Vaikka kesäsin pyrin Jatkoajan käyttöä vähentämään lätkäpuolella, niin aina meikäläinen spekuloida pystyy kuitenkin!
Jos terozin huhuilema pelaaja on sentteri, niin siirtäisin Ottossonin laitaan. Hänen pelityyli ja työkalupakki hyvin luistelevana ja kiekollisena pelaajana sopisi loistavasti laiturin tontille. Toki nämä ovat ominaisuuksia joita sentterille toivoisi myös, mutta Ottosson ei ole paras aloittaja eikä paras puolustuspäähän. Jos sentteriksi saataisiin joku joka kaapii aloituksia 50% +/- 2 tahdilla, niin minä tekisin näin.
Toki tästä skenaariosta on vaikeaa alkaa rakentamaan laituripareja. Koblizek - Leskinen, Ottosson - Andersson kuulostaisi ideaalilta. Tässä kuitenkin törmätään ongelmaan että näistä jäljelle jäisi Nurmi ja Tardif, jotka ovat EP:n mukaan synnynnäisiä vasempia laitureita. Tardif on Kultasen mukaan kykenevä pelaamaan keskellä, mutta jos uusi pelaaja on sentteri, niin Tardif tai Paajanen ovat nelosen kapellimestareina. Molemmat näistä ovat "liian" taidokkaita tuohon rooliin minun mielestä. Toki olihan KooKoolla siellä viime kaudella Siikonen joka menisi loistavasti kolmossentteriksi.
Laituri kuulostaisi paljon järkevämmältä. Siihen on selkeä aukko eikä KooKoolla ole terävintä kärkeä vasemmassa laidassa. Älkää kuitenkaan käsittäkö väärin, extra sentteri tuohon palettiin antaisi minulle innovaation keksiä aikakoneen jolla matkustaisin syyskuuhun kauden avaukseen Kisapuistoon, mutta tämä alkaisi vaatimaan ärsyttävän radikaaleja muutoksia pelaajien pelipaikkoihin ja rooleihin. Onneksi on kesän treeniringissä ja harkkapeleissä aikaa miettiä näitä.