nuorisotyöttömyys maan pahimpia ja siitä varsinkin nuorten miesten tilannetta luonnehdittiin juuri tällä viikolla jopa riskiryhmäksi. Nämä nuoret miehet puolestaan ovat yleensä todella suuri joukko jääkiekko-otteluissa kävijöistä. Ainakin Vaasassa.

Kun vertailee Kymenlaaksoa ja KooKoon markkina-aluetta Sportin vastaavaan, on Sport kyllä aika paljon edellä. Silti KooKoon pitää mielestäni verrata omassa budjetissaan tekemistään Sportiin. Sportin päämarkkina-alue on Pohjanmaa ja tarkemmin rannikko-pohjanmaa. Lisäksi markkina-alue käsittää Etelä-Pohjanmaan sekä Keski-Pohjanmaan. Nämä ovat silti vähemmistöä. Pohjanmaalla on asukkaita 180.000, eli Kymenlaakson kokoinen. Kun otetaan Keski- ja Etelä-Pohjanmaa mukaan, on väkiluku 450.000 ihmistä. Pohjanmaan työttömyys on maan alhaisin, 8,7%.

Vaikka kaikki yllä mairittelevat Pohjanmaata ja Sportia vs KooKoo ja Kymenlaakso, korostan edelleen että KooKoon tulee budjetissa verrata tekemistään juuri Sportiin. Jos Sport on budjetoinut keskimääräiseksi kävijämääräkseen 3300 henkeä / ottelu, ei mielestäni ole millään järjellisellä syyllä perusteltua tai oletettavaa, että KooKoo saisi tuota enempää katsojia koko kauden yleisömääräkseen. Itse näitä lukuja vertaillessani Saken tilassa budjetoisin jopa alle tuon Sportin vastaavan budjetin. Jos ekalla ja todella kriittisellä kaudella budjetoidaan haaveisiin perustuen joku -300 henkeä / ottelu liikaa, voidaan olla aika varmoja, että konkurssi tulee.
Kun jätetään aivan kaikki muut tulot huomioimatta, jotka jäisivät saamatta ja lasketaan 300 henkeä x 30 kotiottelua x 25€ / ottelu, saadaan helposti persnettoa 225.000€ / kausi. Oheismyynnit mukaanlukien luku onkin jo varmaan lähemmäs 300.000€. Tuota on todella haasteellista paikata millään muulla rahoituksella.
 
Minun mielestäni Liiga-perinteistä ja muista antoi osviittaa se, että me kerättiin keskellä viikkoa SaiPaa vastaan lähemmäs 2500 ihmistä katsomoon, kun Sport keräsi 1600. Patilla on hyviä pointteja, mutta vaikka kuinka puhutaan markkina-alueiden pienuudesta, niin silti ihmetyttää esim. miksi KooKoo on niin paljon edellä Sportia yritysmyynnissä? Luulisi, että kun noin Pohjanmaa oikein kukoistaa, että sillä saralla oltaisiin edellä. Mä näkisin hyvän vertailukohdan samankokoisessa cityssä eli Porissa, jossa on myös isoja lähialueita. Toisaalta Kouvola KooKoon mahd. liigapaikan jälkeen toimisi Suomen palloilupääkaupunkina, joten ettei tapahtuisi mitään katkeroitumista ja sitä, että syötäisiin toisiltamme yleisöä.

Aiheesta toiseen nämä uutiset ei varmasti tee hyvää KooKoollekkaan kabineteissa: http://www.hs.fi/urheilu/Sport-huuma loppui lyhyeen yleisömäärä putosi tuhannella ja tappio tuli/a1411016359717 (HS:n uutiseen linkki)

Toisaalta olisi vähän idioottimaista tehdä jo päätelmiä kahden Sportin kotiottelun jälkeen. Yleisö ka. kuitenkin pyörii 3600 pinnassa ja siihen ei HML:ssa, Lahdessa, Kuopiossa tai Jyskylässä päästä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ei ole perinteillä mitään tekemistä nykyaikojen kanssa. Jos perus Matti Möttölä tienaa sen 2500€ lapaseen ja siitä verot pois, niin jää jotain 1800€ varmaankin. Kun pitäisi pyörittää omaa talouttaankin ja maksaa vuokraa / lainaa, niin ei sitä loppupeleissä hirveästi jää ylimääräistä muuhun enää. Jos vaikka sukan varteen jäisi tuosta ed.mainitusta kaikkien peruselämiskulujen jälkeen joku 500€, niin keskimäärin 4 kotiottelua kuussa ja 25€ / matsi veisi tästä kaikesta muusta jo 25%. Se on aika paljon, jos ajatellaan, että ihmiset haluaa muutakin, kuin pelkkää jääkiekkoa. Vaikka vaihtaa ja ylläpitää autoa.

Jos puolestaan työtön "tienaa" jotain 1500€ (en tiedä, paljonko on), niin ei montaa euroa jää ylimääräistä kuukaudessa ylipäätään mihinkään.

Oli intohimoa tai ei ja halua tai ei, nämä korreloituvat suoraan katsojamääriin. Vaikka halu olisi kuinka kova tahansa, ei sinne vaan mennä, jos ei ole rahaa yksinkertaisesti. As simple as that
Tässä on hurja ero nykyään vs joskus aikoinaan. Suomalaisten ostovoima on todella heikko, eikä parempaa ole näkyvissä. Kun lisäksi Liigan hintataso on noussut luokkaan posketon, kyllä se karsii sairaasti jengiä katsoimoissa.

E: Niin tosta Sportin yritysmyynnistä. Kaksi syytä (oletettavasti) a) Myynti ei osaa hommaansa ja b) Pohjanmaalaiset yrittäjät ovat saitoja, joka puolestaan on toisaalta hyvä, sillä kun vetää tiukkaa talouslinjaa, takaa yrityksen turvallisen tulevaisuudenkin. Tämä puolestaan varmistaa sen, että työntekijöillä työt säilyy ja heillä on puolestaan varaa kuluttaa. Enkä todellakaan tarkoita nyt, että Kouvolassa olisi leväperäisiä yrittäjiä. Teidän organisaatiossa vaan osataan tällä sektorilla homma paremmin, kuin meidän. Siltä se ainakin näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
En halua tästä nyt mitään Vaasa - Kouvola taistelua, mutta kyllä Kouvolassa kannattaa ottaa realiteetit myös huomioon noissa katsojamäärissä.
On aivan varmaa, että tämä taloudellinen tila vaikuttaa joka kolkassa katsojamääriin, myös Vaasassa sekä Kouvolassa. Se on ihan sama, mikä kiima jengillä on niskassa, jos ei ole varaa mennä otteluun. Vaasassa esim. keskimääräinen lippuhinta on 25€, jos jätetään VIP-lippu pois (sikahintainen ja vääristäisi keskihintaa).
Tuo on aika paljon varsinkin opiskelijalle tai työttömälle. Myös KooKoon on pakko ottaa Sportin tasoinen pääsyhinta lipuista, muuten menee kyllä pohja pois. Liigassa ei leikitä enää puupenneillä, kuten Sport ja KooKoo tekivät Mestiksessä.
Nojoo, KooKoolla on kuitenkin mahdollisen liiganousun tullessa lähes 3000 katsojaa suurempi katsojakapasiteetti (oliko 6800?) päädyn seisomakatsomoksi muuttamisen jälkeen kuin Vaasassa, niin tämä avaa kyllä mahdollisuuksia SaiPan tyyppiseen hinnoitteluun eli opiskelijat, työttömät ja muuten vaan köyhät 10€:lla päätyyn seisomaan.
Hallissa on kuitenkin vain n.3000 istumapaikkaa, joista voi sitten pyytää tuota liigastandardeille normaalia 20-25€ hintaa ja joille maksajia löytyy aivan varmasti.
Sikäli vertailu ontuu hieman teidän "latoon" verrattuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös