Huh nyt taas kun katselin tuota pakkilistaa, niin meidän puolustajilla on nyt todellinen näyttöpaikka! Ihan jokaisella - kyllä ukkometsoseni myös Lustbergille on tarjolla valtavasti vastuuta. Nyt jokaisella pakilla on mahdollisuus kasvaa ja ottaa vastuuta, kun ihan terävin kärki puuttuu.
Tavallaan pelottaa vähän tuo puolustuksen rosteri, mutta toisaalta siellä on mielestäni myös paljon potentiaalia. Lustberg pelasi minun silmissäni jo loistavan viime kauden ja nyt on varmasti parempaa luvassa. Tarkiainen taas omaa kaikki mahdollisuudet (pysyessään kunnossa) Keskisen lukuihin ja jopa parempaan. Virkilläkin on potentiaalia parantaa viime kaudesta kovastikin.
Lajunen on myös hyvin mielenkiintoinen nimi, minulle tulee vähän mieleen Juhani Kaisjoki. Hänhän aloitti viime kaudella Salmoissa ja oli aivan loistava ennenkuin loukkaantui. Lajusen pitäisi olla tyyliltään samanlainen pakki, tosin paperilla vieläkin lupaavampi. Näin sivuhuomautuksena toivon kovasti, että Kaisjoen ura elpyy tällä kaudella Vantaalla.
Hyökkäyksen puolella on edelleen tyhjää keskellä ja laituripuolella on jopa poikkeuksellisen täyttä. Sen enempää lietsomatta minun on hieman vaikea kuvitella esim. Juicella ja Empulle ruusuisia aikoja. Empun voi pelastaa kyky kovaan peliin ja taito pelata tarvittaessa keskellä. Juicella taas alkaa ajaa nuoremmat (Räty, Nykänen & Arola) ohitse ellei jotain ihmeitä tapahdu. Tämä olisi sinänsä harmillista, koska erityisesti Juice edustaa pelaajatyyppiä, joita ei paljoa junnunmyllyn läpi tule, mutta kun se viimeinen silaus näyttää uupuvan. Tietenkin kausi on pitkä ja leveyttä rosterissa tarvitaan.
Katsotaan miten tänään käy, KooKoolla on ainakin mojova kerroin pitkävedossa.