KooKoo 2013–2014

  • 469 871
  • 1 438

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Santtu Huhtala lainataan KooKoosta TPS:ään yhden ottelun ajaksi.

Tämä laina on sangen järkevä toimenpide, sillä Huhtalan pitäisi saada jostain alkukauden vire takaisin.

Ensimmäiset 7 ottelua Huhtala urakoi hyvin tehoin 5+4, ja hän piti sisäisen pistepörssin kärkipaikkaa alkukaudesta.
Sitten tapahtui jotain ja seuraavat 37 ottelua menivät sitten huonommin vaatimattomin tehoin 5+2.

Saa nähdä iskeekö Huhtala Kärppiä vastaan hattutempun ja nousee sitä myöten takaisin omalle tasolleen.
 

Uncle Ben

Jäsen
Hyvä, että sairastupa alkaa hiljalleen tyhjenemään. Lasse Lappalainen, Mikko Rämö ja Niklas Sirén palaavat kokoonpanoon arviolta helmikuun alussa.

Pahoittelut, etten näin ulkopuolisena ole tarkemmin KooKoon asioista perillä, mutta voisikohan joku ystävällisesti vähän valaista Lasse Lappalaisen kauden kulkua? Hänen kai piti olla tällä kaudella jo aivan Mestiksen kärkipakkeja, mutta on ilmeisesti nyt siis ollut pitkät pätkät sivussa peleistä? Mikäs miestä on vaivannut, vai onko vain alavartalossa tai ylävartalossa ollut vammaa?
 
Olkapää meni taklaustilanteessa pillunpäreiksi lokakuussa Vaasassa. Nyt ollut jo jäällä ja palaa lähipäivinä kokoonpanoon. Ehdottomasti KooKoon johtavia kiekollisia pakkeja yhdessä Jesse Jyrkkiön kanssa.
 

Pipo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olkapää meni taklaustilanteessa pillunpäreiksi lokakuussa Vaasassa. Nyt ollut jo jäällä ja palaa lähipäivinä kokoonpanoon. Ehdottomasti KooKoon johtavia kiekollisia pakkeja yhdessä Jesse Jyrkkiön kanssa.

Sen verran korjausta, että tämä tapahtui Turussa. Omaa typeryyttään ajoi itsensä huonossa asennossa tilanteeseen ja olkapää näytti pudonneen pois paikaltaan.
 

Mneme

Jäsen
Kukahan pakki tipahtaa pois kokoonpanosta kun Lappalainen palaa?

Itse veikkaan, että joku kolmikosta Levokari-Koponen-Lippojoki tippuu ulos. Levokari on ollut viimeisissä peleissä sen verran kuutamolla, ettei olisi ihme, jos Pauke löytäisi itsensä katsomosta. Tai sitten KooKoo rupeaa pyörittämään jonkinlaista rotaatiota tiettyjen pakkien kohdalla.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse veikkaan, että joku kolmikosta Levokari-Koponen-Lippojoki tippuu ulos. Levokari on ollut viimeisissä peleissä sen verran kuutamolla, ettei olisi ihme, jos Pauke löytäisi itsensä katsomosta. Tai sitten KooKoo rupeaa pyörittämään jonkinlaista rotaatiota tiettyjen pakkien kohdalla.

Rotaatio olisi hyvä mutta jos noista kolmesta joku niin sitten Koponen. Pauli on helppo löytää kentältä ja helpottaa ottelun seuraamista ;)
 

Steus

Jäsen
Västilä/Lippojoki minun veikkauksena. Lappalainen kykenee Västilän rooliin Västilää paremmin, Pauke liian selkeä profiilipelaaja, Koponen myös. Lippojoki? A rinnassa, muttei ole oikein vakuuttanut.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Västilä/Lippojoki minun veikkauksena. Lappalainen kykenee Västilän rooliin Västilää paremmin, Pauke liian selkeä profiilipelaaja, Koponen myös. Lippojoki? A rinnassa, muttei ole oikein vakuuttanut.

