KooKoo kaudella 2020–2021

  • 405 648
  • 1 510
Kivoja hankintoja hyökkäyksessä, mutta puolustus edelleen todella ohkainen.

Vähän samoja juttuja kuin muilla, eli ei oikein jaksa syttyä, kun tietää kauden alun joko siirtyvän tai rajoitusten hankaloittavan sitä reilusti. Tuossa kun starttaa vielä perinteinen flunssasesonki niin kaaos on päällä. Vähän pelottaa taloudelliset seuraukset tässä samalla.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En usko tuohon uhkaan tippaakaan, kun penkin takana on Ahokas sekä toimistossa häärii Kultanen.

Meinaat, että Ahokas ja Kultanen ovat niin kovia kavereita, että keksivät ja valmistavat kaksistaan ja puhdetöinään toimivan rokotteen koronaan?

(Tai sitten minä olin se, joka ymmärsi Isaskarin viestin ihan väärin.)
 

sknul

Jäsen
Suosikkijoukkue
montreal canadiens,
suolahden urho.
Meinaat, että Ahokas ja Kultanen ovat niin kovia kavereita, että keksivät ja valmistavat kaksistaan ja puhdetöinään toimivan rokotteen koronaan?

(Tai sitten minä olin se, joka ymmärsi Isaskarin viestin ihan väärin.)
Toivoisin että päättäjät tulis järkiinsä ja sulkisi rajat. Sieltä ne tartunnat tulee. Suomen sisällä tuskin tilanne tulee räjähtämään käsiin jos ei uusia taudinkantajia päästetä maahan. Tai kaikille pakollinen karanteeni maahan tullessa. Vähintään kaksi viikkoa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toivoisin että päättäjät tulis järkiinsä ja sulkisi rajat.

Joo, sehän sopisi KooKoollekin varmasti ihan hyvin. Eiköhän kaikki vahvistukset ole jo Suomessa. Sen sijaan monella kilpakumppanilla saattaa vielä olla hakusessa hankintoja rapakon takaa, tai vasta matkalla sieltä :-)
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Haatajalle ei taida enää tonttia löytyä ja onko tarvettakaan?

Vaikka olen kirjoitellut Haatajan parasta ennen-päivän auttamatta lähestyvän, kun mittari näyttää pian 38 vuotta, niin jos Hade olisi halukas jatkamaan Sumulaaksossa molemmille puolille järkevällä sopparilla, niin vaikea tuosta varmasti olisi kieltäytyä. Ylivoimalla edelleen aivan ykköskorin jamppa koko Liigassa (eniten ylivoimapisteitä [27] Liigassa viime kaudella) ja siihen rooliin mahtuisi helposti Kouvolaan, vaikka vastuu tasakentällisin pienenisikin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kyllä itse kaipaan vielä kahta, toinen mielellään ykköskorista, vahvistamaan KooKoon hyvinkin kapeaa puolustusta. Ja mielellään sellainen suora vuoden soppari molemmille niin olen ehkä ensimmäistä kertaa odottamassa tulevaa kautta vesi kielellä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mibo

the karpov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiitokset taas Kultaselle uudesta koko kauden pelaajasta joukkueeseen. Hyvä ettei lähdetty leikkimään arvoituspituisilla amerikan-avuilla ja saatu pahimmillaan koko joukkue sekaisin kun syömähampaat lähtee kesken kauden. Tämä oli tärkeintä.

Jotkut täällä laittavat kuvia kehonrakennuskuntoisesta vahvistuksesta. Sopii tietysti sekin ja mahtavaa että kaveri on kunnossa. Itse en innostu vielä näistä hehkutuksista (Mikael Kurki mielessä). Haluan että kaveri osaa joko laukoa ja luistella tai että pelisilmää löytyy. En tunne kaveria yhtään että tietäisin mitkä avut ovat. Luotan kuitenkin Kultaseen ja tiedän että ei tää turha ukko oo. Hienoa KooKoo!!

ps. Joskus 90-luvun alussa KooKoon ykkösnyrkki haettiin makkurista lähiravintolasta kottikärryillä suoraan ylivoimalle ratkaisemaan matsia. Ja ratkaisihan se. Pelisilmä ratkaisee....
 

Larry David

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hyökkäys rupeaa olemaan aika rautaa, hieno juttu. Ykköspakki tai joku järkäle tarvittaisiin minun mielestäni vielä puolustukseen. En ihan osaa tuota Ytterelliä ajatella suoraan Caiton korvaajaksi.

Olisin tosi täpinöissäni, jos vallitseva tilanne ei olisi sellainen kuin on. Nyt ei jotenkin uskalla vielä innostua, kevään arvet vielä verestää. Eli samat fiilikset kuin monella täällä. Kausari on kuitenkin taas maksettuna ja kaikki pelit käyn katsomassa mitä pystyn. Näköjään palstalta pidetty oma kirjoitus(vitutus)taukokin on ohitse.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Aamun Kouvolan Sanomissa Kultanen sanoo, että Haatajan kanssa ei neuvotella jatkosta. Pakistoon haetaan vielä vahvistusta, ehkä jopa ennen kauden alkua.

Olipa harmittava, joskin ymmärrettävä uutinen Haatajan suhteen, kun hyökkäystä katsoo, niin ei sinällään ole ammottavaa Haden mentävää aukkoa.

Mutta harmi tulee siitä, että Hadesta on tullut pelaaja, jonka aina ehdottomasti haluaisi nähdä KKn paidassa - itse toivoin muutamaa vuotta lisää ja uran lopetusta täällä, sekä tiettyä paitaa kattoon Motin Ja Tinken viereen, niin tärkeä pelaaja hän on laadullisesti ja henkisesti ollut nuorelle liigaseuralle.
 
Jos en ihan väärin käsittänyt niin Haatajan kohdalla taisi kiikastaa siitä, että seura ei olisi halunnut tehdä vuotta pidempää sopimusta miehen kanssa? Riskithän siinä on mukana, kun noin iäkkäästä kaverista jääkiekko-kaukaloissa puhutaan.

Ja vielä sieltä on kuulemma puolustajaakin tulossa kauden alkupuoliskolla, joten aika kovat satsaukset on KooKoolla näinkin epävarmaa tulevaisuutta kohti.
 

Mibo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan KooKoo
KooKoon kokoonpano näyttää hyökkäyksen osalta suunnilleen tältä.

Suluissa viime kauden pisteet liigassa.

Kärkikenttiin
Gallo (42) - Platzer (33) - Mingoia (41)
Oksanen (15 KHL) - Andersson (16 SHL) - Björkqvist (AHL/NCAA)
Karlsson (26) - Ainali (26) - Oden (11)

Alakenttiin
Ratinen (13) - Ojantakanen (8) - Koivisto (10)
Suuronen (4) - Friberg (4) - Engberg (3)

Tilanne voisi olla paljon huonompikin.

KooKoolla kolme hyökkäyskentällistä, jotka voivat tehdä hyvin pisteitä ja Koivisto on hyvä "stunttaaja" ylemmissä kentissä, mikäli loukkaantumisia tulee. Engberg oletettavasti toinen, joka stunttaa ylempänä, mikäli loukkeja tulee.

Pakisto näillä tämän hetken pelaajilla jotakuinkin tällainen:

Manninen/Seppälä – Ytterell
Rautanen – Berger
Bonsaksen – Manninen/Seppälä
7.pakki: Palojärvi/Pelli?

KooKoon puolustus on mielestäni hyvin tasapaksu, mutta Ytterell on ainoa, joka oletettavasti tekee pisteitä. Seppälä voi olla myös mahdollinen pisteidentekijä kakkosylivoimalla.

Tämä on minun mielipiteeni, mutta tuota pakistoa on mahdoton ennustaa, sillä voi olla, että Berger/Rautanen tippuu seiskapakiksi ja Palojärvi/Manninen siirtyy kakkospariin.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Arttu tekee tällä kaudella sen 25pinnaa. Sitä on vihdoin reenattu se muuten jo niin hyvä laukas kohdalleen eli ei pauku enää pelkkä pleksi. Nyt tai ei koskaan! Ei vai sanoinko noin jo enne viime kautta?
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Arttu tekee tällä kaudella sen 25pinnaa. Sitä on vihdoin reenattu se muuten jo niin hyvä laukas kohdalleen eli ei pauku enää pelkkä pleksi. Nyt tai ei koskaan! Ei vai sanoinko noin jo enne viime kautta?

Arttu Pellistä tulikin mieleen, että hän on eniten liigapelejä (250) KooKoossa pelannut pelaaja.
Seuraavaksi eniten liigapelejä KooKoossa Haatajalla (222) ja Hakulisella (212), mutta koska he eivät pelaa tulevalla kaudella KooKoossa, tulee Pelli kasvattamaan johtoaan KooKoossa pelattujen liigapelien määrässä.

Mutta kenellä KooKoon nykyisen joukkueen pelaajalla on toiseksi eniten pelattuja liigapelejä KooKoossa Arttu Pellin jälkeen?

Toni Suuronen, 111 liigapeliä KooKoossa, joka on toiseksi eniten pelattuja liigapelejä KooKoon tämän kauden pelaajien osalta. Kolmantena on Erik Karlsson 103 liigapeliä.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Koivisto ei tosiaan yleispelillään mitään jatkuvaa facepalmia aiheuta ylemmissä kentissä, mutta kyllä se kortti on siltä osin katsottu, että turha odottaa mitään myöhäisheräämistä pisteiden osalta jatkossakaan. Kelpo rinkipelaaja KooKoolle alempiin kenttiin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jussi Ahokkaan mietteitä Kouvolan Piskissä.

Juttu maksumuurin takana, joten en ala kopioimaan juttua tänne kokonaan. Muutamia poimintoja jutusta.

Päävalmentaja Ahokas huokuu harjoituskauden keskellä tyytyväisyyttä.

Vaikka kolmasosa KooKoon viime kauden pelaajista jätti keväällä Sumulaakson, jäi joukkueeseen perusrunko minkä päälle oli hyvä rakentaa uutta.

Olen tyytyväinen uusien pelaajien sisääntuloon. Kemiat alkavat varmasti harjoituspelien myötä napsahdella kohdalleen.

Tulijoiden myötä KooKoo on myös muuttunut.

– Joukkue on hieman eri tyylinen ja keski-iältään pikkaisen nuorempi. Luisteluvoimaisempi ja urheilullisempi. Uskon, että saimme ryhmään myös lisää taitoa.

Ahokkaan puheessa vilahtelevat perusmääreet ”nälkäinen”, ”valmis harjoittelemaan” ja ”halukas menestymään”.

– Loppu on meistä itsestämme kiinni, siitä miten pystymme luomaan sen yhtenäisen joukkueen.

Ahokas ei vielä halua sulkea Sumulaakson ovia uusilta hankinnoilta.

– Päävalmentajan mielestähän joukkueeseen tarvitaan aina jotain lisää.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös