Palsta on jälleen hiljentynyt, kun aihetta arvosteluun ei ole ja omat junnut pelaavat vakituisesti kokoonpanossa, joten jo tästä voidaan päätellä että tällä hetkellä peli sujuu vähintäänkin kohtuullisesti.
Omista junnuista voidaan tehdä tilannekatsaus juuri nyt, kun KooKoo on voittoputkessa. Itse olen täällä seurannut viime vuosina 86-syntyneiden otteita. Lustberg, Gärdström, Koskelainen ja Lampinen olivat A:n menestyksen takaajina.
Junioreissa viime vuosien paras ja luotettavin pakkipari Lustberg - Gärdström saivat Mestiksessä vain muutaman mahdollisuuden pelata yhdessä. Viime kautena Kolekin alaisuudessa Lustberg-Gärdström parivaljakko pelasi varminta puolustuspeliä, mitä seurasin suhteellisen hyökkäysinnokkaalta pakistolta. Hyvin menneiden muutaman pelin jälkeen kaksikko hajoitettiin ja Gärdströmin tie kulki täksi kaudeksi Titaaneihin. Lustberg on tällä hetkellä noussut 2. ketjun takana pelaavaan pakkipariin, johon olen erittäin tyytyväinen.
Aapo Lampisen nousu KooKoon vakituiseksi ylivoimahyökkääjäksi ja sitä myötä tähtihyökkääjäksi oli kolmen edellisen kauden peluuttamisen tulosta. Yllättäen Aapo on nyt joutunut pienempään rooliin, josta nousu SM-liigapelaajaksi tekee tiukkaa. Juuri nyt Aapon tilanne on tuskastuttava, mutta kausi on vielä nuori.
Eemeli Koskelainen on raivannut paikkansa pelaavaan kokoonpanoon, mikä on hieno homma. Eemelin rooli olisi kuitenkin parempi kovasti kiekottomana töitä tekevänä voimalaiturina kuin sentterinä.
Nuoremmista 87- ja 88-syntyneistä Valtteri Skytän nousu luottosentteriksi oli hämmästyttävää, mutta ansaittua. Valitsiko Valtteri opiskelun ennen tulevaa huippujääkiekkoilijan uraa, jää nähtäväksi?
Lauri Viantietä ajettiin viime vuonna sisään ykkösjoukkueeseen, mutta nyt ei näytä tilaa sinne olevan. Eemeli Arolan näyttää olevan vaikea päästä antamaan näyttöjä KooKoossa tällä kaudella. Samoin Lahdesta tulleet Jaakko Räty ja Jukka Sompi tuskin saavat tilaisuutta näyttää kykynsä miesten joukkueessa. Nykäsen Matilla on tulevaisuutensa KooKoossa, mikäli jaksaa harjoitella riittävästi.
Antti Sierman on minulle noussut puskista ykkösjoukkueeseen. Hänessä on potentiaalia nousta Jallu Raattaman tyyliseksi rightin luottopakiksi, mutta matka on vielä pitkä. Positiivinen yllätys Sierman kuitenkin on.
Muista KooKoo-lähtöisistä Mikko Liukkonen on nousemassa huippukuntoon ja kohti SM-liigapelejä. Mikko Tarkiaisen rooli on pudotettu yllättävän pieneksi ja Mikon on aloitettava uusi, nöyrä nousu KooKoon ykköspakiksi, johon pelitaidot hänellä riittävät. Jukka Korhonen on jäänyt kokonaan ulos pelaavasta kokoonpanosta, kun muualta on hankittu pelaajia, joille pelipaikka on automaatio.
Kaiken kaikkiaan Jouko Leppäsen ja Mikko Outisen aloittama ja lanseeraama "omat pojat"-projekti on haudattu ja palattu normaaliin kilpailutilanteeseen pelipaikoista. Valitettava tosiasia on se, että muualta joukkueeseen pyydetty ja hankittu pelaaja menee aina ohi tasavertaisen oman pojan.