Mainos

KooKoo kaudella 2025–2026

• 1 785
  • 12

Roy Race

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joulu lähestyy kovaa vauhtia, joten vähän pitää katseita alkaa kääntää jo myös tulevan kauden joukkueeseen. Jatkosopimuksia ja optioita on enemmän kuin muutamana edellisenä kautena. Sopimukset jatkuvat seuraavilla pelaajilla.

Maalivahdit
Eetu Randelin 25/26+1

Puolustajat
Jesper Ahlroth 25/26
Ville Puhakka 25/26+1
Jimi Suomi 25/26

Hyökkääjät
Vilmos Gallo 26/27
Simo Heinonen 25/26+1
Oskari Luoto 25/26
Joonas Oden 25/26
Doman Szongoth 25/26+1

Optio kaudesta 2025-2026
Marcus Davidsson 24/25+1
Ossi-Petteri Jaakola 24/25+1
Christian Kåsastul 24/25+1
Akseli Mäkinen 24/25+1
Riley Sawchuk 24/25+1
Samuel Valkeejärvi 24/25+1

Luulisin, että ainakin osa optioista tullaan myös käyttämään. Sitä myöten vaihtuvuus rungossa ei pääse muodostumaan liian suureksi, tai muuten homma alkaisi taas kerran ihan alusta. Sopimuksettomista pelaajista haluaisin nähdä jatkot tehtävän ainakin Loposelle, Engbergille, Koblizekille ja Törökille. Näistä ainakin Törökin osalta joku oli tosin kuullut jo huhua, ettei olisi jatkamassa Kouvolassa. Bibeaun jatko kelpaisi paremmin kuin hyvin, mutta en tiedä onko mahdollinen. Salmelan jatko olisi ok. Paajasen ja Rooban olin vielä muutama viikko sitten valmis heivaamaan pois, mutta viime aikojen otteet ovat olleet kyllä vahvoja. Molemmat lienevät tärkeitä pelaajia myös henkisellä puolella, ja Paajasen aloitustaito on kieltämättä arvokas tekijä hänen panostaan arvioitaessa. Jos Paajanen jatkaa matkaa, niin jostain pitää löytää hyvä aloittaja tilalle. Paajaselle lienee kysyntää Hämeenlinnasta, Rooballe vaikkapa Espoosta. Liikaa ei pidä maksaa, joten Kultanen on näiden kanssa tiukassa paikassa, jos päätöstä ei ole vielä tehty.

Itse käyttäisin Davidssonin, Jaakolan, Kåsastulin ja Mäkisen optiot. Sawchuk on vielä vähän arvoitus. Viime aikojen otteet ovat olleet heikkoja, mutta toisaalta alku oli parempi ja tietysti sopeutuminen voi ottaa aikansa. Ei Dastouskaan ollut ekan kauden jouluna vielä kovinkaan kovassa huudossa täällä. Tai siis oli, muttei sillai hyvällä tavalla..

Jos kokonaisuutta miettii, niin poistuvien pelaajien palkkojen myötä Kultasella pitäisi olla massia rakentaa ykkösketju uusiksi, ja siihen taustalle saadaan kyllä sitten tehtyä ihan vahva runko nykyisistä pelaajista. Siis jos jatkoihin saadaan suurimmaksi osaksi ne pelaajat, joita halutaan pitää. Huhujen osalta on ollut tosi hiljaista. Onko kukaan kuullut mitään huhuja ensi kauden pelaajiston suhteen?

Edit: Lisätään avausviestiin vielä, että KooKoo on perustettu 3.11.1965. Tuleva kausi 2025-2026 on siis 60-v juhlakausi seuralle.

Viimeksi muokattu:

Kouvolast

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sawchuk on kyllä täysin mysteeri. Potentiaalia olisi ykkössentteriksi, mutta on tällä hetkellä kolmosen laituri. Jos Sawchukin optio käytetään, palkka nykyisillä näytöillä pitäisi olla max. 60 000. Jos loppukaudesta pelaa vähintäänkin tyydyttävästi jatkot kannattaisi tehdä, mutta ykkösketjun paikkaa ei Raililla pitäisi varata.

Paajasen jatkot hyväksyisin myös, jos palkka olisi noin 70-80 000. Ei ole pelannut 100000 arvoisesti.

Emanuelsson on myöskin erikoinen tapaus. Petterillä on potentiaalia, mutta tällä kaudella se ei ole täyttynyt. Hänelläkin kuitenkin oletettavasti palkka 100000.

Jos oletetaan kuitenkin, että Ema, Lese, ja Paajanen ei jatka, rahaa vapautuu noin 300000. Sillä saisi jo paljon nuoria potenttiaalisia läpimurtoa hakevia pelaajia. Tai sitten D'Astous takaisin. Voisi vaikka pelata jokaisessa pakkiparissa. :)

Kouvolast

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En kyllä itse ole nähnyt mitään sellaista potentiaalia hänessä, joka viittaisi siihen, että hänestä olisi sentteriksi, saati ykkössentteriksi.
No joo. Oletin ehkä itse hänestä ykkössentteriä, kun oli paperilla ainakin ykkönen. Tällä hetkellä sanoisin että Paajanen ja Davidson paljon parempia. Ehkä jopa myöskin Török, mikä kertoo Railin tasosta. Török kuitenkin monen papereissa ennen kauden alkua oli nelosen laituri.

Viimeksi muokattu:

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Toivottavasti toimisto ottaa parista viimekaudesta opikseen ja jättää hudit pois ja alkaa taas osumaan edes osittain.

