Ihmeellinen välinpitämättömyyden tuntu on seurassa. Yritystoiminnassa, joka perustuu elämysten luomiseen. Tuntuu, että kaikessa on tyydytty johonkin vuosien takaiseen tasoon. Fanituotteissa on tunnetusti taannuttu kaksiraitaverkkareihin. Digitaalisissa kanavissa tehdään minimit. Joukkueen arki tai persoonat eivät näy oikein missään (ok, Kouvolan Sanomissa taitaa olla välillä juttuja). Mutta huonointa on kun vaikuttaa, että organisaatio ei tunnu kokevan mitään tarvetta avata kannattajille sitä, mitä seurassa tapahtuu. En tarkoita, että pitäisi selitellä ja nöyristellä vaan sitä, että jossain kanavassa käsiteltäisiin rehellisesti huonoa peli-ilmettä ja sitä, miten sitä yritetään parantaa. Minusta sekin jo auttaisi, jos joku pelaaja toteaisi, että ei ole ollut yhtään semmoista kiekkoa, mitä halutaan esittää kotiyleisölle, mutta kirvestä ei ole heitetty kaivoon, ja nyt keskitytään asioihin A, B ja C.
Kannattajat eivät ole mikään pakollinen haitta vaan toiminnan perusedellytys. Kyllä tähän hommaan haluaisi intohimoa ja kekseliäisyyttä, ei pelkkää minimitasoa. Ei tässä olla mestaruuksia voittamassa aikoihin, joten olisi kiva tietää, mihin suuntaan hommaa ollaan rakentamassa. Täytyyhän siihen olla joku visio.