KooKoo joukkueen rakentuminen Liiga-kaudelle 2015–2016

  • 567 955
  • 2 613

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
KPL kirjoitti:
Cloutier kakkosena täytyy olla rahaan liittyvä asia, koska muuten tuossa jatkossa ei ole järkeä. Keskinkertainen maalivahti ilman suurempaa potentiaalia(reilusti yli 30-vuotias peluri kuitenkin). Rehellisesti sanottuna olisin odottanut ja toivonut kovempaa ykköstä ja Järvenpää toiseksi siihen jakamaan pelitaakkaa.

Olen Järvenpäähän tässä tilanteessa ihan tyytyväinen, enemmän huolettaa Cloutier ja se, jos Järvenpää loukkaantuu (historiaahan on). Cloutier pystyy hot-streakeihin, mutta toisaalta pelissä on jo maallikonkin silmään ihan hurjia heikkouksia (mm. syvällä pelaaminen, mailapeli...), joita pystyi vielä kompensoimaan Mestiksessä.

KPL kirjoitti:
Hyökkäyksessä aivan liikaa jatkosopparin saaneita. Ykköskenttään on tällä hetkellä 1 pelaaja ja kakkoseenkin max 2. Kaikki muut täytemiehiä, joskin osa potentiaalisempia kuin toiset.

Tavallaan joo, tavallaan ei. Varmasti järkevintä (ja kustannustehokkainta [© Jukurit HC Oy]) oli signata nuo 3-4-ketjun jatkavat omista. Ainoat joiden kohdalla näen mahdollisia ongelmia ovat Julkunen (liike) ja osin Peltonen (heikompi kausi verrattuna nousukevääseen) ja Kangasmäki (loukkaantuminen).
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
itse olisin ennemmin sijoittanut näiden vanhempien pelaajien palkat nuorempiin ja potentiaalisimpiin pelaajiin, joista on saatavilla todennäköisempää hyötyä myös 3-5v päähän.

Periaatetasolla toki näin, mutta joku voisi huvikseen tsekata satunnaisen liigaseuran rosterin kolme tai viisi vuotta taaksepäin ja laskea kuinka paljon samoja naamoja löytyy. Oletuksena ei lopulta kovin paljon (varsinkin, jos valmennus sattuu vaihtumaan tuolla välillä) eli uusia kykyjä olisi löydettävä oikeastaan lähes vuosittain, erityisesti KooKoon ja Sportin kaltaisten (toistaiseksi) pikkuseurojen. Näkisin nuo vanhat ja janoiset tässä kohtaa ihan perusteltuina siinä mielessä, että takaavat tietyn tason ja sitä kautta (ainakaan toivottavasti) mitään romahdusta ei tulla ensimmäisellä kaudella näkemään, joka sitten toisaalta voisi karkottaa näitä nuoria ja potentiaalisia junnareita tulevaisuudessa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Liiga aloitetaan Kaakkois-Suomen derbyllä!

Sarja-avaus Lappeenrannassa ja heti seuraavana päivänä jatketaan Kouvolassa.

Perjantaina 11.9.2015 Kisapuistossa SaiPa-KooKoo
Lauantaina 12.9.2015 Sumulaaksossa KooKoo-SaiPa

Todella mielenkiintoinen startti saadaan liigakaudelle. Aivan varmasti lehterit ovat täynnä molemmilla paikkakunnilla.
Sarja-avaukseen Kisapuistoon tulee Kouvolasta aivan varmasti useita satoja katsojia.
Jokohan Kisapuiston sarja-avaukseen olisi lippuja varattavissa?
Kotiottelun osalta asia on jo hoidettu kausikortin muodossa.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Liiga aloitetaan Kaakkois-Suomen derbyllä!

Sarja-avaus Lappeenrannassa ja heti seuraavana päivänä jatketaan Kouvolassa.

Perjantaina 11.9.2015 Kisapuistossa SaiPa-KooKoo
Lauantaina 12.9.2015 Sumulaaksossa KooKoo-SaiPa

Ihan mielenkiinnosta, onko jossain jo virallista tietoa kauden 15-16 avauksesta, vai onko tämä huhua? Kiinnostaisi kovasti meidän Sportinkin avausvastustaja, viime syksynä se kun oli JYP ja kotona sitten TPS…Ja pakollinen otsikkoon viittaaminen, ettei menisi OT:ksi: KooKoolla mielenkiintoinen ja yllättävänkin vahva avaus pelaajiston suhteen. Taistelu 14:stä sijasta alkakoon! Tulkaa jo tänne! :)
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihan mielenkiinnosta, onko jossain jo virallista tietoa kauden 15-16 avauksesta, vai onko tämä huhua?

Virallista tietoa sarja-avauksesta tai ylipäätään sarjaohjelmasta ei tietääkseni ole vielä julkaistu missään.
Avauskierroksen otteluparista KooKoo vs. SaiPa peräkkäisinä päivinä olen kuullut sen verran luotettavalta taholta, että uskallan pitää tätä täysin varmana asiana. Olen kuullut tämän jo aiemmin ja olin jo unohtanut asian kunnes tänään huomasin, että SaiPan osiossa oli mainittu samasta asiasta. Toivottavasti kaikkien joukkueiden osalta tulee sarja-avauksesta ja sarjaohjelmasta mahdollisimman pian virallista tietoa.
 

SgtMarkov

Jäsen
Kovasti jakaa mielipiteitä tämä joukkueen runko täällä. Ei se mitään, itse olen tyytyväinen ja kyllä tämä runko vetää suupieliä ylöspäin. Vielä kun saadaan ne Kultasen huutelemat ulkomaalaiset vahvistukset niin sittenhän ne suupielet ovat jo korvissa asti. Liput SaiPa-peliin lähtee tilaukseen saman tien kun myyntiin tulevat...
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Virallista tietoa sarja-avauksesta tai ylipäätään sarjaohjelmasta ei tietääkseni ole vielä julkaistu missään.
Avauskierroksen otteluparista KooKoo vs. SaiPa peräkkäisinä päivinä olen kuullut sen verran luotettavalta taholta, että uskallan pitää tätä täysin varmana asiana. Olen kuullut tämän jo aiemmin ja olin jo unohtanut asian kunnes tänään huomasin, että SaiPan osiossa oli mainittu samasta asiasta. Toivottavasti kaikkien joukkueiden osalta tulee sarja-avauksesta ja sarjaohjelmasta mahdollisimman pian virallista tietoa.

Kaakon derbyn päivämäärät (SaiPa-osion huhuilun mukaan) olisivat 21.8 SaiPa - KooKoo ja 22.8. KooKoo - SaiPa. Olisi aika messevä ja meisselinen sarja-avaus!

Edit. Päivämäärät päin hevon vattua.. Pe 11.9. SaiPa -KooKoo ja La 12.9. KooKoo - SaiPa. On ne päivämäärät..
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Virallista tietoa sarja-avauksesta tai ylipäätään sarjaohjelmasta ei tietääkseni ole vielä julkaistu missään.
Avauskierroksen otteluparista KooKoo vs. SaiPa peräkkäisinä päivinä olen kuullut sen verran luotettavalta taholta, että uskallan pitää tätä täysin varmana asiana. Olen kuullut tämän jo aiemmin ja olin jo unohtanut asian kunnes tänään huomasin, että SaiPan osiossa oli mainittu samasta asiasta. Toivottavasti kaikkien joukkueiden osalta tulee sarja-avauksesta ja sarjaohjelmasta mahdollisimman pian virallista tietoa.

Liigan sarjaohjelma on perinteisesti julkaistu juhannusviikolla. Eiköhän se nytkin silloin ilmesty.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Liput SaiPa-peliin lähtee tilaukseen saman tien kun myyntiin tulevat...

Täältä lähtee myös tilaukset liigan avauskierroksen otteluun SaiPa-KooKoo heti kun ne on tilattavissa. Kannattaa olla nopea lippujen tilauksen suhteen.
Kisapuistossa tupa on taatusti täynnä perjantaina 11.9.2015 ja en ihmettelisi vaikka hallilla ei olisi enää lippuja myynnissä.
 
Täältä lähtee myös tilaukset liigan avauskierroksen otteluun SaiPa-KooKoo heti kun ne on tilattavissa. Kannattaa olla nopea lippujen tilauksen suhteen.
Kisapuistossa tupa on taatusti täynnä perjantaina 11.9.2015 ja en ihmettelisi vaikka hallilla ei olisi enää lippuja myynnissä.
Pikkulinnut visersivät vähän, että Kouvolassa olisi jo tiettyjä hallin osa-alueita buukattu täyteen ja jos tämä paikkansa pitää, niin huikeaa kiinnostusta löytyy tälle yhdelle kovimmista derbypareista. Vielä kun tässä on oikein tunteet päässeet hautumaan Aromipesässä (aka. Mestis), niin kyllähän menojalka jo vipattaa kohti syyskuuta.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kovasti jakaa mielipiteitä tämä joukkueen runko täällä. Ei se mitään, itse olen tyytyväinen ja kyllä tämä runko vetää suupieliä ylöspäin. Vielä kun saadaan ne Kultasen huutelemat ulkomaalaiset vahvistukset niin sittenhän ne suupielet ovat jo korvissa asti. Liput SaiPa-peliin lähtee tilaukseen saman tien kun myyntiin tulevat...
Itse en ole läheskään tyytyväinen tuohon kuoroon. Kyllä sinne tarvitaan vielä se ykköskentällinen huippumiehiä, että joukkue olisi iskussa syksyllä. Kultanen toki kertoi, että syksyllä niitä tulee, mutta onko ne sitten loput tulevat ulkkareita, en usko. Nyt odotan vielä enemmän seuraavia julkistuksia, kuin tätä eilistä.

Anteeksi offtopic, mutta millä tavalla KooKoo-Saipa ottelusta keskustelu liittyy KooKoon joukkueen rakentamiseen?
 
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Toronto Maple Leafs, Leijonat
Itse en ole läheskään tyytyväinen tuohon kuoroon. Kyllä sinne tarvitaan vielä se ykköskentällinen huippumiehiä, että joukkue olisi iskussa syksyllä. Kultanen toki kertoi, että syksyllä niitä tulee, mutta onko ne sitten loput tulevat ulkkareita, en usko. Nyt odotan vielä enemmän seuraavia julkistuksia, kuin tätä eilistä.

Itse olin ihan tyytyväinen tuohon runkoon, jos kerran kärkimiehet vielä hankitaan. Olisin kyllä toivonut, taikka toivon niistä seuraavista, että joukossa olisi ihan kotimaisiakin pelureita, koska pelkästään ulkomaalaisella nimellä ei vielä Liigassa pärjää. Lisäksi ulkomaalaisten määrän kasvaessa, kasvaa myöskin floppiriski ja sopeutuminenkin voi aiheuttaa ongelmia. Kaikki KooKoo- seuraajat varmasti muistavat Mike Ramsayn tapauksen, sekä Lou Dickensonin loppukauden oikkuilut, joten kaikki eivät ole Wingelsin kaltaisia hymypoikia.

Mutta jos KooKoo onnistuu jostakin löytämään edes lähelle Zach Hamillin tai Marek Viedenskyn kaltaisia ulkkarivahvistuksia, niin en todellakaan hanttiin laita. Mutta halpoja ei ole ne ulkomaalaisetkaan kellä potentiaalia on...
 
Itse en ole läheskään tyytyväinen tuohon kuoroon. Kyllä sinne tarvitaan vielä se ykköskentällinen huippumiehiä, että joukkue olisi iskussa syksyllä. Kultanen toki kertoi, että syksyllä niitä tulee, mutta onko ne sitten loput tulevat ulkkareita, en usko. Nyt odotan vielä enemmän seuraavia julkistuksia, kuin tätä eilistä.
Kultanen taisi sanoa, että heinäkuun lopussa olisi jo joukkue kasassa, mutta toki sieltä poimitaan joku syksyltäkin, jos tilanne vaatii näin. Ilmeisemmin soppareita on nyt tarkoitus julkaista sitä mukaan, kun ne saadaan virallistettua.
 

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
----
Mutta jos KooKoo onnistuu jostakin löytämään edes lähelle Zach Hamillin tai Marek Viedenskyn kaltaisia ulkkarivahvistuksia, niin en todellakaan hanttiin laita. Mutta halpoja ei ole ne ulkomaalaisetkaan kellä potentiaalia on...
Noistahan molemmat olisi vieläkin vapaana ja mikäli KooKoo oli esim. Birnerin perässä niin ei noista haaveilu mitään utopiaa pitäisi olla.
 
Suosikkijoukkue
KK
Itse olin ihan tyytyväinen tuohon runkoon, jos kerran kärkimiehet vielä hankitaan. Olisin kyllä toivonut, taikka toivon niistä seuraavista, että joukossa olisi ihan kotimaisiakin pelureita, koska pelkästään ulkomaalaisella nimellä ei vielä Liigassa pärjää. Lisäksi ulkomaalaisten määrän kasvaessa, kasvaa myöskin floppiriski ja sopeutuminenkin voi aiheuttaa ongelmia. Kaikki KooKoo- seuraajat varmasti muistavat Mike Ramsayn tapauksen, sekä Lou Dickensonin loppukauden oikkuilut, joten kaikki eivät ole Wingelsin kaltaisia hymypoikia.

Mutta jos KooKoo onnistuu jostakin löytämään edes lähelle Zach Hamillin tai Marek Viedenskyn kaltaisia ulkkarivahvistuksia, niin en todellakaan hanttiin laita. Mutta halpoja ei ole ne ulkomaalaisetkaan kellä potentiaalia on...
Toki. Mutta sitten ne tulevat kärjen tulijat eivät oikeastaan voi olla mitään scouttauksen tuotteita, vaan näyttöjä pitää olla jo aika lailla alla. Toki siellä voi esimerkiksi olla pari tällaista pontentiaalista AHL tapausta, mutta pääsääntöisesti nyt tarvitaan ne ykkösketjun hyökkääjät ja ainakin se kiekollinen pakki. Ihmettelen vain, että miten niitä ei ole jo löytynyt?
 
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Toronto Maple Leafs, Leijonat
Noistahan molemmat olisi vieläkin vapaana ja mikäli KooKoo oli esim. Birnerin perässä niin ei noista haaveilu mitään utopiaa pitäisi olla.

Niin no, tiedä sitten mitkä olivat KooKoon paukut lopulta Birnerin suhteen. Jotenkin vain sellainen tunne, ettei KooKoo lähde 150k -> palkkoja makselemaan näille jo entuudestaan Liigasta tutuille tekijöille, vaan hakeevat uusia nimiä rapakon takaa hieman halvemmalla. Näissähän sitten tapahtuu jotakin breikkaamisen ja floppaamisen väliltä. Voin toki olla väärässäkin, koska mitään tietoa tästä minulla ei ole.
 
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, Toronto Maple Leafs, Leijonat
Toki. Mutta sitten ne tulevat kärjen tulijat eivät oikeastaan voi olla mitään scouttauksen tuotteita, vaan näyttöjä pitää olla jo aika lailla alla. Toki siellä voi esimerkiksi olla pari tällaista pontentiaalista AHL tapausta, mutta pääsääntöisesti nyt tarvitaan ne ykkösketjun hyökkääjät ja ainakin se kiekollinen pakki. Ihmettelen vain, että miten niitä ei ole jo löytynyt?

Kyllä. Sitä tuossa aiemmassa viestissäni juuri mainitsin, ettei näissä ulkkareissa riitä pelkkä kanadalainen nimi ja syntymäpaikkana Montreal, vaan ulkomaalaisen tulee olla sitten se THE VAHVISTUS. Mutta odotellaan ja katsotaan mitä/ketä sieltä tulee.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toki. Mutta sitten ne tulevat kärjen tulijat eivät oikeastaan voi olla mitään scouttauksen tuotteita, vaan näyttöjä pitää olla jo aika lailla alla. Toki siellä voi esimerkiksi olla pari tällaista pontentiaalista AHL tapausta, mutta pääsääntöisesti nyt tarvitaan ne ykkösketjun hyökkääjät ja ainakin se kiekollinen pakki. Ihmettelen vain, että miten niitä ei ole jo löytynyt?

Kultanen taisi haastattelussa todeta, että kotimaan markkinat ovat isojen nimien kohdalla melko tyhjät, mutta muutama sopimus on allekirjoitusta vaille valmis. Toisaalta, sopimus ilman allekirjoitusta on vielä tyhjä arpa.

Mä veikkaan, että näitä ykkösketjun kärkiäijiä haetaan niistä ulkkareista. Yksi voisi olla Suomessa viime kaudella pelannut ja sitten se toinen sellainen hyvällä AHL-kokemuksella oleva. Miksei jopa case Golbodin -tyyppinen lainapelaaja, NHL-seura maksaa palkan ja KooKoo hankkii asunnon, autot ja apparaatit.

Kiekollinen pakki kelpaisi tännekin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ikosta kun nyt ainakin ihmeteltiin, niin eihän missään kai ole kuitenkaan sanottu, etteikö jatkosopimuksiakin voitaisi vielä tehdä?

En toki pidä todennäköisenä että jatkajia olisi enempää kuin nyt julkaistut, mutta ei kuitenkaan mikään täysi mahdottomuus. Mestis-aikanahan tämä oli jopa yleistä: eli jonkun aikaa katseltiin puolin ja toisin muita vaihtoehtoja, ennen kuin sitten myöhemmin sovittiin että hynttyyt pysyvät yhdessä.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei kannata panikoida KooKoon hyökkäyksen suhteen. Aivan varmasti hyökkäykseen hankitaan vielä useita vahvistuksia. Jo määrällisestikin hyökkäys on vielä todella kapea.

KooKoolle on tullut vasta kaksi uutta hyökkääjää, kun vastaavasti viime kauden joukkueesta ilman sopimusta jäi yhdeksän hyökkääjää.

Vaikea sanoa, mikä määrällisesti on lopullinen määrä hyökkääjiä, mutta tällä hetkellä hyökkääjiä ei ole määrällisesti riittävästi vielä edes neljään ketjuun, joten voisi olettaa, että ainakin 5-6 hyökkääjää vielä hankitaan ja lähtökohtaisesti näistä ainakin 3 hyökkääjää tulee olemaan ykköskorin pelaajia.

Uudet hyökkääjät:
+ Jarkko Malinen
+ Toni Hyvärinen

Lähteneet hyökkääjät:
- Timo-Pekka Heikkinen
- Niklas Appelgren
- Henri Tuominen
- Hannes Björninen (Pelicans)
- Aki Juusela
- Arttu Heikkinen
- Joona Karevaara
- Jere Espo
- Jesse Koskinen
 
Virallista tietoa sarja-avauksesta tai ylipäätään sarjaohjelmasta ei tietääkseni ole vielä julkaistu missään.
Avauskierroksen otteluparista KooKoo vs. SaiPa peräkkäisinä päivinä olen kuullut sen verran luotettavalta taholta, että uskallan pitää tätä täysin varmana asiana. Olen kuullut tämän jo aiemmin ja olin jo unohtanut asian kunnes tänään huomasin, että SaiPan osiossa oli mainittu samasta asiasta. Toivottavasti kaikkien joukkueiden osalta tulee sarja-avauksesta ja sarjaohjelmasta mahdollisimman pian virallista tietoa.
Liiketaloudellisessakin mielessä Liigan olisi järjetöntä jättää asettamatta tällainen alkuehto (KK-SaiPa sarja-avaus) sarjaohjelma-algoritmiin. Toki puulaakilta joka vapaaehtoisesti poistaa, Tamin sanoin, kolmasosan vetovoimatekijöistään (karsinnat), sopii varmaan odottaa mitä vaan.

Toki. Mutta sitten ne tulevat kärjen tulijat eivät oikeastaan voi olla mitään scouttauksen tuotteita, vaan näyttöjä pitää olla jo aika lailla alla. Toki siellä voi esimerkiksi olla pari tällaista pontentiaalista AHL tapausta, mutta pääsääntöisesti nyt tarvitaan ne ykkösketjun hyökkääjät ja ainakin se kiekollinen pakki. Ihmettelen vain, että miten niitä ei ole jo löytynyt?
NHL-sopimuksia sorvaillaan käsittääkseni enimmäkseen vasta kesäkuun testileirien ja varaustilaisuuksien jälkeen, joten ilman mieleisiä sopimuksia jääneet urallaan eteenpäin pyrkivät AHL-pelurit kääntävät katseensa Eurooppaan vasta heinäkuun puolella.

Mulla on näihin Pohjois-Amerikan hakuihin aivan järjettömän kova luotto, kun tietää (tai on tietävinään) kuinka kunnossa suhteet sinne päin on.
 
Niin no, tiedä sitten mitkä olivat KooKoon paukut lopulta Birnerin suhteen. Jotenkin vain sellainen tunne, ettei KooKoo lähde 150k -> palkkoja makselemaan näille jo entuudestaan Liigasta tutuille tekijöille, vaan hakeevat uusia nimiä rapakon takaa hieman halvemmalla. Näissähän sitten tapahtuu jotakin breikkaamisen ja floppaamisen väliltä. Voin toki olla väärässäkin, koska mitään tietoa tästä minulla ei ole.
Pohjois-Amerikassa on kausi kesken ja suuri osa AHL-pelaajista liittyy kesäksi NHL-joukkueiden training camp-nippuihin, joissa he taistelevat pelipaikoista. Tämä pitkittään sen takia Euroopan tulijoiden lähtöä ja sopimusten tekoa.

Tämän takia esim. keväisin lähinnä signataan Euroopassa pelaavia ulkkareita.
 

Uncle Ben

Jäsen
Kah, Hyvärinenkin siis vaihtoi KKhon. Liekkö hyvän kaverin Malisen seura käy paremmin kuin Virran Peksi.

Lisättäköön nyt omana kuriositeettinaan se pointti, että Jarkko Malinen ja Toni Hyvärinen tosiaan pelasivat aikanaan KalPassa paljon samassa ketjussa, ketjun täydensi nykyään SaiPaa edustava Tommi Jokinen. Kaikki ovat samaa 1988 ikäluokkaa ja taisivatpa kaikki olla myös enemmän tai vähemmän mukana, kun KalPan junnut voittivat kultaa 2008 ja edustusjoukkue pronssia 2009. Myöhemmin ovat sitten menneet vähän eri reittejä, Jokisella on selvästi eniten liigapelejä takana, mutta Malinen lienee tällä hetkellä se kovin nimi. Hyvärisen paikka löytynee alemmista ketjuista, joten Malinen-Hyvärinen yhdistelmä tuskin KooKoossa toteutuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös