Kyllä minä ainakin näen hyvänä asiana että kiekko-innostusta leviää laajalle Suomeen. Tämä on varmasti pitkässä juoksussa suomalaisen kiekkoilun etu että buumia saadaan ympäri Suomen. Toki yli 16 Liiga-joukkueen en minäkään menisi koska on selvää että taso alkaa jossain kohtaa laskea liikaa. Mutta tuo 16 joukkuetta voisi olla vielä ihan toimiva juttu.
Eli omasta puolestani vaan tervetuloa KooKoo Liigaan!
Itse muistan hyvin Kiekko-Espoon ajat Matinkylässä alasarjoissa - silloin unelmana oli se, että joskus voisi olla Liigassa. Kakkosesta divariin noustessa oli iso juttu, kun pelien tulokset näki Urheiluruudusta, ei tarvinnut odottaa aamun Hesaria. Jos kiekkoinnostusta haluaa levittää laajalle, unelmia tulevaisuudesta ei saisi poistaa mistään. Iso ja muusta toiminnasta eriytetty Liiga tekee juuri tätä - poistaa unelmia.
Kuilua alasarjojen ja Liigan välillä on nyt systemaattisesti kasvatettu ja se tappaa kiinnostusta lajia kohtaan nimen omaan ympäri Suomen, kun se oman kylän joukkue ei sinne ylös tule kuitenkaan koskaan nousemaan. Ja koska putoamisesta ei ole pelkoa, ei tuo Liigakaan tällä hetkellä itseä jaksa niin paljoa kiinnostaa kuin joskus aiemmin aidon kilpailutilanteen aikoina - urheiluun kuitenkin kuuluu sekä voitonjanon tuoma kiima että tappion pelon aiheuttama paine. Jotenkin vaan vituttaa myös se, ettei jaksa paljoa huolestuttaa oman joukkueen esitykset.
Jos tämä on se suuntaus, mitä halutaan, KooKoon nostaminen on ehdottomasti ainoa oikea päätös. Itse kannatan joukkuemäärältään huomattavasti pienempää sarjaa ja täysin avointa sarjajärjestelmää, mutta nykymallissa KooKoo on kiistatta paikkansa ansainnut.