Toivottavasti ensi kauden joukkueeseen saadaan hankittua joku kova, suoraviivainen rymistelijä. Saarelalle ja Mattilalle on ehdottomasti sorvattava jatkosopparit, sillä he edustavat tätä kovaa ja suoraviivaista pelityyliä. Kolmikosta Ilola, Appel, Lindholm, KooKoo voisi pitää korkeintaan kaksi. Itse pitäisin Appelin ja Ilolan. Pitkin hampain ehkä luopuisin Lindholmista, sillä hänen tilalleen KooKoo voisi hankkia suoraviivaisen voimahyökkääjän melko kovalla rahalla. Itse pidin kovasti Lindholmin pelityylistä ja hänen huikeasta nopeudestaan, mutta mielestäni KooKoo tarvitsee enemmän power forwardia.
Oletetaan edelleen, että Skyttä ja Lampinen saavat paikan liigasta.
1.
Power forward - Ykkössentteri - Liukkonen
Ykkösketjussa tämä voimahyökkääjä raivaisi tilaa kahdelle taitohyökkääjälle ja hakkaisi irtokiekot sisään maalin edestä. Tekee arvokasta likaista työtä.
2.
Saarela - Vimpari - Appel
Edelleen olen sitä mieltä, että Vimpari on erinomainen 2-3 sentteri, jos vain pysyy ehjänä. Laidoilla Saarela tekee kovasti töitä ja Appel tuo ketjuun mukavasti käsiä ja jalkoja.
3.
Mattila - XXX - Somppi/Ilola
XXX voisi mielestäni olla Silvennoinen, Kattelus tai joku muu monipuolinen sentteri.
4.
Koskelainen - Viantie - Korhonen/Nykänen
Nelosketju pörrää pirteästi. Nelosketjun pelaajille on luvassa hyvin vastuuta, kun kauden aikana sattuu kuitenkin loukkaantumisia. Tietenkin näitä pelaajia voisi peluuttaa ylemmissä ketjuissa, jos Kolek haluaa antaa heille kunnon näyttöpaikan.