Ylihuomenna lauantaina Espoossa tärähtää, kun Metro Areenalla saavat suomalaiset melometallin ystävät melkoisen ennakkojoululahjan: samassa tapahtumassa esiintyvät Sabaton, Gamma Ray, Stratovarius ja Beast In Black (eli tämä Battle Beastin "manttelinperijä"). Joskus lähes puoli vuotta sitten kun julkistettiin ensin vain Sabaton ja Gamma Ray, niin totesin jo tuolloin, että kiitos tämä riittää ja ostin lipun. Kaksi muuta bändiä sitten täydennyksiä, koska neljä bändiä luvattiin tapahtumaan jo tuolloin..
Odotan kuola valuen iltaa etenkin siksi, koska paikanpäällä on legendaarinen Gamma Ray! Olen kuunnellut bändiä likemmäs 20 vuotta, ja aina missannut sen kun se on harvakseltaan Suomessa käynyt. Se on siis ilman muuta minulle illan pääbändi, ja sitten kun on tuollaiset "bonukset" päälle niin kyllä maistuu. Sabatonin jatkuvaan Suomessa ramppaamisen moni alkaa olla kait aika väsynyt, mutta itse en ole sitä taas pariin vuoteen livenä nähnyt (kuten en myöskään Stratoja), joten otan ilolla vastaan..
Taitaa olla niin, että vuoden kovinta keikkakokemusta piti sitten odottaa melkein jouluun asti..