Västilällä +12 ja Kookoon tilastojen kärjessä, tuskin häntä siirretään syrjään. Taitaa muutenkin olla Jupen luottoukkoja
 

Steus

Jäsen
Västilällä +12 ja Kookoon tilastojen kärjessä, tuskin häntä siirretään syrjään. Taitaa muutenkin olla Jupen luottoukkoja

Viimeisen allekirjoitan 100 % ja totta muutenkin, mutta viime aikojen otteet ovat olleet melko vaisuja molempiin päihin. Lipari olisi meikäläisellä ehkä kuitenkin se ykkösvalinta, koska tämä kausi on ollut häneltä melkomoinen floppi.
 

Kioto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toivottavasti katsomoon lähtevä kaveri Lappalaisen palatessa on hyvästä +/- tilastosta huolimatta Västila jonka peli on ollut todella halutonta neppailua viime ajat positiivisen alkukauden jälkeen.
Lippojoki sen sijaan on ainakin mun mielestä pelannut parasta peruspakki lätkää KooKoo aikanaan viimeisen reilun kuukauden ajan.
Kun vielä löytyisi hyökkäykseen yksi sentteri jostain niin voitaisiin laittaa hidas mutta pehmeä Nättinen sekoittamasta ketjukaveriensa peliä katsomon puolelle.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Jos ei huvita uskoa ja tulkita tuota Västilän plus/miinus saldoa niin juuri se osoittaan Västilän hyvyyden, että häntä ei juuri huomaa kentällä ja peli "näyttää" haluttomalta neppailulta. Hän tekee minimalistisesti juuri oikeita asioita kentällä. En minäkään Västilää huomaa eikä hänen pelinsä hivele silmiäni, mutta juuri siksi hän on mies paikallaan.

Jyrkkiölle suotakoon persoonansa ja profiilinsa kaltainen näyttävä peli ja tehojakin tulee, mutta hän on koko Mestiksen PikkuKakkosKuningas eli 32 2min = 64min eikä plus/miinus saldokaan mairittele: +39 - 37 = +2. Tuollainen määrä pikkukakkosia ei voi olla vaikuttamatta joukkueen peleihin ihan laajemminkin ajateltuna. Seuraava pikkukakkosissa on Antti Uitto 23kpl.

Lappalaisen lienee syytä aloitaa kevyesti peli silloin toinen tällöin. Näin pitkä pelaamattomuus (ja kyllä minua on harmittanut) ei muutu huippukiekollisen puolustajan rutinoituneeksi pelaamiseksi aivan hetkessä.

Olen odottanut Lappalaista kuin helmikuuta nousevaa. Veikkaan että Lappalainen vuorottelee Hardowan, ehkä Lippojoen ehkä Koposen kanssa ensin. Mutta unelmapaikka Jyrkkiön vierellä voi olla aluksi liian tuulinen. Ja huvittaako Lippojokea huilaaminen? Levokarin vierellä voisi vähän kokeilla siipiä ensin, koska Levokari valitsee aina puolustussuunnan ja puolustavan vaihtoehdon jos hänelle valintatilanne tulee eteen.

Harmillista kun joudun taas siirtymään Mehtimäen lauteille juuri kun odottamani Lasse Lappalainen saattaa piankin astua estraadille.

Mutta todellakin "näkymättömyys" kuuluu joidenkin joukkuepelaajien vahvuuksiin ja on heidän roolissaan avain asemassa.
 

"TeeWeeKaks"

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lappalaisen paluu pelikuntoon on jo pelkästään siinä hyvä juttu, että saadaan riittävää leveyttä pakistoon tärkeisiin kevään peleihin, jos aina paukkuu ja rytisee paikat. Peluutuksen suhteen voipi olla niin, että mikäli nykyisistä pelaavista pakeista jollakin on pientä remppaa, niin ottaa luultavammin pikku huoltotauon itselleen. Mikäli kaikki ovat täysissä ruumiin ja sielun voimissa niin, sitten voidaan alkaa käymään läpi suoritustasoa:

Jyrkkiö on pisteissä ja hyökkäyspäässä kärkiäijiä, mutta muuten on flegu asenne ja omassa päässä pelaamisessa vaikeuksia, josta aiheutuu turha jäähyjä. Pelasi syksyllä kuitenkin Lappalaisen kanssa hyvin yhteen, joten jatkaa pelaavassa kokoonpanossa Lappalaisen parina ykköspakkiparina.