0+1=1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan kiekko Koblizek 29 Vilmos Gallo
X-X-X
X-X

"Koblizek"-"Davidson"-Gallo
Suomi-"Loponen"

Luoto-X-"Rooba"
Puhakka-Kåsastul

Engberg-Mäkinen-Oden
Ahlroth/Salmela

Bibeau
Kake

Reservissä olisi Jaakola Heinonen.

Szongoth olisi ensi kaudella kiva nähdä pelaamassa edari pelejä.

Sen mitä olen kuullut niin vain jompi kumpi Sawchuk tai Davidson jatkaa.

Joku oli siirtohuhu ketjussa ehdotellut, että Jyrki jokipakka voisi sopia Kookooseen.

Viime kaudella oli ollut Jonkin laista spekulaatiota, että valkealan poika Jaakko Lantta tulisi kouvolaan. Lantalla kuitenkin sopimus Loppuu tähän kauteen minun Kookooseen olisi sopiva 4 Ketjun Sentteri.

Radek Kucerik lähtee kauden päätteksi ässistä ja Kucerik on hyvä ystävä Koblizekin kanssa jos Koblizek jatkaa niin voisin hyvin nähdä Kucerikin Kookoo paidassa.

Paljon joutuu Kultanen tekemään töitä ensi kauden eteen, muta toivotaan, että saataisiin isoimmat aukot paikattua mitkä ovat tällä kaudella olleet. ( Ykköspakki ja Sentteri)

Ja itse voisin epäillä Bibeaun tekevän jatkon.

Edit: Lantan sopimus päättyy vuonna 2026

Viimeksi muokattu:

Kurt

Jäsen
X-X-X
X-X

Suomi-"Loponen"

Luoto-X-"Rooba"
Puhakka-Kåsastul

Engberg-Mäkinen-Oden
Ahlroth/Salmela

Bibeau
Kake
Ihan hyvä hahmotelma. Käytännössä tuo ykkösnyrkki ja kolmossentteri pitäisi hommata rahoilla jotka vapautuu kun uusimatta jää Leskinen, Paajanen, Sawchuk, Emmanuelsson, Barton, Farrance, (ja Lehtivuori).
Onhan tuo varmasti tehtävissä, kun poistuvat ovat aika suuren profiilin pelaajia.
Török kelpaisi erittäin hyvin esim kolmossentteri X:n paikalle.

Suosikkijoukkue
KooKoo, Änäri
Toivottavasti ei ihan samanlaista vaihtuvuutta tule, kuin viime kesänä. Laatua enemmän, kuin vaihtuvuutta toivoisin minä. Ja kun kerran alettiin toivomaan, niin piirun enemmän kotimaisia pelaajia.
Nykyisistä pelaajista jatkoa antaisin; Török, Kobli, Loponen, Engberkki, Davidson

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
X-X-X
X-X

Suomi-"Loponen"

Luoto-X-"Rooba"
Puhakka-Kåsastul

Engberg-Mäkinen-Oden
Ahlroth/Salmela

Bibeau
Kake

Reservissä olisi Jaakola Heinonen.

Szongoth olisi ensi kaudella kiva nähdä pelaamassa edari pelejä.

Sen mitä kuullut olen kuullut niin vain jompi kumpi Sawchuk tai Davidson jatkaa.

Joku oli siirtohuhu ketjussa ehdotellut, että Jyrki jokipakka voisi sopia Kookooseen.

Viime kaudella oli ollut Jonkin laista spekulaatiota, että valkealan poika Jaakko Lantta tulisi kouvolaan. Lantalla kuitenkin sopimus Loppuu tähän kauteen minun Kookooseen olisi sopiva 4 Ketjun Sentteri.

Radek Kucerik lähtee kauden päätteksi ässistä ja Kucerik on hyvä ystävä Koblizekin kanssa jos Koblizek jatkaa niin voisin hyvin nähdä Kucerikin Kookoo paidassa.

Paljon joutuu Kultanen tekemään töitä ensi kauden eteen, muta toivotaan, että saataisiin isoimmat aukot paikattua mitkä ovat tällä kaudella olleet. ( Ykköspakki ja Sentteri)

Ja itse voisin epäillä Bibeaun tekevän jatkon.

Edit: Lantan sopimus päättyy vuonna 2026
Näyttää ihan hyvältä hahmotelmalta. Jos vaikka saataisiin se ykkösketju kun sitä ei ole Haataja - Strömberg - Hakulinen jälkeen ollut.

Ehkä luopuisin Bibeausta ja antaisin Randelinin näyttää. Vopravil kakkoseksi ja rahat jemmaan jos tarvitsee ostaa se ykkös maalivahti.

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos Kalle Loposelle ei ole tehty jatkosopimusta, niin muutan Voikkaalle ja alan SaiPan kannattajaksi. Tai noh perutaan nyt sen verran, että en ala siinäkään tapauksessa SaiPan kannattajaksi, mutta Voikkaalle saatan muuttaa.

Kalle Loponen:
Mies voi lähteä Kouvolasta, mutta Kouvola ei miehestä. Pidän tätä kotinani, eikä minulla muuta osoitetta olekaan. Jäähallissa tunnen jo henkilökuntaa, siivoojia ja kokkeja. Se näkyy varmasti peliotteissanikin, että välitän tästä seurasta ja haluan tuoda tänne hyvää.

Kallessa olisi selkeästi aineksia KooKoon seuraavaksi kulttipelaajaksi. Monen vuoden soppari Kallelle ja paita kattoon.

0+1=1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan kiekko Koblizek 29 Vilmos Gallo
Ilmeisesti Kucerik pelaa ensi kaudella Kookoossa tai SaiPassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy