@HogiBoi n kanssa samaa mieltä Seppälästä. Mun mielestä on myös hyvä miettiä, olisiko esimerkiksi Oden saanut näytönpaikkaa laisinkaan, mikäli peleissä olisi ollut vielä panosta ja ukkoja riittävästi terveinä?
Jollain Kärpillä on hieman eri tilanne, kun voidaan ajaa kärkiketjuihin silloin tällöin junnuja sisään, kun yksittäisen ottelun merkitys seuralle ei ole niin tärkeä...
...meillä se tuntui, mutta Kärpillä tuskin tuntuisi.
Mun mielestä jokainen piste on ihan jokaiselle joukkueelle tärkeä lopullisen runkosarjasijoituksen oletusarvoista huolimatta. Saatat hieman rinnastaa tätä "Kärpillä se tuskin tuntuisi" -kommenttia juurikin näihin mainitsemiini oletuksiin kauden aikana karttuviin pistesaldoihin. Kyllä niitä oikeita asioita on tehtävä ihan päivittäistasolla huolimatta siitä, mikä logo rinnassa komeilee, jotta voittamisen kulttuuri imeytyy joukkueeseen ja nämä "yksittäiset pisteet" eivät ratkaisi ihan niin paljoa mitä ne ovat nyt viimekausina KooKoon kohdalla "ratkaisseet". Mutta olen silti sitä mieltä, ettei yksikään KooKoon kausi ei ole yksittäisiin otteluihin kaatunut, vaan laajemmassa mittakaavassa nähtäviin ongelmiin ja muihin epäkohtiin.
Mietittään mm. viime kaudella, kun Salmelan koomailut maksoivat KooKoolle kolme pistettä...
Sitäkö me tässä vielä vatvotaan? KooKoo jäi yhdeksän pisteen päähän playoff-viivasta, eikä nuo "Salmelan koomailun takia menetetyt" kolme pistettä olisi ratkaisseet pitkässä juoksussa juuri mitään. Se minkä perään itse kuulutan ja tulen jatkossakin kuuluttamaan on se, että jääkiekko on
joukkuepeli. Tuotakin tilannetta kelaillessa voi tarkkasilmäisempi huomata, ettei kyseistä maaliin johtanutta tilannetta voi millään Salmelan kontille kokonaisuudessaan laittaa, vaikka Perhonen tilanteesta omaa näkemystään suoraan Salmelalle sadattelikin. Voisin heittää samalla tavalla, että "Kun sillä Maltellakin oli se maaliton putki, niin kyllä se KooKoolle aika monta pistettä maksoi!".
Lähestulkoon suurin pelillinen ongelma mitä mielestäni jääkiekkojoukkueella voi olla on se, ettei viisikkopuolustus toimi. Jos jokin yksittäinen asia maksoi KooKoolle pisteitä, niin se on mun näkemyksen mukaan ilman muuta tuo. Salmelakin on osa tuota kokonaisuutta, mutta niin olivat myös 28 muuta KooKoon kenttäpelaajaa plus pari lainamiestä.