Oheisena mielenkiintoinen YouTuben pätkä KooKoon liigavuosilta.
5.10.1989 HIFK-KooKoo 5-2
http://www.youtube.com/watch?v=ft9xOcyDw4w
5.10.1989 HIFK-KooKoo 5-2
http://www.youtube.com/watch?v=ft9xOcyDw4w
Eikö niitä voisi laittaa jakoon muutenkin? Tuskinpa Yle / Maikkari alkaa sulta tekijänoikeusrojalteja penäämään vaikka kokonaisen matsinkin laittaisit Youtubeen.
Mua kiinnostaisi henkilökohtaisesti aikanaan televisiosta tullut (olisikohan ollut Lindegrenin selostuksella?) runkosarjahöntsä KooKoo - Ässät, jos joltain löytyy. Kausi oli todennäköisesti 89-90 ja molemmat häntäpään jengit iskivät matsissa yli 5 maalia.
Mua kiinnostaisi henkilökohtaisesti aikanaan televisiosta tullut (olisikohan ollut Lindegrenin selostuksella?) runkosarjahöntsä KooKoo - Ässät, jos joltain löytyy. Kausi oli todennäköisesti 89-90 ja molemmat häntäpään jengit iskivät matsissa yli 5 maalia.
Mikä oli aikoinaan vetovoimatekijä että peräti viisi Kärppien pelaajaa (Hannu Kamppuri, Harri Aho, Gary Yaremchuk, Mika Alatalo ja Erkki Huttunen) siirtyi KooKoo:hon kaudeksi 1988-89?
En usko, että tuohon oli mitään yhtä tiettyä syytä. KooKoon valmentajana oli Reino "Pappa" Ruotsalainen, jolla oli vahvat suhteet Ouluun.
Saattaa tuokin vaikuttaa, vaikka KooKoon valmentajaksi oli jo vaihtunut Urpo Ylönen ennen viisikon siirtymistä Kouvolaan.
Ei se missään tapauksessa Sihvonen ole. Todennäköisesti hakusessa on jonkinasteinen kompa: jos esimerkiksi Rauno Korven kanssa oli olemassa esisopimus, joka ei sitten KooKoon putoamisen myötä astunutkaan voimaan?
Seppo Repo toimi syksyllä 1993 päävalmentajana muistaakseni vain yhden ottelun ajan. Oli tosin ollut eronneen Antero Väätämöisen kakkosvalmentajana jo ennen sitä, joten ehkäpä ei ole sekään haettu vastaus.
KS: Pekka Taulasalo on kuollut
Enemmän toki pesäpallomiehiä, mutta kyllähän Pekan huudot railakkaasti hallin puolellakin aikanaan kaikuivat.
Aamulehti oli huomioinut asian otteluseurannassaan:Eilisen pelin alussa oli todellista historian havinaa, joka meni kokonaan ohi Antero Mertarannalta, ja varmaan monelta muultakin. Aloituskiekon ottelussa pudotti Timo Susi. Ei pelkästään siksi, että hän pelasi koko liigauransa Tapparassa, joka on jäädyttänyt Suden pelipaidan. Susi valikoitui aloituskiekon pudottajaksi myös siksi, että Susi on Kouvolassa syntynyt KooKoon kasvatti, ja ainoa KooKoon kasvatti, jota voidaan kutsua kiekkolegendaksi. Olin itse pikkupoikana katsomassa KooKoon divaripelejä ja huutamassa "Sutta kentälle". Oli suuri pettymys kun Susi lähti kauden 77-78 jälkeen Tapparaan, olihan Suden ympärille noussut Kouvolassa jo pienimuotoinen hype. Tuolla kaudella Susi edusti Suomea nuorten mm-kisoissa, ollen pistepörssin 7. ja Suomen paras maalintekijä yhdessä Tapparan Jorma Sevonin ja Jokerien Rainer Riskun kanssa. Pistepörssin voitti muuan Wayne Gretzky.