Maaliskuussa, tarkalleen 20.3. Nosturissa soittelee Evergrey, ruotsalainen tummasävyistä progressiivista metallia soittava pumppu. Monelle varmaan tuttu nimi. Itse olen bändiin ihan vastikään aloittanut tutustumaan ja projekti kesken, mutta lupaavalta kuulostaa. Englund tuli laulajana enemmän tutuksi tuoreelta Ayreonin albumilta, missä vakuuttaa kunnolla.
Vielä enemmän kyseisessä tapahtumassa minua kiinnostaa kuitenkin "lämppäri", eli Nightingale. Ruotsalainen bändi niinikään, moniosaaja Dan Swanön luotsaama progressiivisia tunnelmia upeasti ilmaiseva porukka. Nightingale on ollut viimeaikoina suht kovassa kuuntelussa ja kolisee koko ajan vaan paremmin. Biiseissä on ihan uskomattomia koukkuja ja avautuu mahtavalla tavalla vähitellen. Viime vuonna ilmestynyt White Darkness oli yksi vuoden kovimpia tapauksia. Suosittelen ehdottomasti tutustumaan tähän bändiin, jos ei vielä ole.
Lipun hinta on 18 euroa, eli ei paljon mitään noin hyvistä bändeistä. Molemmat vetää ihan täysimittaisen setin, eli mitään lyhyttä lämppärikeikkaa ei Nightingalelta ole odotettavissa, mikä on hemmetin hyvä.