Tuo lainaamasi tekstini ei suinkaan ollut itseltäni vittuilua tms seuran työntekijöitä kohtaan, vaikka sen niin saattoi joku tuosta "ei ole varaa palkata ammattitaitoista tiedottajaa"-heitosta.
Niin siis olin tekstisi kanssa samaa mieltä, pahoittelut huonosta ilmaisusta..
karate Mauri kirjoitti:
No mutta onhan tuo nyt aika wtf ja lol ja mitä näitä nyt on. Kyllä tuosta uutisoinnista oletti paljon tätä enemmän. :) Ei se ole ihan yhdentekevää tuo tiedottaminenkaan, ylihypetys kääntyy itseään vastaan syöden uskottavuutta. Ei ainoastaan fanien, vaan myös median ja yhteistyökumppaneiden silmissä. No, ehkäpä Kookoo on omaksunut linjan "puhutaan mitä puhutaan kunhan puhutaan".
Sinällään Yaworski on mielenkiintoinen hankinta. Jännä nähdä kumpi veti pidemmän korren, Kookoo vai Jokipojat...
Seura haluaa tiedottaa uudesta, tärkeästä pelaajasopimuksesta. Kertooko se asiasta otsikolla
A) "KooKoo palkkasi pelaajan"
B) "KooKoo hankki kovan vahvistuksen"
C) "KOOKOO PESTASI HUIPPUVAHVISTUKSEN!"
Kohderyhmänä on seuran kannattajat, jääkiekon katsojat, nettisurffaajat, vedonlyöjät, yhteistyökumppanit, media..
Itse olen vaihtoehdon B) kannalla, mutta täällä suurin osa on A) kannalla. Mitä tuo vaihtoehto A) sitten kertoo näille kohderyhmille? Fanaattisimpia kannattajia (osuus n. 5% kotipelin katsojista) lukuunottamatta ei juuri mitään, paitsi että KooKoolla on yksi pelaaja lisää. Hehän tuntevat suurimman osan pelaajista nimeltä, tai sitten tilastot kertovat "totuuden". Onko se joukkueen toinen kärkisentteri ja johtaja, vai nuori häkkipää Ilomantsista, ei selviä otsikkoa lukemalla. Ja monet lukevat vain sen otsikon.
Suurelle yleisölle on siis saatava tieto tavalla tai toisella, että hallille kannattaa tulla ensi kerralla. Tosifani sinne tulee joka tapauksessa, satunnainen riippuen onko 9 vai 10 astetta lämmintä ja onko siellä se uusi vahvistus jäällä.
Se, että muutama fani tuntee kokeneensa vääryyttä tiedottamisen suhteen ei omasta mielestä vielä kerro siitä, että kaikki 90 000 kouvolalaista ovat nyt pettyneitä kun saatiin iso kanadalainen LÄTKÄNpelaaja joukkueeseen. Silloin kun joutuu olemaan 24h jännityksessä, alkaa ehkä miettimään päässään niitä parhaita nimiä ketä on vapaana markkinoilla (ja joita Ika tai O-P tuskin on edes missään vaiheessa harkinnut) ja sitten se välähtää. "Se on Jere Lehtinen!"
Normikatsojalla välähtää tossa vaiheessa todennäköisesti Sakari Pietilä. "Eikös se ole joku pelaaja? Ai tulikin kanadalainen, hienoa!"
Näettekö kontrastin mikä syntyy mielikuvista? Ehkä on helpointa käyttää sitä omaa suodatinta lukiessa uutisia netistä, itse oon ainakin tehnyt kaauan niin..