Vaikka en Mattilan valmennukseen ole luottanut, niin pieni hatunnosto siitä ettei lähtenyt selittelyjen taakse. KS:n paperiversiossa ainakin oli Mattilan kommentit siitä, että Jukurit repi joukkueestaan enemmän irti varsinkin yksilötasolla ja pelasivat joukkueena tiiviimmin ym. sekä kertoi myöskin Jukurien olleen pelillisesti edellä jo runkosarjan kohtaamisissa ( lue: hyvin valmennettu joukkue ). Vertailuna Ikan kausien jälkeen kuultiin kaiken maailman selitykset tyhjistä pattereista aina loukkaantuneisiin pelaajiin, asiat joista tod.näk kärsii ihan jokainen pleijarijoukkue. Olli Julkunen kertoili samaisessa lehdessä, että KooKoo hitsautui joukkueeksi vasta pudotuspeleissä.
Jos hieman vetää tämän kauden KooKoota nippuun, niin voikin hyvin todeta ettei joukkueesta saatu läheskään kaikkea irti oikein missään vaiheessa. Alkukaudesta tuli rutkasti tiukkoja maalin tai kahden rutiinivoittoja jotka takasivat selkeän kärkipaikan sarjataulukossa. Joulu-tammikuussa peli alkoi sitten yskiä sen verran, että nämä tiukat voitot alkoivat kääntyä jonkin verran tappioiksi. Tappelimme täällä palstalla silloin verisesti KooKoon loppukauden suunnasta ja vaikka olin oikeassa siitä, ettei KooKoo tulisi sen aikasella pelin kehityskäyrällä päätyyn asti menemään, niin tarkoitukseni ei ole ivailla " mähän sanoin " vaan kyllä minuakin vituttaa ettei KooKoo poistunut sarjasta mestarina. Pidän itse KooKoon kautta siltä osin epäonnistuneena kun seuran tavoitteet ( runkosarjan voitto + mestaruus ) eivät kummatkaan toteutuneet, mutta mieltäni lohduttaa kun huonommallakin esityksellä saatiin pleijareihin 10 kotipeliä, jotka kilisyttivät seuran kassakonetta.
Mestis on nyt taputeltu ja ensi kaudella alkaa kovat pelit. Odotan valmennukselta nyt niitä näyttöjä ja niitä on tultava! Näytöillä en tarkoita, että pitäisi olla 8 sakissa vaan pelin kokonaiskuvaa ja että joukkueesta ulosmitataan nyt se lähelle 100% kun juuri siitä Mattilaa on kehuttu. Henk.kohtaisesti olen nukkunut yöni hieman levollisemmin siitä lähtien kun Haapakosken nimi pulpahti esiin.