Hardowa on hakenut pitkään sitä oikeaa tapaa pelata "isossa kaukalossa". Tuntuu ja näyttänytkin siltä, että Levokarin kanssa samaan pakkipariin päästyään on alkanut idistä löytyä. Tosin Pauke&Connor pakkiparia ei nopeudella ole siunattu. Kaikesta huolimatta peluutettava pakkipari.

Västilän kausi on kaikesta huolimatta ollut huomattavasti parempi kuin viime kausi, samoin kuin Liparin. Ja ovat tottuneet pelaamaan pakkiparina jo pitkään, joten siinä se kolmassa pelaava pari on.

Koponen tuli suurin odotuksin (ainakin itse odotin) tähän kauteen, mutta melkoista vuoristorataa ollut tämä kausi. Tosin niinhän se on joukkueenkin peli ollut. Toisinaan helvetin hyvää, mutta toisinaan ollaan täysin kuutamolla. Pelasi alkukaudesta pitkään Hardowan kanssa pakkiparina, mutta mielestäni tulee kevään aikana olemaan seitsemäs pakki, jota voi hyödyntää kenen tilalla tahansa.

Laakso on näkemieni pelien osalta hyökkäyssuuntaan jo kelpo Mestis-pakki, mutta puolustamisessa on vielä huomattavia puutteita. Tärkeää olisi kuitenkin saadaa lisää kokemusta ja pelituntumaa äijien peleistä, jotta kehitystä tapahtuisi. Potenttiaali on helvetisti. Ei saa hukata tätä korttia. Ei kuitenkaan vielä tämän kevään hedelmä.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tättärää!! Ensimmäinen pelaajakortti pärähti hetki sitten Youtubeen. Kippari Jari Kauppila saa kunnian olla numero uno.
 
Tättärää!! Ensimmäinen pelaajakortti pärähti hetki sitten Youtubeen. Kippari Jari Kauppila saa kunnian olla numero uno.

Hienoa matskua, innolla odotan kaikkia pelaajakortteja. Tulevalle jumbotronille jo vähän matskua?!

EDIT.

KS:ssä juttua KooKoon yleisömääristä, että ovat laskussa ja keskiarvo on n. 2000 kantturoilla. Mitään tutkivaa journalismia ei harrastettu vaan asiat vaan todettiin. Loppukausi näyttänee mikä on tällä hetkellä se realistinen kiinnostus tällä hetkellä tähän Mestis-pelleilyyn. Tiedä sitten mitä esimerkiksi Sportin mahdollinen kabinetti-nousu tekee yleisömäärille?
 
Viimeksi muokattu:

Uncle Ben

Jäsen
Olkapää meni taklaustilanteessa pillunpäreiksi lokakuussa Vaasassa. Nyt ollut jo jäällä ja palaa lähipäivinä kokoonpanoon. Ehdottomasti KooKoon johtavia kiekollisia pakkeja yhdessä Jesse Jyrkkiön kanssa.

Sen verran korjausta, että tämä tapahtui Turussa. Omaa typeryyttään ajoi itsensä huonossa asennossa tilanteeseen ja olkapää näytti pudonneen pois paikaltaan.

Kiitoksia näistä, toivottavasti Lappalainen nyt pysyy loppukauden kunnossa, eikä urakehitys tyssää kokonaan loukkaantumisiin. Edellinen kausikin kun taisi olla rikkonainen.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkä näistä toivoisit ensimmäisen pleijarikierrokselle vastaan mikäli Kookoo kotiedun itselleen hoitaa, ja hoitaahan se.

Hokki
Jokipojat
Jukurit
K-Vantaa

Oma lista olisi K-Vantaa, Jokipojat, Jukurit ja sitten vasta Hokki.
 
Suosikkijoukkue
KK
Minkä näistä toivoisit ensimmäisen pleijarikierrokselle vastaan mikäli Kookoo kotiedun itselleen hoitaa, ja hoitaahan se.

Hokki
Jokipojat
Jukurit
K-Vantaa

Oma lista olisi K-Vantaa, Jokipojat, Jukurit ja sitten vasta Hokki.
Onpa ihme äänestys laitettu ilmoille tässä vaiheessa, kun lopun runkosarjan pelit ovat todella kovia. Itse en lähtisi kovin montaa euroa pistämään KooKoon kotiedun saamisesta. Itse toivoisin tuosta porukasta ensimmäisellä kierroksella vastaan asettuvan Jukurit. Olisihan se kiva tiputtaa rakas vihollinen heti kärkeen puhtaalla pelillä ilman tappiota. Itse olen sitä mieltä, että meille tulee vastaan HCK, ilman kotietua.
 

Steus

Jäsen
1. Jukurit / Derbymeininki -> saman tien "no fucking around"-meininki pleijareihin, lyhyet matkat & fanitoiminta/reissaus-> rahaa seuran kassaan
2. K-Vantaa / Ei pitkiä ottelumatkoja -> loukkaantumisriskin näennäinen pieneneminen, heikohko joukkueena (ylisuorittanut koko kauden)
3. Hokki / Ollaan ne ennenkin puolivälierissä tiputettu. Miinuksena pitkät bussimatkat
4. Jokipojat / Pitkät matkat, keväisin aina vahva, ei silti tuo juurikaan lisäkatsojia, loukkaantumisriski ("SikaPo")
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onpa ihme äänestys laitettu ilmoille tässä vaiheessa, kun lopun runkosarjan pelit ovat todella kovia. Itse en lähtisi kovin montaa euroa pistämään KooKoon kotiedun saamisesta. Itse toivoisin tuosta porukasta ensimmäisellä kierroksella vastaan asettuvan Jukurit. Olisihan se kiva tiputtaa rakas vihollinen heti kärkeen puhtaalla pelillä ilman tappiota. Itse olen sitä mieltä, että meille tulee vastaan HCK, ilman kotietua.

Kotiedun menettäminen tarkoittaisi lähinnä Hokin nousemista neljän joukkoon. Jokipojilla on sen verran kaukana takana, että joutuisivat pelaamaan aika kovan loppukauden ja KooKoo vastaavasti heikon, jotta asetelmat vaihtuisivat.

HCK on ihan mahdollinen vastus ja selvästi todennäköisempi kuin esimerkiksi K-Vantaa. Veikataan ja toivotaan nyt sitten vaikka sitä. KooKoo runkosarjan 4. ja HCK 5.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kotiedun menettäminen tarkoittaisi lähinnä Hokin nousemista neljän joukkoon.
Hokki viiden pisteen päässä KooKoosta ja otteluohjelma ehkä karvan verran helpompi. Jännäksi menee. Toki KooKoolla on kaikki omissa käsissä joten vituiksihan se menee. Pessimisti ei pety vai miten se meni?

Toivottavasti olen väärässä niin kuin yleensä.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No ehkä vähän malttamaton äänestys mutta ei tätä tarvi niin vakavasti ottaa. Ei tuo otteluohjelma niin kamalalta näytä jos ensi viikonloppu menee kunnialla ja jotain pisteitäkin tarttuu mukaan. Kotietu Hokkia ja toki muitakin vastaan olisi äärimmäisen tärkeä. Kajaanissa ollut tänä vuonna vaikeaa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Toivottavasti tupa täyttyy!

Toivotaan näin. KooKoolla on hallussa Mestiksen yleisöennätys KooKoo-Titaanit 23.01.2008 pelatusta ottelusta, jolloin KooKoon 7-1 voittoon päättynyttä ottelua oli seuraamassa 5025 katsojaa. Tuolloin taisi olla jotakin sählinkiä lippujen kanssa, koska katsojia jouduttiin käännyttään jäähallin ovelta pois vaikka enemmänkin tulijoita olisi ollut. LeKi vastustajana ei kieltämättä ole kaikkein mediaseksikkäin joukkue, joten vaikeaa voi olla tuon mestiksen yleisöennätyksen rikkominen vaikka kaikille tulijoille tarjottaisiin ilmaiset lihapiirakat jäähallissa.

Todella hienoa kuitenkin, että jälleen järjestetään tuo Musta-Oranssi päivä. Siitä lähdetään, että ainakin tämän kauden osalta nähdään Kouvolassa koko mestiksen suurin yleisömäärä.
 

Steus

Jäsen
"Ilmaispelit... Yleisökeskiarvon vääristymä... Ketään ei kiinnosta..."

Yhä harmittaa tuo LeKi vastustajana, näinköhän päästään edes 3000 paremmalle puolelle (hyi mitä pessimismiä, en yleensä harrasta!).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös