Piti laittaa telkkarit ja jatkikset kiinni tuossa klo 21 maissa. Tuokkolan sanoin: "Vitutti." Nukutun yön jälkeen särkee päätä edelleenkin, tietäen, että kustiin ihan itse housuun, menetettiin juuri sille joukkueelle kolme pistettä (taas) jolle ei mun mielestä saisi todellakaan menettää, oli sarjataulukossa tilanne mikä tahansa. Meillä on nyt mahdollisuus ottaa kaulaa Vaasaan ja Mikkeliin sekä imago- että organisaatiotasolla, eikä tällaiset esitykset sellaista edistä.
Samoja ajatuksia mulla tässä tietysti on kuin teillä muillakin. Ekan erän kohdilla tuonne ottelseurantaan vähän jännittelinkin sitä, että Sulak ja Caito olivat samassa parissa. Oli outoa katsoa kun Caito luopuu kiekosta maalin takana avaustilanteessa, otetaan puolittainen viivelähtö, mikä käytännössä oli Sulakin riplailu hädin tuskin keskiviivan yli, lerppu nosto päätyyn muun viisikon liukuessa vierellä ja katsoen mitä tapahtuu. Sulak muutenkin aivan totaalijäissä. Telian kiusallisen pitkän puljujärvimaisen haastattelun jälkeen kuvattiin Sulakin verryttelyä jäällä, eikä siinä pysynyt kaverilla kiekko lavassa edes B-pisteen kaarroksessa.
Sulak pitää tietty peluuttaa tutuiksi joukkueen kanssa
[...]
Bonsa-Sulak
That being said, Sulak olisi pitänyt pelitavallisesti ja roolin sekä peluutuksen osalta miettiä vähän tarkemmin tuohon.
1) Pelasi vääräntyyppisen parin kanssa, koska myös Caito on peliä rakentava ja avaava, (semi-) kiekollinen pakki. Nyt ainakin Sulak söi Caiton roolia ja samalla koko viisikon tehokkuus katosi.
2) Pelasi liian isoja minuutteja vielä tuohon matsiin.
3) Se järkevämpi pakkipari olisi enemmän joku stay-at-home pakki, kuten Bonsaksen tai Rautanen. Ehkä Seppäläkin, jos kemiat kohtaa. Sulakin vapaa pelityyli siis kompensoitava ja selusta varmistettava, koska nousuja vauhdikkaita tilanteita tulee vielä.
Muistan toki Sulakin hyvin Lahdesta, ja silloin oli aivan eri kunnossa kuin tällä hetkellä. Sulak pystyi silloin painamaan hyökkäyksiin mukaan ja todella, todella hyvällä luistelulla takaisin puolustamaan omaan päähän. Mulle jäi myös käsitys, että ei ole mikään 190cm lapanen, vaan ihan varteenotettava kaveri kulmissa ja laidoilla.
Sulak kun pääsee systeemiin mukaan, ja saa touchin takaisin, niin kultakimpale on käsissä, siitä nähtiin viitteitä jo matsin loppua kohden. Nyt maksettiin kuitenkin ainakin yhdet kolmen pisteen oppirahat siitä, että saatiin stara-joukkueeseen. Toivottavasti tämä sekoilu ei jatku kovin pitkään, ja kevättalvella Libor makselee velat takaisin maaliskuun auringon paistaessa Lumonin lippujonoihin.
Hyökkäyksessä joo voisi pientä vaihtoa tehdä, toisaalta ketjut on aika tasaiset joka tapauksessa. Odenin kehitys vaatii niitä peliminuutteja, ja voihan se olla niin, että tämän kauden työ näkyy kehityksenä vasta ensi vuonna. Gallo rouhijaosaston miehenä tietysti loisi tilaa Platzerille ja Mingoialle, mutta silloin taas 3.ketju ei olisi niin vahva mitä se nyt on. Saa siellä kokeiluja tehdä.
Hyökkäykseen olen muuten yleisellä tasolla ihan tyytyväinen, mutta eilinen sulaminen menee samalla tavoin kaikkien piikkiin. Ja kertokaa nyt joku kauemmin siellä toimistolla olleista niille ulkkareille ja niiloille että Jukurit- ja Sport -matseissa ei kuulu kusta alleen.