Kommentteja?

  • 996
  • 1

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Luin tässä päivänä muutamana syvästi arvostamastani Seppo Mäkelästä kertovan kirja. Kirja oli muuten oikeastaan vallan mainio.
<BR>
<BR>Kovasti on herraa ikävä, kun katselee tätä nykyään vallitsevaa täydellistä linjattomuutta tuomarityöskentelyssä. Toisaalta valmentajien jatkuva tuomareista ruikuttaminen on sekin naurettavaa ja pinnallista selittelyä. Nähdäkseni oleellista ei ole niinkään se, pelataanko kovaa vai pelataanko pilkun tarkasti, kunhan LINJA säilyy läpi kauden tai ainakin läpi matsin samana. Katsoisinkin, että ammattilaisliigaan pitäisi saada ammattilaistuomarit ja yhden tuomarin järjestelmä. Kieltämättä ehkä itsestäänselvä latteus ja mikä pahinta, helpommin sanottu kuin tehty.
<BR>
<BR>Mutta itse asiaan. En valitettavasti muista täysin sanasta sanaan kohtaa, jota aion lainata, mutta itse ASIA on takuulla täsmälleen sama ja sanoissa ei niissäkään monta virhettä liene.
<BR>
<BR>Seppo Mäkelä kertoi kirjassa \"Se on poika penaltti!\" kutakuinkin näin:
<BR>
<BR>\"Pysyn hamaan hautaan saakka sen takana, että viimeisessä paikallisottelussa Raimo Summanen käskytti miehiään vahingoittamaan Jokerien pelaajia ja herrat Karalahti, Tuomainen ja Kortelainen tekivät työtä käskettyä. Pelaajana minulla ei koskaan ollut Raimon kanssa mitään vaikeuksia, mutta valmentajana hänen paineensa kävivät ilmeisesti liian suuriksi.\"
<BR>
<BR>Enempää aiheesta ei kirjassa ollut. Ei siis faktaa, mustaa valkoisella, dokumenttia. Ottaen kuitenkin huomioon, että sanoja on juuri Seppo Mäkelä, en yhtään ihmettelisi. Mäkelän sana Summasen sanaa vastaan: Jos Raato ei myöntäisi tällaista tapahtuneen ja minun olisi veikattava, kumpi puhuu totta, vastausta ei tarvitsisi kauaa miettiä. Sehän nimittäin selittäisi monta asiaa tai ainakin herättäisi keskustelua, eikä vähiten siitä Summasen täysin päättömästä Mälkiään kohdistuneesta hyökkäyksestä, josta toimitsijakieltokin seurasi. Toista syyttää herkästi juuri sellaisista tekemättömistäkin, mihin itse on ryhtynyt tai olisi valmis ryhtymään.
<BR>
<BR>Kommentteja?
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>Tiedusteli,
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>
<BR>Ranger
 

joejoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
\"Pysyn hamaan hautaan saakka sen takana, että viimeisessä paikallisottelussa Raimo Summanen käskytti miehiään vahingoittamaan Jokerien pelaajia ja herrat Karalahti, Tuomainen ja Kortelainen tekivät työtä käskettyä.\"
<BR>
<BR>Samaa voi sanoa varmaankin Lehkosen sanomiseen \"..nyt tuli noutaja...\". Lehkonen tarkoitti totta joka sanalla, vaikka ei ilmeisesti käynyt kuiskuttelemassa Kautosen korvaan. On aivan selvää että jos vastustaja tökkii ja käyttää stakaa muuhun kuin pelaamiseen on vastustajalle näytettävä että täältä tulee samalla mitalla tai jopa enemmän takaisin. Jolloinka tuomareiden toiminta tulee esiin, päästetäänkö ottelu käsistä vai saadaanko jatkuva väärin pelaaminen tuomaritoiminnalla kuriin.
<BR>
<BR>Ei tarvitse viheltää joka “pientä” tökkäsyä vaan pitäisi pystyä lukemaan pelin sisäinen tunnelma. Koska yleensä se ensimmäinen rike jää näkemättä ja kostaja pääse kuin koira veräjästä.
<BR>
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös